نگاهی به زندگی و آثار والت ویتمن با برگ های علف

به گزارش راوه بلاگ، یکی از پروژه های اصلی و راهبردی انتشارات علمی و فرهنگی ترجمه مجموعه هایی است که ناشران بزرگ جهان منتشر نموده اند. از مجموعه هایی که تا به امروز پنج جلد آن منتشر شده، مقدمه کیمبریج بر نام آوران ادبیات و اندیشه است.

نگاهی به زندگی و آثار والت ویتمن با برگ های علف

به گزارش خبرنگاران، این کتاب ها با زبان روان و پایه ای به معرفی آثار و اندیشه های نویسندگان و متفکران بزرگ می پردازند. مقدمه کیمبریج بر والت ویتمن از آثار این مجموعه است که زندگی و زمانه یکی از اخلاقی ترین و تاثیرگذارترین شاعران آمریکا را در قرن نوزدهم روایت می نماید.

این کتاب با تمرکز بر شاهکار ادبی وی با نام برگ های علف زمینه ای را برای مطالعه شخصیت ویتمن به عنوان شاعری تجربی، دموکراتی رادیکال و شخصیتی تاریخی در عصر جنگ های داخلی آمریکا فراهم می آورد. بزرگنمایی نیست اگر بگوییم ویتمن با انتشار برگ های علف صورت شعر را در عرصه ادبیات آمریکا دگرگون کرد. کتاب علاوه بر خوانشی دقیق از متون اصلی برگ های علف با تمرکز بر زندگینامه ویتمن و تاریخ و فرهنگ دوران حیات وی و مرور نقدهای وارد بر کارش به شناختی جامع تر از ویتمن و چگونگی تبدیل شدنش به یک شخصیت محوری در ادبیات آمریکا یاری می نماید.

والت ویتمن در 31 ماه می 1819 در نیویورک به جهان آمد و 26 مارس 1892 در 77 سالگی در نیوجرزی از جهان رفت. او روزنامه نگاری حرفه ای بود که در عین حال شعر هم می گفت و پدیدآورنده شعر آزاد در آمریکا لقب گرفت. بعضی منتقدان و کارشناسان برگ های علف ویتمن را بزرگ ترین کتاب شعر آمریکا می دانند.

مقدمه کیمبریج بر والت ویتمن نوشته ام. جیمی کیلینگزورث با ترجمه راضیه سرحدی در شمارگان هزار نسخه به بهای 35 هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 372

به "نگاهی به زندگی و آثار والت ویتمن با برگ های علف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به زندگی و آثار والت ویتمن با برگ های علف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید