برترین شهرهای ترکیه برای سفر

به گزارش راوه بلاگ، شهرهای #ترکیه هر کدام زیبایی و جاذبه های خاص خودشان را دارند. برای آن هایی که در حال برنامه ریزی برای #سفر به ترکیه هستند، در این مطلب از دنیای سفر برترین شهرهای ترکیه را معرفی می کنیم.

برترین شهرهای ترکیه برای سفر

ترکیه با جاذبه های زیبای تاریخی، ساحل های زیبا و شهرهای درهم آمیخته مدرن و سنتی یک مقصد عالی برای مسافرت است. از مکان های تاریخی مثل افسوس تا سواحل دلنواز دریای اژه، آنچنان مجذوب نماینده هستند که هر کسی را برای یک بار تماشا این کشور ترغیب می نماید. استانبول پر هوادارترین شهر در تور ترکیه در میان توریستان است اما دیگر شهرهای ترکیه هم هر کدام زیبایی و جاذبه های خاص خودشان را دارند. برای آن هایی که در حال برنامه ریزی برای سفر به چند شهر ترکیه هستند، در این مطلب از دنیای سفر برترین شهرهای ترکیه را در ادامه معرفی می کنیم.

1. آنکارا

آنکارا مرکز سیاسی ترکیه و شهری بزرگ و مدرنیست که در قلب خود ساختمان های دولتی، تجاری، دانشگاه های برتر ترکیه و سفارت خانه ها را جای داده است. آنکارا تقریباً در مرکز ترکیه واقع شده و از نظر حمل و نقل، منطقه بسیار مهمی محسوب می شود. از مهمترین مقاصد این شهر برای توریستان می توان به موزه ها، گالری های هنری و مراکز فرهنگی اشاره نمود.

2. ماردین

ماردین شهری بر فراز دست بین النهرین و یکی از نقاط مهم و استراتژیک تاریخی است. شهر ماردین که در جنوب ترکیه واقع شده مرکز استانی با همین نام است و یکی از اولین نقاطی است که تمدن در آن شکل گرفته. معروفیت ماردین مدیون تاریخ پر فراز و نشیب و همینطور فرهنگ های مختلف آمیخته درهم است. شهر ماردین با ساختمان های سنگی زیبا بر یال کوه زینت گرفته و توریستان به قدم زدن در کوچه های کهن این شهر علاقه دارند. از جاذبه های تاریخی این منطقه می توان به صومعه های Deyrulzafaran که از قدیمی ترین صومعه های دنیا است اشاره نمود.

3. قونیه

یکی دیگر از برترین شهرهای ترکیه که برای ایرانیان به جهت وجود آرامگاه مولوی مجذوب نمایندهیت خاصی دارد، قونیه است. قونیه با بناهایی به جا مانده از دوره سلجوقیان و مراسم درویش ها معروفیت دارد. در قرون 12 و 13 میلادی اینجا رونق گرفت و مسجد Alaeddin هم در همین دوره ساخته شد. هر سال همزمان با بزرگداشت مولانا، تورهای قونیه در این شهر برگزار می شود و مراسم خاصی در آن انجام می شود.

4. آنتالیا

امکان ندارد در لیست برترین شهرهای ترکیه نامی از آنتالیا نباشد. این شهر ساحلی زیبا با چشم انداز دریای مدیترانه، نظر هر توریستی را به خود جلب می نماید. آنتالیا شهری پر جنب و جوش با چندین هتل، رستوران، سواحل تفریحی، کوهستان های سرسبز و جاذبه های تاریخی، خود به تنهایی یک هدف عالی برای گردش چند روزه است. دو یار قدیمی شهر، دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، برج ساعت و چندین خیابان مدرن و مکان های دیگر می تواند چندین روز شما را مشغول نگه دارد. تور آنتالیا از تورهای پرهوادار ترکیه است که تابستان ها بسیار پرمسافر می شود.

5. اسکی شهیر

شاید غریب ترین نامی که در این مطلب معرفی می کنیم اسکی شهیر باشد. شهری کوچک که کمتر میان توریستان شناخته شده است، اما مملو از زیبایی ها و جاذبه های فانتزی است. فقط ضروری است یکبار به سراغ پارک سازووا و منطقه اودون پازاری بروید تا خود را در دنیای کارتون ها مجسّم کنید. اسکی شهیر یکی از شهرهای پر قدمت ترکیه است که قدمت سکونت در آن به بیش از 1000 سال پیش از میلاد مسیح بازمی شود، اما در حال حاضر به علت واقع شدن دانشگاه های آناتولی و عثمان قاضی در آن، به عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می شود. پیشنهاد می دهیم ضمن مشاهده جاذبه های اسکی شهیر در ویدئو زیر، مطلب معرفی اسکی شهیر را نیز مطالعه کنید.

6. مارماریس

ترکیه از سه طرف در دریا محصور است و به همین علت برترین شهرهای ترکیه اکثراً در ساحل هستند. مارماریس هم با تصویر فوق العاده زیبای دریا و کوه های اطرافش دل هر بیننده ای را آب می نماید. آب های فیروزه ای، ماسه های سفید و مکان های تاریخی همه در مارماریس وجود دارند و تور مارماریس هم از تورهای ویژه ترکیه است. مارماریس مرکزی برای ورزش ها و تفریحات آبی و گشت و گذار شبانه است. اگر به مارماریس رفتید دریاگردی با کشتی ها یا قایق های تفریحی را از دست ندهید. مکان های تماشای دیگری مثل افسوس، پاموکاله و جزیره کلئوپاترا هم در نزدیکی همین شهر هستند.

7. سیده

سیده (Side) از شهرهای تاریخی و جنوبی ترکیه است و در تاریخ آمده که اسکندر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح سیده را فتح نموده است. حالا سیده اثریست به جا مانده از تاریخ در کنار یک زندگی مدرن و زیبا در کنار ساحل دریای مدیترانه. آمفی تئاتر و معبد آپولو از دیگر آثار مهم به جا مانده از دوران رومیان و عصر هلنیستی است که در شهر سیده دیده می شود.

8. وان

وان یکی از شهر های هم مرز با ایران است که به سبب فاصله کمی که دارد همیشه در کانون توجه توریستان ایرانی قرار گرفته. وان شهر نسبتا کوچکی است و به علت جاذبه های توریستی فوق العاده اش مثل دریاچه وان ارزش بازدید کردن دارد. ضمن اینکه در این شهر مراکز خرید خوش قیمت و متعددی وجود دارد که باعث شده بورس خرید پوشاک ترک باشد. در آخر پیشنهاد می دهیم برای اینکه آشنایی بیشتری با شهر وان پیدا کنید نگاهی به راهنمای سفر به وان داشته باشید. در این مطلب ضمن معرفی جاذبه های توریستی وان به تمامی اطلاعاتی که پیش از سفر به آن احتیاج دارید اشاره نموده ایم.

وان در حال حاضر به علت قیمت مناسبی که برای ایرانی ها دارد بسیار پر هوادار است و تور وان از محبوب ترین تورهای ترکیه محسوب می شود.

9. بودروم

هر بار که لیست برترین شهرهای ترکیه نوشته شود، شهرهای جنوبی ترکیه بدون شک در کنار هم می آیند چون زیبایی دریای مدیترانه از ابتدای تاریخ انسان ها را به سمت خود جذب نموده است. بودروم هم در ردیف همین شهرها قرار گرفته و مثل بقیه، آثار تاریخی، سواحل زیبا و امکانات رفاهی متنوع و مجذوب نمایندهی دارد. در سفر به بودروم بازدید از قلعه سنت پیتر (St. Pete) که در سال 1402 میلادی به وسیله شوالیه های هوسپیتالر ساخته شد و اکنون یک موزه است را نباید فراموش کنید. مراکز خرید، رستوران ها و ساحل سمت غربی بودروم ارزش یک اقامت چند روزه را دارد.

10. شهر افسوس

شهر افسوس (Ephesus) یکی از کامل ترین مجموعه های آثار کلاسیک قرن یکم قبل از میلاد را دارد. در زمان امپراطوری رومیان، افسوس یکی از بزرگترین شهرها بود و دربردارنده یکی از عجایب هفتگانه باستانی است، یعنی معبد آرتمیس. آثار باستانی افسوس شامل چندین سازه بزرگ و کهن است که هرساله تعداد زیادی توریست از آن تماشا می نمایند. محوطه تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس از مهمترین جاذبه های شهر افسوس هستند.

11. منطقه کاپادوکیه

کاپادوکیه (Cappadocia) نام منطقه ای در میانه ترکیه یا همان سرزمین آناتولی است و به خاطر منظره ها شگفت انگیزش، کوه های صخره ای و جنگل درختان مخروطی معروفیت دارد. فوران آتشفشان ها و فرسایش خاک، این چشم انداز زیبا را ساخته و انسان ها هم در طول هزاران سال برای خود خانه هایی در میان سنگ ها تراشیده اند. هیتی ها اولین ساکنان متمدن منطقه بودند که تونل های زیرزمینی را حفر کردند تا از حمله سونانیان در امان بمانند. حالا تعداد زیادی از این غارهای دست ساز تبدیل به هتل و محل اسکان توریستان شده اند.

12. استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای دنیاست و سال های طولانی به عنوان مرکز عثمانیان و امپراطوری بیزانس خدمت رسانی نموده است. استانبول تنها شهر بزرگ در دنیا است که در دو قاره قرار گرفته و فقط یک تنگه آبی باریک دو قسمت شهر را از هم جدا می نماید. مراکز خرید بزرگ، معماری با شکوه، زندگی شبانه پر جنب و جوش و بخش های سنتی شهر همه و همه در کنار هم باعث شده استانبول شهر شماره یک در لیست برترین شهرهای ترکیه قرار گیرد. مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ موزه توپ قاپی مورادی هستند که بدون تماشاشان نباید استانبول را ترک کرد. تورهای استانبول را بی اغراق می توان پر هوادارترین تورهای ترکیه دانست.

سخن آخر

ترکیه یکی از کشورهای توریستی و کهن در اوراسیا است که هر ساله میزبان تعداد قابل توجهی از توریستان است. به قدری که استانبول به عنوان یکی از 10 شهر پربازدید در دنیا شناخته می شود. اما به غیر از استانبول شهرهای تماشای بسیاری در این کشور وجود دارد که کمتر مورد توجه توریستان قرار گرفته است. در این مطلب سعی کردیم 12 تا از برترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کنیم، اما با این حال نام شهرهای دیگری چون آلانیا در مطلب خالی است.

نظر شما را درباره زیباترین شهر ترکیه چیست؟ به ما بگویید به غیر از استانبول و آنتالیا از کدام شهرهای ترکیه بازدید نموده اید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2780

به "برترین شهرهای ترکیه برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای ترکیه برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید