چند گیاه گل آبی برای کاشت در باغچه

به گزارش راوه بلاگ، قرمز، زرد، سفید و … رنگ هایی هستند که در بیشتر گل ها مشاهده می کنیم، اما گل های آبی رنگ کم و خاص تر هستند! اگر شما هم مثل من عاشق رنگ آبی هستید، از این چند گیاه غافل نشوید!

چند گیاه گل آبی برای کاشت در باغچه

1- نرگس آفریقایی (سوسن آفریقایی)

این گیاه از جنس آگپنتوس است که این جنس داری 10 گونه می باشد. تمام این 10 گونه گل هایی خوشه ای در طیف های سفید تا آبی دارند. سوسن آفریقایی به نام سوسن نیل هم خوانده می شود. این گیاه، گلی چند ساله است که از ریزوم آبداری رشد می کند. ریزوم سوسن آفریقایی می تواند در طول زمستان درون زمین در چاله ای دفن شود و نگهداری شود. البته اگر در منطق استوایی و یا مناطقی با زمستان های معتدل زندگی می کنید، گیاه در طول زمستان هم زنده می ماند. گل زیبای گیاه در تابستان بالای شاخسار علف مانند آن ظاهر می شود.

2- آسونیگا (آنسونیا)

آنقدر گونه های مختلف از آسونیگا وجود دارد که بتوانید رنگ آبی مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنید. خوشه پف کرده و نرم گل، از تعداد زیادی گل کوچک و ستاره مانند تشکیل شده است. یه همین علت است که گاهی به این گیاه نام اختر آبی هم می دهند. گل ها برای چند هفته بر گیاه می مانند و حتی غلاف دانه این گیاه هم زیبا است.

3- باب تیزیان (نیل وحشی)

با نگاهی ساده به گل ها و برگ های این گیاه زیبا حتما متوجه خواهید شد که باب تیزیان متعلق به خانواده باقلا است. از این گیاه بیشتر در پزشکی و صنایع آرایشی استفاده می شود و ممکن است به عنوان گیاهی برای باغچه شناخته شده نباشد. باب تیزیان بومی آمریکا است و به خاطر رنگ آبی که دارد بسیار محبوب است. ممکمن است اندکی طول بکشد تا گیاه خودش را با محل رشد جدیدش وقف دهد، اما هنگامی که کاملا به محیط خو گرفت، ریشه های بلندش را به اعماق زمین می فرستد و حسابی جاگیر می شود.

4- گل گاو زبان

کمتر کسی است که گل گاو زبان را به خاطر خواص دارویی اش نشناسد. کاشت گل گاو زبان در باغچه ها معمول نیست، که با توجه به زیبایی و خواص آن، جای تاسف دارد. گل گاو زبان از خانواده گل فراموشم مکن است. پرورش گل گاو زبان بسیار ساده است و به علاوه می توان از گل های آن هم استفاده کرد. این گیاه به صورت یک ساله رشد می کند و خود رو است.

5- کاریوپتریس

این بوته زیبا به راستی که مهی از رنگ آبی را در باغچه تان به وجود می آورد! گیاه گل های زیبایش را در اواخر تابستان ظاهر می کند. زمانی که کاریوپتریس گل می دهد، با ابری از زنبورهایی که برای خوردن شهد خوشمزه اش صف می کشند، پوشیده می شود. این گیاه تقریبا بدون هیچ گونه نگهداری هم به رشد خود ادامه می دهد!

6- گل گندم

گل گندم یکی از مجذوب کننده ترین گیاهان وحشی است که تا به حال دیده اید! چون این گیاه به صورت خود رو در مزارع غله اروپا می روییده، آن را به این نام خواندند. گل های گیاه گرد و خار مانند هستند، اما رنگ آبی پررنگ شان بی نظیر است. گل گندم گیاهی یک ساله و خود رو است.

7- ژانسیان (کوشاد)

بیش از 200 گونه ژانسیان وجود دارد اما همه این گونه ها به رنگ آبی نیستند. شاید فکر کنید که در بین 200 گونه دست تان برای انتخاب باز است، اما بیشتر این گونه ها در ارتفاعات می رویند و شرایط سرد و مرطوب را دوست دارند.

8- شقایق آبی

این گیاه مانند آزمونی برای آزمودن کشاورزان خبره است. پرورش آن سخت است چرا که بومی کوه های جنوب شرقی تبت است، جایی که شقایق آبی در پناهگاهی سایه دار و مرطوب می روید. همه ما نمی توانیم شرایطی مانند تبت برای این گیاه فراهم کنیم، اما باغبانان زیادی هم پیروز به این کار می شوند. پس ارزش امتحان کردن دارد!

9- سیاه دانه

ساختار گل این گیاه بسیار جالب است. شاخسار نازک و لوله ای گیاه اطراف گل را محاصره کرده اند. این گیاه گلی یک ساله و خود رو است که بعد از یک بار کاشته شدن، راه خود را به باغچه شما باز می کند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2919

به "چند گیاه گل آبی برای کاشت در باغچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند گیاه گل آبی برای کاشت در باغچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید