هزینه سفر به اهواز چقدر است؟

به گزارش راوه بلاگ، اهواز از شهرهای جنوبی ایران است که هزینه سفر به آن، با توجه به طیف وسیع قیمت ها، می تواند بسیار به صرفه باشد.

هزینه سفر به اهواز چقدر است؟

اهواز از جمله شهرهای قدیمی ایران است که رود کارون، بزرگترین رود ایران، از میان آن می گذرد. در سفر به اهواز شما می توانید از طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه تماشا نموده و فلافل اهوازی را با برترین کیفیت خود تجربه کنید. هزینه سفر به اهواز، با توجه به طیف وسیع قیمت ها بسیار فرق دارد. از این حیث، حق انتخاب شما در گزینش هتل، رستوران، حمل و نقل و تماشای های اهواز بسیار گسترده خواهد بود.

هزینه سفر به اهواز

از شهر تهران تا اهواز حدود 820 کیلومتر مسافت است، که این جهت از طریق خودوری شخصی حدود 10 ساعت به طول می انجامد. هزینه بنزین خودوری شما به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو، مقدار مصرف بنزین و روشن بودن کولر بستگی دارد، که به این ترتیب، در سفر از تهران به اهواز، هزینه بنزین شما حدود 100 هزار تومان خواهد شد.

اگر قصد داشته باشید این سفر را از طریق اتوبوس انجام دهید، هزینه بلیط اتوبوس شما حدود 85 هزار تومان خواهد بود. گفتنی است که خرید اینترنتی و پیش از موعد بلیط، می تواند هزینه این بلیط را تا 75 هزار تومان کاهش دهد.

خوشبختانه شهر اهواز نه تنها از جهت راه آهن برخوردار است، بلکه دارای 11 ایستگاه بامدژ، میاندشت، مجتمع فولاد خوزستان، قدس، کارون، اهواز، نظامیه، خسروی، آهور، شهید حمید موسوی و منصوری است. هزینه بلیط قطار برای هر نفر از 60 هزار تومان تا 100 هزار تومان متغیر است.

این طیف متفاوت قیمت ها در بلیط هواپیمای تهران به اهواز نیز به چشم می خورد. برای خرید بلیط هواپیما در این جهت، شما از 160 هزار تومان تا 280 هزار تومان، حق انتخاب خواهید داشت. مدت زمان این پرواز نیز حدود یک ساعت است.

میانه هزینه اقامت در اهواز

شهر اهواز دارای انواع هتل ها از 5 ستاره تا 2 ستاره است. بنابراین شما می توانید برای اقامت در این شهر، هتل متناسب با بودجه و سلیقه خود را به راحتی انتخاب کنید. هزینه اقامت در هتل های اهواز در گران ترین حالت 360 هزار تومان، و در مقرون به صرفه ترین حالت، 120 هزار تومان، به ازای دو نفر خواهد بود.

میانه هزینه خورد و خوراک در اهواز

تنوع رستوران ها در شهر اهواز، می تواند طیف وسیعی از انواع غذاها را برای شما فراهم کند. این رستوران ها که از فست فود تا غذاهای سنتی را دربر می گیرند، برای هر وعده غذا بین 20 هزار تومان تا 35 هزار تومان برای هر نفر و بسته به نوع سفارش، هزینه خواهند داشت. بعلاوه، هزینه غذای شما در صورت سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر افزایش پیدا می نماید.

هزینه حمل و نقل در اهواز

نرخ کرایه تاکسی در اهواز در امسال، برای جهتهای مختلف از 1200 تومان تا 2600 تومان فرق دارد. اما شما می توانید در بعضی جهتها از اتوبوس های داخل شهری که هزینه کمتری دارند نیز بهره ببرید.

هزینه بازدید از تماشای های اهواز

تعدای از جاذبه ها و تماشای های اهواز را پل های معروف این شهر روی رود کارون تشکیل می دهند، که بازدید از آن ها رایگان خواهد بود. اما پیشنهاد می گردد علاوه بر بازدید از چند مکان تاریخی، از لشکرآباد (بازار فلافل اهواز) و بازار کاوه نیز تماشا نموده و بودجه ای جداگانه را به این بخش ها اختصاص دهید.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در اهواز

با توجه به طیف متفاوت قیمت ها در شهر اهواز، امکان سفر دلخواه برای بسیاری از مسافران فراهم خواهد شد. به این ترتیب، سفر یک روزه به اهواز در مقرون به صرفه ترین حالت خود (استفاده از اتوبوس برای رفت و برگشت) حدود 600 هزار تومان برای دو نفر هزینه خواهد داشت. اگر قصد انجام سفری راحت تر را داشته باشید (اقامت در هتل 5 ستاره و استفاده از هواپیما در رفت و برگشت) این سفر دو نفره برای شما حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در اهواز

سفر سه روزه به اهواز می تواند سفری به یادماندنی و خاطره انگیز برای شما باشد، که در مقرون به صرفه ترین حالت برای شما حدود یک میلیون و 200 هزار تومان و در گران ترین حالت، دو میلیون و 600 هزار تومان هزار تومان هزینه خواهد داشت. این محاسبات، به ازای دو نفر و با معیارهای ذکر شده در خصوص فوق صورت گرفته است. بعلاوه، در سفر به اهواز، فرصت خرید سوغات این شهر را از دست ندهید.

منبع عکس: گوگل مپ

منبع: کجارو / کجارو / bus.ahvaz.ir / snappfood.ir / iranhotelonline.com / airplaneticket.ir / samtik.com / pws0.rai.ir / payaneh.ir / google.com
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2781

به "هزینه سفر به اهواز چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به اهواز چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید