گوشت مقرون به صرفه می گردد؟ ، کاهش مصرف سرانه گوشت ، جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار را ببینید

به گزارش راوه بلاگ، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه دلیل اصلی گرانی گوشت در کشور به گرانی دام برمی شود، اعلام کرد: در حال حاضر گوسفند زنده هر کیلو 130 هزار تومان است.

گوشت مقرون به صرفه می گردد؟ ، کاهش مصرف سرانه گوشت ، جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار را ببینید

خبرنگاران- مرضیه ثمره حسینی: در حال حاضر در قصابی های سطح شهر تهران، هر کیلو راسته گوساله 260 هزار تومان؛ شقه گوسفندی 288 هزار تومان؛ ران گوسفندی 335 هزار تومان؛ ران راسته قلوه گاه گوسفندی 290 هزار تومان؛ سردست گوسفندی 290 هزار تومان؛ ماهیچه گوسفندی 290 هزار تومان؛ و دنبه 170 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: دلیل اصلی گرانی گوشت در کشور به گرانی دام برمی گردد.

علی اصغر ملکی اضافه کرد: همه می گویند گوشت چرا گران است در حالی که می گردد گفت گوشت گران نیست بلکه دام گران است و گوشت به دام وابسته است. در حال حاضر گوسفند زنده هر کیلو 130 هزار تومان است. برای همین ابتدا باید دنبال متریال اولیه برویم که دام زنده است و گران است. چون گوشت را نمی گردد احتکار کرد و نگه داشت و هر چقدر آن را نگه دارید خود به خود افت قیمت پیدا می نماید. برای همین فروشنده بر این است که گوشت را خیلی سریع عرضه کند و گوشت تازه را جایگزین کند. از طرف دیگر، در فرهنگ ما هم گوشت تازه خوردن ارجحیت دارد.

ملکی درباره دلایل گران بودن دام زنده هم گفت: علیق و علوفه گران است. الان جو کیلویی 13 هزار تومان است و دامدار هم با این علیق دام خود را پرورش می دهد و وقتی آن را به بازار عرضه می نماید گران تر می گردد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص کمبود دام در کشور اعلام کرد: در حال حاضر عرضه دام نسبتا کم است و با توجه به بارش های اخیر ترابری و حمل و نقل هم دچار مشکل شده و مجموع این عوامل باعث التهاب در بازار گوشت قرمز شده است. اما امور پشتیبانی دام بر این است که از داشته های ذخایر استراتژیک خود استفاده نمایند.

کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز

گزارش ها حاکی از آن است که سرانه مصرف گوشت در ایران کاهش یافته است. در بعضی گزارش ها آمده است سرانه مصرف گوشت قرمز ایرانی ها به زیر 12 کیلو در سال رسیده است. بعضی دیگر، این عدد را حدود 6 کیلوگرم در سال عنوان نموده اند. ملکی با تایید این مطلب که مقدار مصرف گوشت قرمز خانوارهای ایرانی تحت تاثیر گرانی ها نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، اضافه کرد: در شرایط فعلی با توجه به افزایش هزینه سبد خانوارها، اگر سرانه مصرف به 6 کیلو هم برسد خوب است، اما استاندارد آن 12 کیلوگرم است.

قیمت گوشت کاهش می یابد؟

هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی از واردات گوشت گرم گوسفندی با قیمت هر کیلو 200 هزار تومان در میادین میوه و تره بار، فروشگاه ها و خرده فروشی های شهر از اواسط این هفته اطلاع داد. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این باره گفت: ما هم این خبر را شنیده ایم اما تا عملیاتی نگردد نمی گردد در خصوص آن صحبت کرد. اما اگر این اتفاق بیفتد در کنترل و کاهش التهاب قیمت ها در بازار گوشت موثر خواهد بود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص قیمت گوشت قرمز در روزهای پیش رو هم گفت: شرایط به گونه ای است که نمی تونیم قیمت ها را پیش بینی کنیم اما با توجه به اینکه توزیع گوشت منجمد در حال اجرا است و اگر واردات گوشت گرم انجام گردد، یقینا می تواند بازار را از التهاب بیندازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2998

به "گوشت مقرون به صرفه می گردد؟ ، کاهش مصرف سرانه گوشت ، جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار را ببینید" امتیاز دهید

2 کاربر به "گوشت مقرون به صرفه می گردد؟ ، کاهش مصرف سرانه گوشت ، جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار را ببینید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت مقرون به صرفه می گردد؟ ، کاهش مصرف سرانه گوشت ، جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید