روایت یک رسانه آلمانی از استبداد و خشونت بالای پلیس آمریکا

به گزارش راوه بلاگ، یک رسانه آلمانی در گزارشی به استبداد و خشونت بالای پلیس آمریکا اشاره نموده و آن ها را همان جانشینان ماموران دوران برده داری در آمریکا دانست.

روایت یک رسانه آلمانی از استبداد و خشونت بالای پلیس آمریکا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دویچه وله آلمان در مطلبی نوشت: در دهه های گذشته پلیس آمریکا قدرت خود را به شدت گسترش داده است.

به نوشته این رسانه آلمانی پلیس آمریکا بودجه زیادی دارد، به ندرت نظارتی بر آن وجود دارد و قوانین این کشور مصونیت بالایی برای کارکنان آن در نظر گرفته است.

دویچه وله در ادامه نوشت: پیشنهاد اخیر بودجه ای برای شهر لس آنجلس موجی از خشم در رسانه های اجتماعی را برانگیخته است. اریک گارستی، شهردار شهر لس آنجلس خواهان بودجه بیشتر برای پلیس این منطقه شده و و حدود 1.8 میلیارد دلار از کل بودجه حدود 5.4 میلیارد دلاری را به این بخش اختصاص داده که بیشترین بودجه نسبت به همه بخش های دیگر را شامل می گردد. در مقایسه می توان به بخش مسکن و سرمایه گذاری های اجتماعی اشاره نمود که کم تر از 82 میلیارد دلار آمریکا را به خود اختصاص می دهد. البته این بودجه هنوز تصویب نشده و شهردار لس آنجلس وعده داده که بخشی از بودجه نیروهای پلیس را برای آفریقایی-آمریکایی تبارها و دیگر اقلیت های بومی اختصاص دهد.

نویسنده در ادامه نوشت: لس آنجلس تنها شهر آمریکا نیست که بودجه کلانی را برای پلیس اختصاص داده است و این مسئله در بسیاری مناطق و شهرهای دیگر این کشور هم متداول است.

استوارت شرودر از جامعه شناسان دانشگاه جان هاپکینگز در این باره می گوید منابع اقتصادی خوب برای پلیس پیامد فعالیت های لابی گری آن هاست که در سال های 1990 به نقطه اوج خود رسید.

دویچه وله در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در آمریکا جنبشی وجود دارد که خواهان کاهش بودجه پلیس منحل شدن کامل این نهاد هستند. بحث ها در این باره این روزها ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

رالیخ هایز، از بنیانگذاران سازمان بلک که یک گروه از فعالان در بالتیمور آن را تشکیل داده اند خواهان این شده اند که پولی که حالا در ادارات پلیس جریان دارد در محل های دیگری مور استفاده قرار گیرد.

وی در این باره به دویچه وله گفته است: شهرها باید فرآیندهای خلاقانه ای را به کار گیرند و به این بیاندیشند که چگونه می توانند امنیت را خلق نمایند. آن ها باید روی چیزهایی سرمایه گذاری نمایند که انسان ها به آن ها احتیاج دارند. ما می دانیم که جرائم معمولا به این دلیل شکل می گیرند که افراد منابعی را که به آن احتیاج دارند در اختیار ندارند.

در این میان پلیس آمریکا کوشش می نماید با استراتژی دیگری وضع موجود را حفظ کند. پلیس آمریکا شواهد و مدارک را تنها در بخش های داخلی قابل دسترس می داند.

به گفته آلیاسه سیول از اساتید جامعه شناسی دانشگاهی در آتلانتا جمع آوری داده هایی در آمریکا برای آنالیز وقایع و ارتباطات بین پلیس و غیر نظامیان سخت است. فعالان مدنی که در این راستا کوشش می نمایند اغلب باید با استناد به گزارش های رسانه ای کار نمایند.

سیول همچنین در این باره می گوید: گاهی اوقات در آمارهای نهادهای رسیدگی به جرائم اطلاعات مهمی از جمله رنگ پوست و جنسیت افراد وجود ندارد. در گزارش های پلیس هم ما باید به آنچه پلیس درباره وقایع می گوید اعتماد کنیم.

در آمریکا وقتی مجددا یک پلیس سفید پوست یک سیاه پوست غیر مسلح را به قتل می رساند این پلیس توسط همکاران، سیاستمداران و عموم اغلب به عنوان یک سیب گندیده و یک مورد منحصر به فرد تلقی می گردد.

به عنوان مثال رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا در مصاحبه ای درباره مرگ خشونت بار جرج فلوید این طور گفت: فلوید در حالی مرد که یک پلیس سفید پوست روی گلوی او زانو زد و سه همکار دیگر او تماشا کردند. وی اعلام نمود: من فکر نمی کنم نژاد پرستی نهادینه ای وجود داشته باشد. من فکر می کنم که 99.9 درصد ماموران اجرای قانون ما آمریکایی های خوبی هستند. اما طبیعتا سیب های گندیده ای هم وجود دارد.

البته سیول با چنین طرز فکری موافق نیست و بر این عقیده است که یک پلیس بد یک نطفه بد است و شبکه هایی را ایجاد می نماید که از وی حمایت می نمایند.

وی در این باره گفت: ما باید نیمی از سیب را ببریم تا به هسته برسیم چرا که یک سیب گندیده می تواند بقیه سیب ها را هم فاسد کند.

سیول که تحقیقاتی درباره نژاد پرستی ساختاری انجام داده است بر این عقیده است که تاریخ همچنان در نیروهای پلیس امروز آمریکا زندگی می نماید. به گفته وی اگر ما به دوران برده داری در آمریکا برگردیم می بینیم که ماموران گشت دوران برده داری همان پیشینیان نیروهای پلیس امروز آمریکا هستند.

این کارشناس آمریکایی بر این عقیده است که امروزه مقامات پلیس آمریکا همچنان مردم را بر اساس رنگ پوستشان به عنوان مجرم تلقی می نمایند و وقتی که کسی به عنوان جنایتکار مطرح شد این حق وجود دارد که از جامعه طرد گردد.

خشونت پلیس در جامعه آمریکا نه تنها تحمل می گردد بلکه رئیس جمهور به صورت غیر مستقیم مشوق این فرایند است.اوایل این هفته دونالد ترامپ بسیاری از فرمانداران ایالات آمریکا را متهم کرد که واکنش آن ها به اعتراضات گسترده ضعیف بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 896

به "روایت یک رسانه آلمانی از استبداد و خشونت بالای پلیس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت یک رسانه آلمانی از استبداد و خشونت بالای پلیس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید