دادستانی تهران به دنبال کانون های فساد بازار مرغ

به گزارش راوه بلاگ، تهران (پانا) - القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت دادستانی تهران آماده همکاری با دستگاه های مختلف برای برطرف نابسامانی های توزیع مرغ و مبارزه با کانون های فساد در این زمینه است.

دادستانی تهران به دنبال کانون های فساد بازار مرغ

به گزارش روابط دادستانی عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی در جلسه هماهنگی که به منظور نظارت بر فرآیند توزیع مرغ به نرخ دولتی با حضور دستگاه های ذی ربط در دادستانی تهران برگزار گردید، با بیان اینکه توزیع مرغ به یک معضل در جامعه و ابزاری برای سوء استفاده دیگران تبدیل شده است، اظهار کرد: دادستانی تهران به دنبال انجام اقدامات عملیاتی و اجرایی برای رفع مسائل و کنترل در بازار و طی کردن فرآیندها و نظارت های قانونی در امر فراوری و توزیع برای رفع مسائل در این بخش است.

وی با استناد به سخنان بعضی از مسئولان ذی ربط در حوزه فراوری مبنی بر اینکه در امر فراوری کالا از جمله مرغ مسئله ای وجود ندارد، ادامه داد: اگر در فراوری مسئله ای وجود ندارد باید به سراغ موضوعاتی رفت که توزیع عادلانه و گسترده را با مشکل روبرو نموده و با آن برخورد کرد.

دادستان تهران با اشاره به عدم کشتار مرغ در بعضی از مرغداری ها اعلام کرد: در این راستا باید تعزیرات حکومتی، وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ورود نموده و تحت عنوان احتکار با این دسته از افراد متخلف برخورد نمایند.

القاصی اعلام کرد: در موضوع کشتار مرغ نیز باید افراد را ملزم کرد تا همان میزان مرغی که کشتار شده در چرخه درست توزیع از جمله میادین و فروشگاه های زنجیره ای قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی به دنبال اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی بر توزیع صحیح مرغ در بین مردم است، از آمادگی دستگاه قضایی و استفاده از تمام ظرفیت های این مجموعه برای یاری به دستگاه های متولی اطلاع داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران، خواهان توزیع مرغ در فروشگاه های زنجیره ای و میادین شد و ادامه داد: علاوه بر این باید قیمت هم کنترل گردد تا مرغ با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید فرآیند فراوری و توزیع با هماهنگی و نظارت تمامی دستگاه های متولی ساماندهی گردد، اضافه نمود: در این راستا باید سراغ نقاطی رفت که در این فرآیند اخلال ایجاد می نمایند و با کانون های فساد برخورد کرد.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه مرغ باید به صورت پراکنده توزیع گردد تا دسترسی مردم راحت باشد، گفت: باید نظارت از کشتارگاه آغاز گردد و تا زمانی که در چرخه توزیع قرار می گیرد، ادامه داشته باشد.

وی خواهان حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت در کشتارگاه ها شد و تاکید نمود: وزارت صمت باید نیروهای خود را در کشتارگاه ها مستقر کند و دستگاه قضایی این آمادگی را دارد تا با هرگونه اخلال در فرایند توزیع برخورد کند.

القاصی با اشاره به اینکه نیروهای جهاد کشاورزی و صمت باید در میادین هم حضور داشته باشند، اظهار کرد: دادستانی هم در این رابطه آمادگی کامل دارد تا با دستگاه های متولی همکاری کند تا این نابسامانی های موجود رفع گردد.

این مقام عالی قضایی با اشاره به تخلف بعضی مرغداران و دلالان توضیح داد: در این راستا باید بحث کشتار مرغ به جد در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد و بحث نظارت باید به طور جدی پیگیری گردد و در این فرآیند توزیع، اگر کسی قصد اخلال دارد، به دادستانی اعلام گردد.

محمدرضا صاحبی پسندیده، معاون دادستان تهران نیز در این جلسه با اشاره به دستور دادستان تهران برای ورود به منظور نظارت و هماهنگی بر فرآیند توزیع مرغ با نرخ دولتی اظهار کرد: طی هفته جاری چندین جلسه برای آنالیز این موضوع تشکیل شد که خروجی این جلسات نشان دهنده این است که نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشور با یک آسیب دست و پنجه نرم می نماید و نهادهای نظارتی، سازمانی و نهادهای متولی توزیع به تنهایی نمی توانند برای رفع این آسیب ها اقدام نمایند از این رو دادستانی به این موضوع ورود نموده است.

پسندیده با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی باید دادستانی را در جریان مسائل قرار دهند، اضافه نمود: دادستانی تهران به دنبال هماهنگی بین دستگاه های نظارتی و متولی است تا مسائل این حوزه مرتفع و کالاهای اساسی با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه تمامی دستگاه های متولی است که به این مسئله ورود نموده و با افراد خاطی برخورد نمایند تا با همکاری هم نظام توزیع در بلندمدت را هم سروسامان داد.

در جریان این جلسه مسئولانی از سازمانهای صمت ، جهادکشاورزی و ... مسائل و موضوعاتی را مطرح کردند.

در این جلسه مقرر شد تمام مرغ هایی که با نهاده های نرخ دولتی فراوری شده اند با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرند و همه باید عرضه داخل شبکه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2183

به "دادستانی تهران به دنبال کانون های فساد بازار مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستانی تهران به دنبال کانون های فساد بازار مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید