معنی ضرب المثل فارسی؛ وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟

به گزارش راوه بلاگ، وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟ ضرب المثلی است شیرین و با اهمیت که مردم کشور ایران از آن بسیار استفاده می نمایند و در خصوص گنجشکی است که اصلا به آینده اش توجهی نمی کند و فقط به فکر خوش گذرانی و سرگرمی است. در خواندن این داستان با خبرنگاران همراه باشید.

معنی ضرب المثل فارسی؛ وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟

تاریخچه ضرب المثل وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟

مورچه ها از زمان خلقتشان تا به امروز، در فصل بهار به جمع آوری آذوقه می پردازند تا در فصل زمستان به مشکل بر نخورند. روزی تعدادی مورچه در فصل بهار برای خود غذا و مواد مورد احتیاج جمع می کردند. در بین این مورچه ها، مورچه کوچکی بود که بسیار زرنگ و باهوش بود و سخت کار می کرد.

روزی هنگام ظهر در حال بردن دانه ای بود که گنجشک زیبایی بالای سرش پرواز می کرد و آواز می خواند. گنجشک روی درختی نشست و به مورچه گفت: تو چرا از این هوای خوب لذت نمی بری و بازی نمی کنی و هر روز مشغول جمع آوری آذوقه هستی!؟ تا می توانی در این فصل خوش بگذران. مورچه لبخندی زد و گفت: من در فصل بهار به خودم زحمت می دهم و غذا جمع می کنم تا هنگامی که سرما از راه رسید، با کمبود آذوقه روبرو نشوم و در آسایش و راحتی باشم. گنجشک زیبا با شنیدن حرف های مورچه بلند بلند خندید و گفت این فکر تو اشتباه است. سپس پرواز کرد و رفت. مورچه به راهش ادامه داد و در ذهنش به این فکر می کرد که گنجشک در فصل زمستان چگونه می تواند غذا تهیه کند؟

چند ما بعد زمستان از راه رسید و برف سنگینی بارید. گنجشک برای یافتن غذا همه جای جنگل را گشت، اما چیزی پیدا نکرد. ناگهان چشمش به خانه مورچه افتاد. نزدیک رفت و با حسرت به او نگاه کرد که در آرامش زندگی می نماید و در کنار خانواده اش مشغول غذا خوردن است. بال های گنجشک توان پرواز کردن نداشت و به خاطر سرمای شدید، کاملا سست شده بود.

درب خانه مورچه را زد تا از او یاری بگیرد. او درب را باز کرد و به گنجشک گفت چه اتفاقی افتاده است که این همه آشفته ای؟! گنجشک که رنگ به رخسارش نبود به او گفت: بدنم توان پرواز ندارد و اگر اجازه بدهی چند ساعتی مهمان شما باشم؟ مورچه گفت: قدمت بر سر چشم، ولی خانه من خیلی کوچک است و تو نمی توانی داخل شوی. بعد به او گفت: وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟ در فصل بهار من مشغول جمع آوری غذا بودم، ولی تو به فکر پرواز کردن و شادمانی بودی. سپس مقداری غذای گرم و آب برایش آورد.

از آن دوران تا به امروز، اگر کسی به فکر آینده اش نباشد و فقط به خوش گذرانی و عشق و حال بپردازد، ضرب المثل زیر را برایش به کار می برند:

وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟

منبع: کجارو / kanoon.ir / بیتوته / yjc.ir
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2744

به "معنی ضرب المثل فارسی؛ وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "معنی ضرب المثل فارسی؛ وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معنی ضرب المثل فارسی؛ وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید