طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز

به گزارش راوه بلاگ، در این مقاله با طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز، قصد داریم آن ذهنیتی را که نسبت به حلوا دارید تغییر دهیم. اما حلوای زنجبیل تبریز چیست؟ حلوای زنجبیل تبریزی، یک حلوای بسیار ترد و لطیف است که با 4 ماده ساده و در دسترس درست می گردد. حلوای زنجبیل تبریزی، در دهان آب می گردد و شیرینی و گرمای لذت بخشی به وجود شما می بخشد.

طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز

درست کردن این نوع حلوا آسان است؛ اما هنگام درست کردن آن، باید دقت و ظرافت زیادی خرج کنید. اگر دلتان یک نوع دسر شیرین و مطبوع با طعمی نسبتا تازه می خواهد، همین حالا آماده شوید و با یادگیری طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریزی و درست کردن آن، رنگ و بویی خوش و نو به خانه خود بیاورید.

مواد اولیه طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز

  • آرد همه منظوره 2 فنجان
  • کره خردشده 140 گرم
  • زنجبیل آسیاب شده 1/4 فنجان + 1 قاشق غذاخوری
  • پودر قند 1/2 فنجان + 2 قاشق غذاخوری

این مقدار مواد، حدود 12 عدد حلوای مکعبی شکل کوچک به شما می دهد.

طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز

  1. آرد را چند بار الک کنید و آن را درون یک تابه بریزید. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید و حدود 20 دقیقه مدام هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته گردد.
  2. کره هایی را که به شکل مکعب خرد نموده اید به آرد اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. هم زدن را باید تا جایی ادامه دهید که آرد و کره شما گلوله گلوله نباشند و به یک ترکیب یک دست و طلایی تبدیل شوند.
  3. در این مرحله از طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریزی، تابه را از روی حرارت بردارید، زنجبیل آسیاب شده و پودر قند را به ترکیب خود اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. این مرحله حدودا 5 دقیقه زمان می برد.
  4. پس از آن، حلوای زنجبیل تبریزی را به یک قالب کم عمق پوشیده با کاغذ روغنی منتقل کنید و با کف یک دست یا پشت قاشق، آن را به کف قالب فشار دهید تا بسیار سفت گردد. این مرحله، برای ظاهر زیبای حلوا مهم است. پس حلوا را طوری فشار دهید تا کاملا فشرده و سفت گردد.
  5. حال مقداری پودر قند را درون الک بریزید و آن را روی حلوای خود الک کنید. پودر قند باید تمام سطح حلوا را بپوشاند.
  6. حلوا را به مدت 1 ساعت در دمای محیط بگذارید تا کاملا خنک و برش دادن آن آسان تر گردد.
  7. اکنون حلوا را به شکل مربع یا لوزی برش دهید و نوش جان کنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه 5 دقیقه و طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز حدود 35 دقیقه از شما زمان می گیرد. بدون احتساب 1 ساعتی که صرف خنک شدن حلوا می گردد، حلوای زنجبیل تبریزی در کل 40 دقیقه از شما زمان می گیرد.

طرز تهیه حلوای زنجبیلی ارومیه

برای تهیه این نوع حلوا، ابتدا کره را درون تابه بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم ذوب گردد. سپس آرد الک شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خامی آرد گرفته گردد. حال تابه را از روی حرارت بردارید، پودر قند و زنجبیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

سپس گلاب را به مواد اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا حلوای یکدستی به دست آورید. حال حلوا را درون قالب بریزید و دقیقا همان مراحلی را که برای حلوای زنجبیل تبریزی طی کردید، برای این حلوا هم تکرار کنید.

طرز تهیه حلوا زنجبیلی با آرد نخودچی

برای تهیه حلوای زنجبیلی با آرد نخودچی، پس از آن که آرد سفید را تفت دادید و خامی آن گرفته شد، آرد نخودچی الک شده را به تابه اضافه کنید. چند دقیقه هم بزنید و مواظب باشید آرد شما نسوزد. بقیه مراحل را مانند همان مراحل طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز پیش ببرید.

طرز تهیه حلوای زنجبیلی با آرد برنج

برای تهیه این نوع حلوا هم درست مثل دستور قبلی، ابتدا آرد سفید را تفت دهید و پس از آن که خامی آن گرفته شد، آرد برنج را روی آن الک کنید. این دو آرد را حدود 20 دقیقه تفت دهید و هم بزنید. سپس همان مراحل قبلی را برای این حلوا هم تکرار کنید.

رموز مهم در طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریزی

  • جهت تزئین حلوای زنجبیل تبریزی می توانید از خلال پسته، گردو یا بادام بهره ببرید.
  • شما می توانید بنا به ذائقه خود، پودر هل را هم به مواد اولیه طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز بیفزایید. هل را همراه با پودر زنجبیل به حلوا اضافه کنید.
  • این حلوا را می توانید در ظرف دربسته و درون یخچال، به مدت 1 هفته نگهداری کنید.
  • اگر تمایل دارید حلوای شما کاملا قالبی باشد، می توانید آن را در قالب های سیلیکونی بریزید.
  • شما می توانید نصف مقدار کره را حذف کنید و روغن جامد را جایگزین آن کنید. این کار سبب می گردد در سرانجام، حلوای بهتری داشته باشید.
  • اگر سلیقه شما به حلوای شیرین نزدیک تر است، مقدار پودر قند مواد اولیه را افزایش دهید.
  • در طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریزی، به هیچ عنوان روغن مایع را جایگزین کره یا روغن جامد نکنید.
  • از آنجایی که رنگ حلوای زنجبیل تبریزی روشن است، هنگام تفت دادن آرد باید حواس خود را جمع کنید تا آرد رنگ عوض نکند و بیش از حد تیره نگردد. به همین علت باید آرد را روی حرارت ملایم تفت دهید.
  • اگر تمایل دارید طعم زنجبیل خیلی غالب نباشد، می توانید مقدار زنجبیل را کم تر کنید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2853

به "طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای زنجبیل تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید