مقایسه بی ام و i4 با تسلا مدل 3

به گزارش راوه بلاگ، i4 یکی از اولین خودرو های BMW است که دارای جدیدترین سیستم اطلاعات تفریح و ویژگی های ارتباطی این شرکت است.

مقایسه بی ام و i4 با تسلا مدل 3

بی ام و i4 : این خودرو از جمله خودروهای برقی بی ام و است که بر اساس خودرو گرن کوپه سری 4 ساخته شده است؛ این خودرو قرار است با خودروهایی مانند پولستار 2 و تسلا مدل 3 رقابت کند.

این خودرو در 2 نسخه eDrive40 و M50 عرضه می گردد که مدل eDrive40 دارای یک موتور الکتریکی تکی است که 335 اسب بخار قدرت دارد و M50 یک موتور در جلو اضافه می نماید که باعث فراوری 536 اسب بخار قدرت می گردد که هر دو دارای بسته باتری 80.7 کیلووات ساعتی هستند.

M50 می تواند در 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که سریعتر از نسخه M3 Competition با محرک عقب است. i4 روی یک مجموعه استاندارد از رینگ های 18 اینچی می چرخد که رینگ 19 اینچی اختیاری نیز در دسترس است.

M50 چهار چرخ متحرک به دو مدل رینگ 19 یا 20 اینچی نیز مجهز شده و دارای دمپر های تطبیقی و سیستم فرمان با نسبت متغیر است. i4 M50 نیروی رانشی قدرتمندی را ارائه می دهد و با وجود اینکه وزن آن بسیار بیشتر از M3 است، مرکز ثقل پایین باعث حرکت مطمئن می گردد.

در داخل، کابین i4 دارای امکانات مختلفی از جمله تزئینات رزگلد، تودوزی چرمی سفید و تزئینات چوبی است؛ طرح کلی کابین شبیه به سایر مدل های BMW است.

i4 و شاسی بلند تمام الکتریکی iX جزو اولین خودروهایی هستند که همراه با صفحه نمایش بزرگ ارائه می شوند که این صفحه نمایش تقریباً دو سوم داشبورد را در بر می گیرد. i4 چهار در، دارای یک خط سقف در عقب است که نمایه ای از کوپه است.

i4 یکی از اولین خودرو های BMW است که دارای جدیدترین سیستم اطلاعات تفریح و ویژگی های ارتباطی این شرکت است. این دستگاه که iDrive 8 نام دارد، به وسیله یک صفحه نمایش لمسی 14.9 اینچی کار می نماید که با یک صفحه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی روی صفحه نمایش خمیده بزرگ روی داشبورد ادغام شده است. این سیستم همراه با یک کنترلر چرخشی در کنسول مرکزی، دستورات صوتی پیشرفته و ویژگی های محبوب بی شماری را ارائه می دهد که شامل Apple CarPlay، Android Auto، و نقطه اتصال Wi-Fi است.

تسلا مدل 3: این خودرو با ترکیبی ایده آل از عملکرد، برد رانندگی و قیمت مناسبت در دسترس است؛ می توان این خودرو الکتریکی را کاملا سازگار با هیجانات یک راننده دانست.

تسلا، به خصوص در تریم پرفورمنس سریع و چابک است. برد حرکتی 576 کیلومتر در هر شارژ در تریم Long Range است، بنابراین نیازی به شارژ هر روز مدل 3 نیست. این خودرو قرار است با خودروهایی ماند شورولت بولت و فورت موستانگ رقابت کند.

همچون بسیاری از خودرو های الکتریکی، مدل 3 با موتور الکتریکی نیز به آرامی و تقریباً بی صدا سرعت می گیرد. مدل Long Range دیفرانسیل عقب از صفر به 100 کیلومتر در ساعت را در 5.1 ثانیه می پیماید.

خودروهای پرفورمنس مدل 3 تنها در 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسندکه 0.5 ثانیه سریع تر از برد بلند مدل 3 است. مانند تمام تسلاها، مدل 3 باتری خود را زیر کاپوت حمل می نماید و در نتیجه مرکز ثقل پایینی دارد.

وقتی گفته می گردد تسلا مدل 3 فضای داخلی متفاوتی با سایر خودرو های موجود در بازار امروزی دارد، اغراق نشده است. داخل آن ساده است و تقریباً همه چیز به وسیله صفحه لمسی یکپارچه در مرکز داشبورد کنترل می گردد. با تا شدن جایگاه های عقب، مدل 3 فضای کافی برای 15 چمدان دستی را فراهم می نماید.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2881

به "مقایسه بی ام و i4 با تسلا مدل 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بی ام و i4 با تسلا مدل 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید