گریت؛ سیمای دلربای آب درسرزمین آبشاران

به گزارش راوه بلاگ، آبشار گریت یکی از مجذوب کننده ترین آبشارهای لرستان است که گردشگران بسیاری به شوق بازدید و گردش پای آن روستای گریت می روند.

گریت؛ سیمای دلربای آب درسرزمین آبشاران

خبرنگاران: می دانید سرزمین آبشارهای ایران کجاست؟ در خطه ای خرم از ایران 50 آبشارطراوت و سرسبزی را به خاک زرخیزش هدیه می نمایند. این خطه زرخیز لرستان است و امروز ما می خواهیم درباره آبشار گریت یکی از 50 آبشار لرستان برای شما بگوییم.

شنیدن صدای آب روحبخش است و به انسان انرژی و نشاط می دهد اگر شما هم طبیعت دوست هستید و از دلتان غنج می زند برای شنیدن به صدای آبشارها و طنین خوش خروش آب راهی سرزمین آبشار شوید. آبشار گریت یکی از مجذوب کننده ترین آبشارهای این استان است که گردشگران بسیاری به شوق بازدید و گردش پای آن روستای گریت می روند.

آبشار در روستای گریت، در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خرم آباد، در میان دره ای خوش آب و هوا قرار گرفته، دره ای پوشیده از درختان بلوط که جلوه ای بینظیر از طبیعت غرب ایران دارد و طبیعتی بی نظیر است.

آبشار گریت یک آبشار سه گانه با ارتفاع 15 و پهنای 17 متر است و در اطراف آن پوشش گیاهی مجذوب کنندهی قرار گرفته است. مسیر روستا تا آبشار گریت یکی از مجذوب کننده ترین مسیرهای طبیعت گردی در میان طبیعت بکر و جنگلی ست. در این مسیر یک پیاده روی یک ساعته و همینطور مناظری بی مانند در انتظارتان است به طوری که هنوز به آبشار نرسیده طبیعت گردی لذت بخشی را تجربه می کنید.

آبشار گریت که بعد از سقوط از ارتفاع 15 متری به مسیر خود در رودخانه ادامه می دهد مکان بینظیری را برای گشت و گذار است. یکی از مهمترین تفریحات اطراف آبشار گشت و گذار در طبیعت است، پوشش گیاهی اطراف آبشار درختان بلوط، زالزالک و مو است، به دل طبیعت بزنید و با عبور از کنار رودخانه و درختان بلوط و تماشای چشم اندازهای اطراف حال و هوایی متفاوت را تجربه کنید. می توانید بعد از مدتی گشت و گذار جایی در کنار آبشار و رودخانه بساط پیکنیک بچینید و چند ساعتی را در کنار خانواده از بودن در میان طبیعت لذت ببرید. در این طبیعت رویایی سوژه های زیادی برای عکاسی پیدا می کنید و می توانید با ثبت عکس های زیبا خاطره سفر به کنار این آبشار را برای همواره در گوشه ای از ذهنتان ثبت کنید.

آبشار گریت یا سرکانه که در گویش محلی تاف هفت چشمه نامیده می گردد، یکی از آبشارهای لرستان به شمار می رود که در منطقه ای کوهستانی و جنگلی قرار گرفته است.

مسیر دسترسی آبشار گریت

آبشار گریت به علت قرار گرفتن در کنار جاده، نزدیکی به سپیددشت و خرم آباد از موقعیت و دسترسی خوبی برخوردار است.

در صورتی که تصمیم دارید با ماشین به پای آبشار گریت بروید، می توانید مسیر درود به خرم آباد را در پیش بگیرید. در این مسیر بعد از 50 کیلومتر، تابلو آبشار بیشه را خواهید دید و باید آن را طی کنید تا به یک سه راهی برسید. مسیر مستقیم به سمت آبشار و مسیر سمت راست به آبشار گریت می رسد.

به وسیله قطار تهران-اهواز هم امکان دسترسی به آبشار گریت وجود دارد. برای این منظور باید در ایستگاه سپیدشت پیاده شوید. از اینجا تا آبشار 30 کیلومتر مسیر پیش رو خواهید داشت.

آبشار در دل طبیعت قرار گرفته است و در اطراف آن امکانات رفاهی وجود ندارد. بنابراین در بازدید از این آبشار وسایل ضروری و شخصی مانند دارو، کفش مناسب، مواد خوراکی و غذایی به همراه داشته باشید و از بردن وسایل سنگین و غیرضروری خودداری کنید.

برترین زمان بازدید از آبشار گریت

منطقه گریت در پاییز و زمستان هوای سردی دارد و فصل های بهار و تابستان بسیار خنک و سرسبز است. در این فصل اطراف آبشار و دامنه ارتفاعات منطقه با گل های رنگارنگ و انبوه درختان بلوط احاطه می گردد و زیبایی آن دوچندان می گردد.

اقامت

بعد از بازدید برای اقامت می توانید به خرم آباد بروید و شب را در مراکز اقامتی این شهر مانند اقامتگاه های بومگردی و هتل سپری کنید. در روستای گریت نیز اقامتگاهی به همین نام وجود دارد و می توانید از شب مانی در کنار آبشار و روستا لذت ببرید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 مهر 1402 بروزرسانی: 29 مهر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3099

به "گریت؛ سیمای دلربای آب درسرزمین آبشاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریت؛ سیمای دلربای آب درسرزمین آبشاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید