راشاتودی: ایران و ونزوئلا نشان دادند با اتحاد می توان تحریم ها را در هم شکست

به گزارش راوه بلاگ، یک رسانه روسیه ای روز سه شنبه نوشته ایران و ونزوئلا نشان دادند با تشکیل ائتلاف می توان از تحریم های آمریکا سرپیچی کرد.

راشاتودی: ایران و ونزوئلا نشان دادند با اتحاد می توان تحریم ها را در هم شکست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه روسیه ای با اشاره به اقدام ایران در ارسال بنزین برای ونزوئلا نوشته این مبادله نشان داده چگونه با تشکیل ائتلاف می توان از تحریم های آمریکا سرپیچی کرد.

راشاتودی نوشته کوشش مشترک این دو کشور که دولت آمریکا به اتهام پراکنی علیه آن پرداخته بود نشان می دهد چگونه می توان ادعای سلطه آمریکا را به چالش کشید.

رسانه روسی در ادامه نوشت: اما در آینده باید کشورهای بیشتری در این راستا نقش ایفا نمایند.

راشاتودی نوشته درخواست های سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی برای برطرف تحریم ها علیه ونزوئلا و سایر کشورها به منظور تسهیل کوشش ها در مبارزه با ویروس کرونا با بی اعتنایی محض واشنگتن روبه رو شده است. کاخ سفید در عوض کوشش های خود علیه ونزوئلا و ایران را افزایش داده است.

رسانه روس می نویسد: اینکه دولت های ایران و آمریکا به کوشش برای حمایت از یکدیگر در برابر لفاظی های آمریکا پرداخته اند جای شگفتی ندارد. تجارت میان ونزوئلا و ایران در دولت قبلی ونزوئلا از 1.5 میلیون دلار در سال های آغازین قرن بیست و یکم به 20 میلیارد دلار بین سال های 2002 تا 2007 رسید.

دو هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارستو کلاول از تنگه جبل الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

دو روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر ال پالیتو اسکورت کرد.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا رسما محموله نفتکش ایرانی فورچون (Fortune) را تحویل گرفت.

ایران اقدام ایران در حالی هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا واقع شده است، بازتاب های زیادی و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.

علاوه بر مسائل مالی، عدم فروش بنزین، کاراکاس اکنون با کمبود شدید بنزین روبروست بطوریکه زندگی عادی و روزمره مردم مختل شده و کمبود بنزین، بر ارسال مواد غذا و رسیدن دکترها به بیمارستان نیز تاثیر گذاشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 930

به "راشاتودی: ایران و ونزوئلا نشان دادند با اتحاد می توان تحریم ها را در هم شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راشاتودی: ایران و ونزوئلا نشان دادند با اتحاد می توان تحریم ها را در هم شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید