سهام های برنده در روزهای منفی بورس

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران : ارزش بازار سهام از زمان ریزش شاخص 116 میلیارد دلار کم شده است اما در همین روز های قرمز نمادهای بوده اند که توانسته اند فرایند صعودی داشته باشند.

سهام های برنده در روزهای منفی بورس

به گزارش دنیای اقتصاد،شاخص بازار سهام با کاهش 2/ 3 درصدی به محدود یک میلیون و 608 هزار واحد بازگشت. به این ترتیب نماگر اصلی بورس تهران از اوج 19 مرداد 2/ 22 درصد فاصله گرفت. نکته قابل توجه آنکه طی 11 روز معاملاتی اخیر 116 میلیارد دلار از ارزش کل بازار سهام در مجموع بورس و فرابورس کاسته شده است.

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای سال تا 19 مرداد 99 که در قله تاریخی قرار گرفت، میانگین روزانه 5/ 1درصد سود مرکب از آن بورس بازان کرده بود طی 11 روز معاملاتی اخیر اما همزمان با افت 2/ 22درصدی شاخص کل، زیان روزانه معامله گران را به 3/ 2 درصد رساند.

در این بازه زمانی از 423 نماد فعال بورسی و فرابورسی، 35 نماد معادل 89 درصد همسو با شاخص کل بازار روندی نزولی را در پیش دریافتد و در مقابل شاهد رشد قیمت سهام 47 بنگاه اقتصادی بودند. 153 سهم اما نزولی بیشتر از شاخص کل را متحمل شدند. در این میان سهام شرکت بیمه نوین با بیشترین افت قیمت به میزان 7/ 57 درصد روبرو شد.

سرمایه گذاری بوعلی دیگر شرکتی بود که در 11 روز معاملاتی اخیر 2/ 56 درصد منفی شد. بیمه کوثر نیز در این بازه زمانی زیانی 5/ 53 درصدی به سهامداران خود تحمیل کرد. در میان سهام بنیادی و کالامحور بازار نیز بیشترین افت قیمت از آن نماد معاملاتی پالایش نفت تهران به میزان 2/ 34 درصد شد.

شستا نیز در این مدت شاهد کاهش 9/ 33 درصدی قیمت بود. ضمن آنکه شاهد ریزش 3/ 33 درصدی قیمت سهام پالایش نفت اصفهان بودیم. در آن سوی بازار سهامی نیز بودند که در مقابل موج منفی ایجاد شده در بازار مقاومت کردند و نه تنها تن به افت ندادند بلکه راستای صعودی را طی کردند. در این خصوص بدون در نظر دریافت سهام تازه وارد، ولغدر با بیشترین رشد قیمت به میزان 8/ 27 درصد همراه شد.

سنیر نیز در 11 روز معاملاتی گذشته شاهد رشد 6/ 27 درصد قیمت سهام خود بود. در میان صنایع فعال بورسی نیز گروه چند رشته ای صنعتی با موضوع شستا شاهد بیشترین افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود به میزان 8/ 32 درصد بود. پالایشی ها نیز در این بازه زمانی با افت 8/ 31 درصدی روبرو شدند. اما دو گروه نیز خلاف راستا بازار با رشد قیمت همراه شدند. در این خصوص می توان به گروه منسوجات و زغال سنگ اشاره کرد که به ترتیب شاهد افزایش 6/ 5 و 3/ 4 درصدی شاخص صنعت خود بودند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1393

به "سهام های برنده در روزهای منفی بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام های برنده در روزهای منفی بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید