دزدی جدید آمریکا ، کاراکاس انتقال دارایی های بلوکه شده به حساب گوایدو را محکوم کرد

به گزارش راوه بلاگ، دولت ونزوئلا اقدام اخیر آمریکا در انتقال دارایی های بلوکه شده بانک مرکزی این کشور به حساب خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را محکوم کرد.

دزدی جدید آمریکا ، کاراکاس انتقال دارایی های بلوکه شده به حساب گوایدو را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ که از بهمن ماه 1397 با به رسمیت شناختن غیرقانونی خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا در کوشش برای کنار زدن دولت قانونی نیکلاس مادورو بوده است، این بار دارایی های بانک مرکزی ونزوئلا در آمریکا را به حساب رئیس جمهور خودخوانده منتقل نموده است.

اسپوتنیک گزارش داد: دولت ترامپ بی سر و صدا دستور انتقال حدود 342 میلیون دلار از اموال حساب بانک مرکزی ونزوئلا در سیتی بانک (آمریکا) را به یک حساب بانکی تحت کنترل خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در شعبه نیویورک فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی آمریکا) صادر کرد.

خورخه آرزا وزیر خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا در توئیتر نوشت: بانک مرکزی ونزوئلا اقدام دونالد ترامپ در سلب مالکیت مبتذلانه این بانک از دارایی های مالی مردم ونزوئلا را که با همدستی بعضی از قانونگذاران مجمع ملی (مجلس ونزوئلا) انجام شد، محکوم می نماید.

هفته گذشته اعضای مجمع ملی ونزوئلا که ریاست آن بر عهده گوایدو رئیس جمهور خودخوانده است، مجوز انتقال 342 میلیون دلار از اموال حساب بلوکه شده بانک مرکزی ونزوئلا در سیتی بانک آمریکا و انتقال آن به حساب تحت کنترل گوایدو را صادر نموده بود.

دولت آمریکا سوم بهمن ماه سال 1397 به فاصله نیم ساعت پس از اقدام گوایدو در اعلام خود به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا او را به رسمیت شناخت و از آن موقع با انواع فشارهای مالی، سیاسی و تهدیدات نظامی در کوشش برای براندازی دولت قانونی نیکلاس مادورو است.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 824

به "دزدی جدید آمریکا ، کاراکاس انتقال دارایی های بلوکه شده به حساب گوایدو را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدی جدید آمریکا ، کاراکاس انتقال دارایی های بلوکه شده به حساب گوایدو را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید