ورزش با معده خالی یا پُر؟

به گزارش راوه بلاگ، وارونه/ آیا تا به امروز کسی به شما پیشنهاد ورزش با معده خالی را داده است؟ انجام کاردیو یا ورزش های هوازی قبل یا بدون غذا خوردن، که هوازی ناشتا نامیده می شود، موضوعی داغ در دنیای تناسب اندام و تغذیه است.

ورزش با معده خالی یا پُر؟

مانند بسکمک از ترندهای سلامتی، طرفداران و بدبینانی نیز برای ورزش با معده خالی وجود دارند. بعضی از افراد قسم خورده از آن به عنوان راهی سریع و مؤثر برای از دست دادن چربی استفاده می کنند، در حالی که بعضی دیگر معتقدند که این اتلاف وقت و انرژی است.

کاردیو ناشتا یا هوازی ناشتا به این معناست که برای مثال بعد از بیدار شدن به پارک برای دویدن می روید و بعد از آن صبحانه تان را میل می کنید. در ادامه از نظر متخصصان تناسب اندام و تغذیه در مورد جوانب مثبت و منفی ورزش با معده خالی مطلع خواهید شد، با ما همراه باشید.

1. آن را امتحان کنید: هوازی ناشتا می تواند به شما در سوزاندن چربی کمک کند!

انجام تمرین هوازی قبل از صبحانه برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار محبوب است. اغلب احتمال سوزاندن چربی بیشتر، انگیزه اصلی است. اما چطور این اتفاق می افتد؟

نداشتن کالری یا سوخت اضافی در اثر وعده های غذایی قبلی یا پیش از تمرین، بدن شما را وادار به اتکا به سوخت های ذخیره شده می کند، یعنی گلیکوژن و چربی های ذخیره شده.

چند مطالعه کوچک نشان می دهد ورزش کردن در صبح بعد از 8 تا 12 ساعت ناشتایی در هنگام خواب می تواند به شما کمک کند تا 20 درصد چربی بیشتری بسوزانید. با این حال، مطالعاتی هم وجود دارند که نشان می دهند هیچ تفاوتی در از بین رفتن کلی چربی وجود ندارد.

2. فراموشش کنید: اگر به فکر حجم توده عضلانی هستید، خوردن غذا قبل از تمرین هوازی ضروری است!

اما بدانید که بین اضافه کردن حجم توده عضلانی و حفظ توده عضلانی تفاوت وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که تا زمانی که پروتئین کافی می خورید و به استفاده از ماهیچه های خود ادامه می دهید، حتی اگر کسری کالری داشته باشید، از حجم عضلات به خوبی محافظت می شود.

وقتی بدن شما به دنبال سوخت است، اسیدهای آمینه به اندازه کربوهیدرات و چربی های ذخیره شده مطلوب نیستند. با این وجود انرژی سریع تامین نمی شود، و تمرین بیش از حد طولانی و خیلی سخت به صورت ناشتا، باعث می شود آغاز به سوزاندن توده عضلانی کنید.

علاوه بر این، غذا خوردن بعد از تمرین به شما امکان می دهد این ذخیره ها را دوباره پر کنید و هرگونه خرابی عضلانی را که در طول تمرین رخ داده است ترمیم کنید.

3. آن را امتحان کنید: احساس خوبی در شما ایجاد می کند!

هوازی ناشتا به ترجیحات افراد مربوط می شود. بعضی افراد از تمرین کردن با معده خالی لذت می برند، اما بعضی دیگر ترجیح می دهند ابتدا صبحانه شان را میل کنند.

4- فراموشش کنید : فعالیت هایی که نیاز به نیرو و سرعت دارند باید با سوخت موجود در معده انجام شوند!

اگر قصد انجام فعالیتی را دارید که قدرت و سرعت بالایی را طلب می کند، قبل از انجام این تمرین ها باید به خوردن غذا توجه کنید. گلوکز، که سریعترین شکل انرژی رسانی است، منبع سوخت بهینه برای فعالیت های انرژی و سرعت است. در حالت ناشتا، فیزیولوژی به طور معمول منابع بهینه برای این نوع تمرینات ندارد. بنابراین، اگر هدف شما سریع و قدرتمند شدن است، بهتر است بعد از خوردن غذا تمرین کنید.

5- آن را امتحان کنید: اگر مسائل گوارشی دارید، هوازی ناشتا می تواند مفید باشد!

خوردن وعده های غذایی یا حتی میان وعده قبل از انجام تمرینات هوازی می تواند باعث شود که در طول تمرین احساس بدی داشته باشید. این اتفاق به ویژه در صبح و با غذاهای پرچرب و پر فیبر می تواند رخ بدهد.

اگر نمی توانید یک وعده غذایی بزرگ را تحمل کنید و یا حداقل دو ساعت برای هضم آنچه خوردید وقت لازم دارید، بهتر است با یک منبع سریع انرژی تمرین را آغاز کنید و یا هوازی ناشتا را امتحان کنید.

6. فراموشش کنید: اگر مشکل سلامتی خاصی دارید!

داشتن سلامتی کامل لازمه انجام هوازی ناشتا است. همچنین باید حواستان به افت قند خون یا فشار خون نیز باشد.

نکاتی مهم برای انجام هوازی ناشتا

اگر تصمیم دارید که هوازی ناشتا را امتحان کنید، برای ایمن ماندن چند قانون را دنبال کنید:

بدون غذا خوردن بیش از 60 دقیقه هوازی انجام ندهید.

تمرینات با شدت متوسط و کم را انتخاب کنید.

کاردیو ناشتا شامل نوشیدن آب است - بنابراین هیدراته بمانید.

در نظر داشته باشید سبک کلی زندگی، به ویژه تغذیه، نسبت به زمان تمرین تان، نقش مهم تری در افزایش یا کاهش وزن دارد.

به بدن خود گوش فرا دهید و آنچه احساس می کنید برای شما بهترین است را انجام دهید. برای مطمئن شدن از این روش بهتر است با یک مربی تخصصی و یا یک دکتر مشورت کنید. در ادامه بخوانید:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 559

به "ورزش با معده خالی یا پُر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش با معده خالی یا پُر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید