24 حقیقت جالب درباره زوریخ، عظیم ترین شهر سوئیس

به گزارش راوه بلاگ، شهر زوریخ عظیم ترین شهر سوئیس است. سوئیس یکی از زیباترین، خوش آب و هواترین و البته گران ترین کشورهای جهان حتی برای ساکنان اروپا است و افرادی که بخواهند سفر کم هزینه داشته باشند، معمولا به سوئیس به عنوان یک مقصد گردشگری فکر نمی نمایند. شاید نتوان سفر ارزانی به این کشور داشت اما آنقدر زیباست که از رفتن به آن هم نمی توان صرف نظر کرد: شهرهای کوهستانی زیبایی که در دامنه آلپ محصور شده اند، خانه ها و برج های قرون وسطایی، زمین های سرسبز وسیع زیر قله های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف و… این ها تنها بخش کوچکی از زیبایی های این کشور اروپایی است. چه در تابستان به این کشور سفر کنید و چه در زمستان فرقی ندارد در هر صورت مطمئنا از سفرتان نهایت لذت را خواهید برد.

24 حقیقت جالب درباره زوریخ، عظیم ترین شهر سوئیس

برای سفر به سوئیس همین حالا تور سوئیس خبرنگاران را آنلاین رزرو کنید و سفری بی نظیر را تجربه کنید.

آب و هوای شهر زوریخ

زوریخ از شهرهای بین المللی است که دانشجویان و مهاجران زیادی در آن زندگی می نمایند. زوریخ در سال 1394 به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته شد.

آب و هوای شهر زوریخ معمولاً در بهار و پائیز خنک و ملایم است. در زمستان دمای هوا تا 2 درجه سانتی گراد زیر صفر و در تابستان تا 24 درجه بالای صفر می رسد. بهترین زمان برای سفر به زوریخ، از ماه ژوئن تا آگوست است، در این بازه زمانی دمای هوا از 25 درجه بالاتر نمی رود، شرایط آب و هوایی معتدل است و به راحتی می توانید در دریاچه های زوریخ شنا کنید. همچنین می توانید از مهم ترین فستیوال های زوریخ مانند زوریخ پراید Zurich Pride که در ماه ژوئن، و رژه خیابانی زوریخ Street Parade Zurich که در ماه آگوست برگزار می گردد هم دیدن کنید. اگر در تابستان قصد سفر به زوریخ دارید باید بدانید که در این فصل بارش باران های سنگینی را تجربه خواهید کرد. همچنین در نظر داشته باشید که تابستان یکی از گران ترین فصل ها برای سفر به زوریخ است.

آب و هوای سوئیس یکنواخت نیست و هر منطقه ای از آن با منطقه دیگر متفاوت است. در فصل تابستان، هوا معمولا گرم و مرطوب است و زمستان های سردی در این کشور مخصوصا در مناطق کوهستانی وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به شهر زوریخ و سوئیس

بهترین زمان سفر به سوییس کاملا بستگی به هدف شما از سفر دارد. برای مثال اگر به ورزش های زمستانی علاقه مند باشید، ماه های سرد سال را باید انتخاب کنید. اما سوئیس یکی از بهترین آب و هواها را در فصل تابستان دارد، به همین دلیل این فصل، فصل شلوغ و پر گردشگری است.

اگر بخواهید بگویید که کدام کشور رفاه بیشتری دارند و مردمانش در شادی و آرامش زندگی می نمایند، سوئیس اولین کشوری است که ممکن است به ذهنتان بیاید. کشوری کوهستانی و با طبیعتی بکر و زیبا و کشوری با 7.5 میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر 41٬290 کیلومتر مربع دارد.

زوریخ شهری در سوئیس را می توان بهترین شهر در این کشور و بهترین شهر برای زندگی و بهشتی در قلب اروپا دانست. شهری که پر آرامش ترین زندگی را می توان داشت. این شهر از مهم ترین شهرهای سوئیس است به این دلیل که: شهر زوریخ به عنوان قطب اقتصادی و پایتخت فرهنگی سوئیس شناخته می گردد.

زوریخ توانسته عنوان مرغوب ترین شهر دنیا را از نظر ارزش زندگی به دست بیاورد. این شهر عظیم ترین و پرجمعیت ترین شهر در سوئیس و مرکز کانتون زوریخ است که در شمال مرکزی سوئیس در دامنه کوه های آلپ قرار گرفته است.

در شهر زوریخ با فرهنگ های متفاوتی از مردم روبرو خواهید شد چرا که ساکنان شهر زوریخ را افرادی متعلق به فرهنگ های متفاوت و اکثرا آلمانی ها، ایتالیایی ها و صرب ها تشکیل می دهند. زبان رسمی زوریخ آلمانی است اما بیشتر مردم آن با لهجه محلی به زبان آلمانی سخن می گویند. از مذاهب اصلی زوریخ می توان به کاتولیک رومی، پروتستان، مسلمانان و بی مذهب ها اشاره نمود.

زوریخ اگرچه جمعیت زیادی ندارد ولی یکی از عظیمترین مراکز اقتصادی دنیا است. بسیاری از موسسات اقتصادی و بانک های عظیم دنیا در شهر زوریخ هستند. نرخ پایین اقتصادیات سبب شده است تا بسیاری از شرکت های معتبر دنیا، مَقَر خود را در این شهر قرار دهند. طبق آمارهای موسسات معتبر دنیای، کیفیت و قابلیت زندگی در شهر زوریخ بالاست.

در این مقاله راجع به حقایقی درباره زوریخ سوئیس صحبت می کنیم که شاید برایتان جالب باشد.

نام اولیه شهر زوریخ

1-نام زوریخ در ابتدا توریکوم بوده که یک نام رومی است.

2-با توجه به موقعیت مهم زوریخ در اقتصاد سوئیس، این شهر پایتخت سوئیس نیست و در سال 1848 شهر برن به عنوان پایتخت سوئیس انتخاب شد. بااین حال زوریخ، عظیم ترین شهر سوئیس است می توان گفت زوریخ پایتخت اقتصادی سوئیس است.

زبان رسمی مردم زوریخ

3-زبان اصلی مردم این شهر آلمانی است، اما بیشتر مردم به زبان های ایتالیایی، فرانسه و انگلیس نیز مسلط هستند. گردشگران در زوریخ نگران زبان نیستند، چون تقریبا بیشتر زبان های پرکاربرد در این شهر صحبت می گردد، و زوریخ یک شهر جهانگردی ایده آل است.

4-زوریخ عنوان بهترین شهر برای زندگی را به دست آورده است و بر اساس آمار مردم زوریخ توانسته اند عنوان شادترین مردم دنیا را به دست بیاورند. زوریخ دارای بالاترین استاندارد و کیفیت زندگی در دنیا است.

5-طبقه اشراف سوئیس بیشتر به زبان لاتین صحبت می نمایند.

کشور سوئیس دارای یک زبان مشترک نیست و همه مردم سوئیس باید حداقل دو زبان را در مدارس بیاموزند. قانون اساسی این کشور نیز از زبان های مختلفی که در این کشور رایج است، حمایت می نماید و بر خلاف بسیاری از ملت های اروپایی، کشور سوئیس تقریباً با همه زبان هایی که توسط مردم کشورش صحبت می گردد، مدارا می نمایند.

6-زوریخ یکی از جهانگردی ترین نقاط سوئیس است، دلیل این استقبال هم تفریحات شبانه روزی این شهر است.

هتل های زوریخ

7-زوریخ 110 هتل دارد و هرساله میزبان 2.5 میلیون جهانگرد است. فرودگاه زوریخ، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه های دنیا است که سالانه 20 میلیون مسافر را جابه جا می کند. اگر در تعطیلات به زوریخ سفر کردید و هتل رزرو نکرده بودید، انتظار پیدا کردن هتلی شیک را نداشته باشید، چون به احتمال زیاد هیچ هتل خوبی اتاق خالی ندارد!

8-زوریخ مقصدی ایده آل برای سفر عکاس ها است، در این شهر زیبا 1200 فواره و آب نما وجود دارد، یک عکاس در زوریخ سوژه برای عکاسی کم نمی آورد! عکاسی در این شهر لذت بخش تر و هیجان انگیزتر از هرجایی است.

9-زوریخ شهر موزه هاست. موزه های بسیاری در این شهر وجود دارند که از میان مشهورترین آن ها می توان به موزه ملی سوئیس، موزه طراحی، موزه رایتبرگ و غیره اشاره نمود. علاقمندان به هنر و تاریخ دیدن موزه ها را از قلم نیاندازید.

دانشگاه زوریخ

10-دانشگاه زوریخ، با بیش از 25000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، عظیم ترین دانشگاه کشور سوئیس محسوب می گردد. این دانشگاه امروز دارای دانشکده های هنر، اقتصاد، حقوق، علوم پزشکی، دامپزشکی، علوم کاربردی، الهیات و فلسفه است. دانشگاه زوریخ از بهترین دانشگاه های دنیا است پس مهاجران نگرانی تحصیلات فرزاندشان را نخواهند داشت.

11-در سوئیس، می توانید کلمه زوریخ را به شش روش مختلف تلفظ کنید. سوئیس چهار زبان ملی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی دارد. در نتیجه، چندین تلفظ برای شهرهای سوئیس در سراسر این کشور مشاهده خواهید کرد که یادگیری آن می تواند مفید باشد.

تلفظ زوریخ به زبان های مختلف در سوئیس عبارتند از:

زوریخ (Zurich)- فرانسوی (و انگلیسی)

زوریگو (Zurigo) - ایتالیایی

توریت (Turitg)- رومانیایی

زوقیژ (Zürich)- آلمانی

زوری (Züri) - نام مستعار این شهر به آلمانی سوئیسی

12-دانشگاه های سوئیس و زوریخ، 20 برنده جایزه نوبل را به دنیا تحویل داده است، ازجمله این افراد سرشناس می توان به ویلهلم رونتگن، آلبرت انیشتین اشاره نمود، رونتگن و انیشتین خاتمه نامه های درسی خود را در دانشکده زوریخ ارائه کردند.

13-از طبیعت زیبای زوریخ زیاد یاد کردیم، این شهر 1030 چشمه آب معدنی دارد. در بخشی از باغ وحش شهر، حیوانات به صورت آزاد حرکت می نمایند و گویی در جنگل به دیدار حیوانات رفته اید.

14-بیشتر فروشگاه های زوریخ در منطقه Bahnhofstrasse قرار گرفته است که گران ترین مراکز خرید نیز محسوب می شوند.

15-دریاچه زوریخ در طول تاریخ دو بار یخ بسته است. در طول قرن گذشته، دریاچه زوریخ بیش از دو بار در سال 1929 و در زمستان 1962-1963 منجمد شد.

گران ترین مک دونالد دنیا!

16-اگر روزی تصمیم گرفتید به گران ترین مک دونالد دنیا بروید، کافی است سری به مک دونالد زوریخ بزنید تا گران ترین همبرگر ها را در این فست فود بخورید.

17-صندوق های پست زوریخ هم با دیگر جاهای دنیا متفاوت است. صندوق های پست زوریخ، دو اسلات دارد، یکی برای انداختن نامه و دیگری برای بسته های پستی!

18-رستوران های چینی و مکزیکی زوریخ از گران ترین رستوران های دنیا است و عجیب و غریب ترین قیمت ها در منوی این رستوران ها دیده می گردد.

19-زوریخ یکی از شهر هایی است که بیشترین آمار حمام های عمومی را دارد، حدود 40 حمام عمومی در این شهر وجود دارد که حدود 18 حمام برای عموم قابل استفاده است.

20-کلیسای فرامانستر، یکی از محبوب ترین کلیساهای شهر است که هنرمند مشهور، مارک شاگال طراحی شیشه های آن را انجام داده و باگذشت چیزی حدود 83 سال هنوز هم این نقش ها به جا مانده است.

21-برج ساعت کلیسای سنت پیتر عظیمترین برج ساعت اروپا به شمار می رود.

22-در قرون وسطی زنان در این شهر بیشترین قدرت سیاسی را داشتند.

23-زوریخ با مساحت 87.88 کیلومترمربع عظیمترین شهر سوئیس است.

24-در قرون وسطی زنان در این شهر بیشترین قدرت سیاسی را داشتند.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2257

به "24 حقیقت جالب درباره زوریخ، عظیم ترین شهر سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 حقیقت جالب درباره زوریخ، عظیم ترین شهر سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید