موزه هنرهای معاصر تهران را بشناسید

به گزارش راوه بلاگ، پارک لاله، تئاتر شهر، موزه فرش و موزه دکتر شریعتی از جمله دیدنی های نزدیک به موزه هنرهای معاصر تهران محسوب می شوند.

موزه هنرهای معاصر تهران را بشناسید

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از تماشای های متفاوت و شگفت انگیز تهران است و همه روزه از تعداد زیادی بازدیدکننده داخلی و خارجی میزبانی می نماید. در ادامه این مطلب از خبرنگاران قصد داریم با این موزه که یکی از تماشای ترین و باارزش ترین گنجینه های فرهنگ و هنر در کشور است، آشنا شویم.

معرفی موزه هنرهای معاصر تهران

در گنجینه دائمی موزه بیش از 4000 اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و دنیا نگهداری می گردد. نزدیک به 400 عدد از آن ها ارزش استثنایی دارند. ارزش آثار موزه در حدود 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران کجاست؟

موزه هنرهای معاصر یکی از جاهای تماشای تهران است که در ناحیه مرکزی مرکز (شرق خیابان کارگر شمالی و در ضلع غربی پارک لاله) واقع شده است.

ساعت بازدید

بازدید از موزه در تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 18 و روزهای آدینه از ساعت 14 تا 18 برای عموم امکان پذیر است. تنها تعطیلی های موزه هنرهای معاصر مربوط به ایام سوگواری یا تعطیلی های رسمی سالانه است.

پلان موزه

موزه هنرهای معاصر تهران دارای 9 گالری، بخش های اداری، کتابخانه، سالن نمایش، گنجینه، کافه تریا و باغ مجسمه است. بنای آن با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی به وسیله کامران دیبا طراحی و ساخته شد.

معماری موزه

ساختمان موزه از نمونه های معماری نوین در ایران به شمار می رود. در این سازه، از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی همراه عناصر مدرن بهره گرفته شده است. طراحی و معماری این سازه به دست کامران دیبای معمار انجام گرفت که عناصر معماری سنتی ایران، همانند هشتی، چهارسو و گذرگاه را در طراحی آن قرار داد. حالا که در تهران می چرخید، مطلب چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟ را هم بخوانید.

سیرکولاسیون

ساختمان موزه از دو بخش کلی، مجموعه ای از فضاهای بسته و حیاط میانی تشکیل شده است. درون ساختمان و در فضای بسته آن، جهتی مارپیچ به صورت چرخشی طراحی شده است که افراد با پیمودن جهتی با شیب کم، به سوی پایین هدایت می شوند. این جهت مارپیچ داخلی در تضاد با نمای بیرونی، حالتی کاملا نوین دارد. مارپیچ دارای هفت فضا یا گالری (نگارخانه) اصلی است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا جاذبه های تهران آبشارهای اطراف تهران، سرگرمی نیم روزی رایگان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2903

به "موزه هنرهای معاصر تهران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنرهای معاصر تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید