معرفی 7 شهر زیبا و دیدنی در کشور سوئیس

به گزارش راوه بلاگ، بهترین شهرهای سوئیس را می شناسید؟ سوئیس از زیباترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا است که مردمش شاد ترین مردم دنیا هستند. سوئیس یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و بخشی از رشته کوه آلپ با قله های بلند، دریاچه های بسیار و دهکده های زیبا را در بر می گیرد. شهرهای سوئیس محله های قرون وسطایی با جاذبه های دیدنی را در خود جای داده اند. خیابان ها و روستاهای سرسبز سوئیس از جمله معروف ترین جاذبه های دیدنی این کشور برای گردشگران به شمار می فرایند.

معرفی 7 شهر زیبا و دیدنی در کشور سوئیس

کشور سوئیس شاید از نظر مساحت کشور چندان عظیمی نباشد؛ اما در همین مساحت کوچک گنجینه ای بی نظیر از جاذبه های طبیعی و گردشگری را در خود جای داده است. دریاچه های آرام، دشت های پر از گل و کوه های سر به فلک کشیده آلپ، گوشه ای از زیبایی های چشم نواز این شهرها هستند.

ما در این مقاله 10 شهر دیدنی و مهم و جذاب کشور سوئیس را برای شما آورده ایم که امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

1-بهترین شهرهای سوئیس | زوریخ ( Zurich )

زوریخ دروازه ورود به کشور سوئیس برای بیشتر گردشگران سراسر جهانست. می توان گفت این شهر زیباترین شهر سوییس است. حتی می توان این شهر را جزو 10 شهر زیبای جهان دانست. این شهر برای سفری پر از آرامش بهترین انتخاب است. این مکان شگفت انگیز به عنوان یک نقطه برای آغاز کاوش در این کشور زیبا، ایده آل است. زوریخ زیرساخت های هنری، سطح بالایی از زندگی با مراکز جذاب و شهر قدیمی را ارائه می دهد.

بسیاری از گردشگران سوئیس برای کوهنوردی به اطراف شهر زوریخ سفر می نمایند، زوریخ یک شهر فرهنگی نیز محسوب می شود که در آن 50 موزه و بیش از 100 گالری هنری مهم را خواهید دید و با توجه به سرشماری سال 2013 میلادی جمعیت این شهر بالغ بر 380 هزار نفر بوده است.بر اساس رتبه بندی MERCER از لحاظ سرانه درآمد فردی، امکانات بهداشتی و اجتماعی زوریخ همواره بین 15 شهر برتر جهان واقع شده است. این شهر به نوعی پایتخت مالی سوئیس محسوب می شود. زوریخ یکی از بهترین شهرهای سوئیس است.

2-ژنو ( Geneva )

ژنو یکی از زیباترین شهرهای اروپا است و در طول سفر خود به سوئیس ارزش یک توقف را دارد. این شهر که بین سه رشته کوه و دریاچه خیره نماینده ژنو واقع شده است، یکی از زیباترین شهرهای سوئیس به شمار می رود. این شهر، شهر جشن ها و فستیوال ها و رویداد ها و مسابقات و جشن ها است.

شهری که به پایتخت صلح شناخته شده است، ژنو خانه بسیاری از انجمن های بین المللی است. از آن ها می توان به کمیته بین المللی صلیب سرخ و دفتر مرکزی سازمان ملل اشاره نمود. علاوه بر این ها 20 سازمان بین المللی دیگر در این شهر قرار گرفته اند. شهر ژنو بین کوه های آلپ و جورا و در جنوب غربی سوئیس و دریاچه ژنو قرار گرفته است و دو رودخانه Rhone و Arve این شهر را قطع می نمایند که زیبایی آن را دوچندان کرده است . اسم شهر ژنو را احتمالا در اخبار زیاد شنیده اید، به این دلیل که ژنو سیاسی ترین کشور سوئیس محسوب می شود. ژنو را می توان پایتخت سیاسی سوئیس دانست و دومین قطب مالی این کشور پس از زوریخ محسوب می شود.

در سال 2009 ژنو به عنوان چهارمین شهر گران قیمت جهان شناخته شد و در حال حاضر رتبه هشتم را در اختیار دارد. ژنو مقر اصلی ابرشرکت هایی نظیر کاترپیلار، اچ پی، ویتول و … است و هر ساله مهم ترین نمایشگاه های فناوری و تجاری در این شهر برگزار می شود.

3-بهترین شهرهای سوئیس | لوسرن ( Lucerne)

شهر لوسرن، در قسمت آلمانی زبان های سوئیس قرار گرفته است. این شهر همه چیز دارد، از سرزندگی فضای شهر گرفته تا رودخانه ها و کوهستان. لوسرن همچنین یکی از زیباترین شهرهای جهان است که بیشترین شهرت خود را مدیون پل Chapel که مربوط به قرن 14 است و برج آب Water Tower است. این شهر مخصوص عکاسان است، اگر یکبار به این شهر سفر کنید تمام حافظه گوشی و دوربین تان پر می شود به این دلیل که: هزاران هزار عکس در این شهر خواهید گرفت.

لوسرن به آلمانی لوزرن نیز شناخته می شود. زمانی برای گشتن در شهر قدیمی تاریخی لوسرن اختصاص دهید. شهر قدیمی قرون وسطایی با پل چاپل متصل شده است. یک پل سرپوشیده قرن 14 که روی رودخانه Reuss ساخته شده است. با وجود تمام جاذبه های تاریخی و قدیمی، شهر لوسرن ظاهر مدرن و امروزی نیز کم ندارد و ساختمان های جدید و مناطق جدید شهر نمونه ای بی نظیر از معماری مدرن شهری را به نمایش می گذارند.

4-برن ( Bern)

برن شهریست که تاریخ آن به قرون وسطی و قرن 12 باز می شود. مشهورترین جاذبه این شهر یک برج ساعت قدیمی است که عروسک های متحرک دارد، نام این برج ساعت Zytglogge است. یکی دیگر از جاذبه های آن یک کلیسای گوتیک است که در شهر قدیمی قرار گرفته است. نماد این شهر خرس است. برن ممکن است پایتخت سوئیس باشد؛ اما این بدان معنا نیست که خسته نماینده و شبیه شهرهای تجاری است. به طور خاص شهر قدیمی، جذابیت های بسیاری را ارائه می دهد و گذراندن یک یا دو روز در آن آسان است. در حقیقت، این شهر آنقدر گنجینه دارد که در سال 1983 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

این شهر یکی از مراکز فرهنگی و هنری در اروپا محسوب می شود، با توجه به آثار تاریخی و هنری فاخری که در برن وجود دارد این شهر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. علاوه بر این شهر برن از امکانات تفریحی، اجتماعی و امنیت فوق العاده ای برخوردار می باشد، از سوی دیگر سیستم فوق پیشرفته حمل و نقل در برن دسترسی آسان به کلیه نقاط شهر را برای شهروندان به ارمغان آورده است. شرایط و امکانات ایده آل برن این شهر را به یکی از بهترین کانتون های سوئیس برای زندگی تبدیل کرده است.

یکی از معروف ترین این آبنماها مجسمه بچه خور (Child Eater Fountain) است که اگرچه مجسمه ترسناکی است اما به هرحال جهانگرد های زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در شهر برن می توانید جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی سوییس را یکجا ببینید.

5-بهترین شهرهای سوئیس | بازل (Basel)

بازل مانند تمام سوئیس واقعا شهری گران قیمت است. با این حال، به طور معمول کیفیت و غذای بسیار خوبی دریافت خواهید کرد، بنابراین تعطیلات طولانی در بازل می تواند ایده خوبی باشد. برای آغاز بازدید از بازل، حتما شهر قدیمی را ببینید. اگر آخر هفته به بازل سفر کردید، به میدان مارکت پلاتز بروید و بعضی از غذاهای محلی را در بازار کشاورزان را بخرید.

بازل از جمله شهرهای مطرح سوئیس است، این شهر به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد علاوه بر صنعت گردشگری یکی از مراکز اصلی واردات و صادرات در کشور سوئیس است. یکی از عوامل شهرت شهر بازل تیم فوتبال بازل می باشد که میزبان بازی های اروپایی است. اقتصاد بازل علاوه بر صادرات و واردات به صنایع شیمیایی و داروسازی وابسته است. بازل دارای ساختمان های بسیار جالب توجهی است و برای رسیدن به بعضی از آن ها ممکن است احتیاج به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشید.

6-لوزان ( Lausanne)

ورزشکاران و علاقه مندان به المپیک حتما از این شهر خوششان خواهد آمد، شهر زیبای لوزان دومین شهر عظیم کنار رودخانه ژنو است، بنابراین قایق رانی روی این رودخانه یکی از تفریحات این شهر به حساب خواهد آمد. همچنین لوزام خانه کمیته بین المللی المپیک نیز است و علاوه بر آنها تعدادی از بهترین مناطق اسکی نیز در اطراف این شهر قرار گرفته اند. لوزان همواره محبوب نویسندگان مشهور جهان بوده است و بسیاری از نویسندگان نامی از جمله ارنست همینگوی در این شهر زندگی می کردند.

لوزان پنجمین شهر عظیم سوئیس است که مانند سایر شهرهای سوئیس مملو از مناظر طبیعی حیرت انگیز و بکر است. این شهر از لحاظ فرهنگی یکی از غنی ترین شهرهای سوئیس به شمار می آید. علاوه بر جاذبه های منحصر به فرد لوزان خانه دومین دانشگاه برتر سوئیس (دانشگاه پلی تکنیک لوزان) است. کیفیت آموزشی بالا و امکانات فوق العاده آموزشی لوزان را به دومین شهر دانشجویی سوئیس تبدیل کرده است.

7-بهترین شهرهای سوئیس | زرمات ( Zermatt )

زرمات شهر کوچکیست که در میان اسکی بازها محبوبیت دارد. بلندترین کوه های سوئیس در این شهر قرار گرفته اند و بسیاری از افراد در فصل زمستان به این شهر می آیند که دلیل آن نیز معین است: اسکی بازی! زرمات شهر پیاده هاست، در این شهر هیچ ماشینی با سوخت بنزین حق تردد ندارد و تمامی ماشین های داخل شهر باید با باطری کار نمایند. آخرین مورد از زیباترین شهرهای سوئیس از بسیاری جهات حائز اهمیت است.

بخش زرمات سوئیس یک منطقه شهری بدون خودرو است! این شهر بیشترین ارتفاع را در اروپا دارد و به همین دلیل یکی از بهترین مناطق برای اسکی به شمار می رود. شهر زرمات در دامنه کوه مشهور ماترهورن قرار گرفته است و مناظر بدیع کوهستانی را به بازدیدنمایندگان عرضه می نمایند. اگرچه این شهر مقصد محبوبی برای کوهنوردان، اسکی بازان و عاشقان طبیعت بکر کوهستانی است، اما شهری ایده آل برای شکم گردان نیز به شمار می رود! در این شهر رستوران های فوق العاده ای وجود دارد و در حقیقت، دو رستوران این شهر توانسته اند جایزه مشهور و معتبر بین المللی میشلن را در سال 2015 به دست بیاورند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2241

به "معرفی 7 شهر زیبا و دیدنی در کشور سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 شهر زیبا و دیدنی در کشور سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید