احتیاج جدی گلستان بحث آب است

به گزارش راوه بلاگ، نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: احتیاج جدی استان بحث آب است و گرگان به عنوان مرکز استان از آب چاه استفاده می نماید.

احتیاج جدی گلستان بحث آب است

به گزارش خبرنگاران از گرگان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز بحث آب یکی از دغدغه های ملی است و برای حل این مشکل در مرکز استان در جلسه ای با وزیر نیرو مصوبات خوبی به دست آمد.

او ادامه داد: اولین توافق، احداث سد میرداماد است که در صورت بهره برداری 50 درصد مشکل آب حل می گردد.

منتظری گفت: مورد دیگر شیرین سازی آب دریای خزر است که در صورت انجام این دو مورد مشکل آب حوزه انتخابیه حل خواهد شد.

او در خصوص اخذ مجوز منطقه آزاد تجاری گفت: در این مورد به طور موقت مدیر طرح انتخاب شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: از زمان اعلام این خبر سرمایه گذاران زیادی حاضر به همکاری شدند.

او گفت: کوشش می گردد زیرساخت های منطقه آزاد هوشمند گردد تا میزان بهره بری افزایش یابد.

منتظری گفت: مجوز احداث اولین درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان آق قلا گرفته شده و بعلاوه در حوزه باستان شناسی مقرر شده با همکاری اوقاف، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط یک موزه باستان شناسی در گرگان احداث گردد.

این مقام مسئول گفت: اقدام بعدی ما پیگیری مسائل کشاورزی و زهکشی اراضی بوده که یکی از دغدغه های جدی استان است و بر این اساس نشست هایی با وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، بعلاوه مطالبات کشاورزان که در کشت توتون و سیب زمینی با مسائلی روبرو بودند با پیگیری هایی که صورت گرفت بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت شد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات، سرمایه گذاری دربخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است و از آنجایی که در استان خام فروشی به مصلحت ما نیست محصولات کشاورزی باید تبدیل گردد که این موضوع مستلزم ایجاد صنایع وابسته است.

منتظری گفت: در پی موافقتی که با شرکت شیر پگاه کشور انجام شد برای ایجاد دامداری 2 هزار راسی در شهرستان گرگان اقدام خواهد شد.

او گفت:مطلب دیگری که باید در دستور کار ما قرار می گرفت تحقق شعار سال و بحث برطرف موانع فراوری بود که در این راستا نشست های مختلفی را با فراوری نمایندگان و بعلاوه مسئولین شهرک های صنعتی داشتیم و حاصل این نشست های متعدد، دقیقا احتیاج های فراوری نمایندگان است و مدیران موظف شدند حل این مسئله را پیگیری نمایند.

منتظری گفت: در حوزه سرمایه گذاری با همکاری شهرداری گرگان، احداث مجموعه تجاری و گردشگری مانند موج های آبی و آکواریوم دریایی که یکی از زیباترین طرح های این شهرستان است رقم خواهد خورد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2785

به "احتیاج جدی گلستان بحث آب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج جدی گلستان بحث آب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید