معرفی تبریز در نمایشگاه گردشگری وین 2018

به گزارش راوه بلاگ، نمایشگاه گردشگری وین

در کشور اتریش نمایشگاه گردشگری در وین از تاریخ 21 تا 25 دی ماه برگزار گشت که در این نمایشگاه، 80 کشور جهان حضور داشتند و در آن مسائل مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. از اتفاقات مهم این نمایشگاه معرفی ویژه تبریز و لالجین بود. با جزییات بیشتر این خبر همراه خبرنگاران باشید.

معرفی تبریز در نمایشگاه گردشگری وین 2018

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری در شهر وین مرکز کشور اتریش با حضور 850 شرکت کننده از 80 کشور جهان برگزار گشت. این نمایشگاه از تاریخ 21 تا 24 دی ماه بود و اهداف آن آشنا شدن شرکت ها و کمپانی های فعال در حوزه گردشگری با هم، مشاوره به مردم در سفر، تبادل اطلاعات و مذاکره ر باره موضوعات مرتبط با گردشگری برای بهبود بازارهای گردشگری و بررسی کمپین های بازاریابی بود.

سفیر ایران در اتریش و مسئولان ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین المللی گردشگری هم در محل حضور داشتند و به صورت جداگانه با رییس نمایشگاه بین المللی وین دیدار و بحث و مصاحبه کردند. در این نمایشگاه با مدیر وزارت اقتصاد اتریش هم در باره تبادل هیئت در صنعت گردشگری حرف هایی زده شد و توافقات هم ایجاد شد که در آینده نزدیک عملی خواهد شد.

اما در نمایشگاه گردشگری وین یکی از مهم ترین اتفاقاتی که افتاد معرفی تبریز و لالجین بود که در آن تبریز به عنوان مرکز گردشگری جهان اسلام و شهر لالجین هم به عنوان مرکز سفال ایران معرفی ویژه شد.

نمایشگاه گردشگری وین 2 روز پیش به کار خود پایان داد و به گفته مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی ایران، رییس این نمایشگاه به ایران پیشنهاد مهمان افتخاری بودن را در سال آینده داده است. تعیین است که هیئت ایرانی هم از این پیشنهاد استقبال زیادی کرده است. اما جزییات این رویداد در ماه های آینده از طریق 2 طرف انجام می شود و هر طرف انتظاراتی را که در نظر دارد بیان می کند تا بررسی های لازم درباره آن انجام شود و بعد از آن در سرانجام تصمیم نهایی گرفته شود.

طبق گفته های سفیر ایران در اتریش، دو کشور ایران و اتریش کارگروه های ویژه گردشگری دارند که این کارگروه ها در واقع بهبود روابط و همکاری های لازم را در این مورد پیگیری می کند. یکی از مسائلی که نقطه مثبتی در این زمینه است، برقرار بودن پروازهای مستقیم بین دو کشور ایران و اتریش و بین شهر وین به عنوان مرکز این کشور با چند شهر ایران مثل تهران، شیراز و اصفهان است. سفیر ایران در وین هم به این موضوع اشاره کرده است و در این باره گفته است که کمیسیون مشترک ایران و اتریش، بین وزارت صنعت ایران و وزارت اقتصاد اتریش برگزار می شود و کارگروه های مختلفی در این زمینه فعال هستند.

مدیر گردشگری و صنایع دستی ایران هم که به عنوان نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه حاضر شده بود، کشور اتریش را یک بازار خوب، مناسب و نو برای ایران دانست و گفت که پیشینه تاریخی مشترکی داریم اما معمولا بیشتر از کشور آلمان، به ایران سفر می شود با این حال ما علاقه داریم تا این زمینه برای اتریشی ها هم باز شود. حالا هم که پروازهای مستقیم بین دو کشور ایران و اتریش وجود دارد و این می تواند قدم بزرگی در این زمینه باشد.

یکی از مسئولان این حوضه گفته است که باید بازار وین بیشتر بررسی شود تا بتوان گردشگرهای بیشتری را برای ایران به ارمغان آورد. علاوه بر این، بیشتر تمرکز نمایشگاه گردشگری وین روی تعطیلات و تفریح بود و در نتیجه بیشتر شرکت کننده های ایران هم در همین ارتباط فعالیت کردند و بیشتر اطلاعات طبیعت گردی را در اختیار مشتریان قرار دادند.

از طرف دیگر همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، شهر تبریز بیشتر در این نمایشگاه مورد معرفی بود و بیشتر توانست تا به علاقه مند های آلمانی معرفی شود. این مسئول گفته است که باید برنامه بلند مدت در این زمینه باشد و گفته است که در دیدار با رییس نمایشگاه پیشنهاد تفاهم نامه 5 ساله از طرف ایران داده شده است. اگر مهمان ویژه بودن ایران در سال دیگر قطعی شود، مقدار فضایی که به ایران در این نمایشگاه داده می شود، دو برابر فضای امسال یعنی 105 بود، خواهد بود. ظاهرا برنامه های ویژه هم مثل شب های ایرانی برگزار خواهد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2793

به "معرفی تبریز در نمایشگاه گردشگری وین 2018" امتیاز دهید

2 کاربر به "معرفی تبریز در نمایشگاه گردشگری وین 2018" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تبریز در نمایشگاه گردشگری وین 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید