خبرنگاران 15 هزار لیتر محلول و ژل شست وشوی دست در استان بوشهر توزیع شد

به گزارش راوه بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته 15هزار لیتر محلول و ژل شست و شوی دست در داروخانه های منتخب استان توزیع شده است.

خبرنگاران 15 هزار لیتر محلول و ژل شست وشوی دست در استان بوشهر توزیع شد

دکتر یحیی رضایی روز آدینه در جمع خبرنگاران افزود: 6 هزار لیتر الکل 70 درصد نیز بین داروخانه های منتخب استان توزیع شده است تا به تدریج در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: حدود 10 هزار ماسک فراوریی استان بوشهر نیز که با مجوز معاونت غذا و داروی استان بوشهر فراوریشده بود بین داروخانه های منتخب استان توزیع شد.

رضایی افزود:برای تامین ماسک مورد احتیاج استان مجوزهای لازم به اداره کل فنی و حرفه ای استان داده شده و این اداره کل با فعال سازی کارگاه های خود روزانه بین 10 تا 12هزار ماسک فراوری می گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان، اداره کل فنی و حرفه ای ماسک مورداحتیاج را روزانه بر اساس رعایت مسائل بهداشتی تهیه و برای استفاده مردم در اختیار داروخانه های منتخب استان قرار می دهد.

وی بیان نمود: همچنین تعدادی از گروه های جهادی و خیران درخواست ساخت ماسک داشته اند و زیر نظر کارشناس معاونت غذا و دارو استان بوشهر اقدام نموده اند و به زودی ماسک های فراوریی برای مصرف مردم در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

رضایی تاکید نمود: تهیه هرگونه ماسک و مواد ضد عفونی نماینده دست و سطوح باید زیر نظر معاونت غذا و دارو باشد و کسانی که قصد فراوری ماسک دارند باید زیر نظر این معاونت و یا اداره کل فنی و حرفه ای اقدام به این کار بنمایند.

این مقام مسئول گفت: شرکت هایی نیز درخواست ساخت الکل دارند که معاونت غذا و داروی استان در حال آنالیز طرح های آنان است، درصورتی که طرح های آنان مورد تأیید این سازمان قرار بگیرد اقدام به فراوری می نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مردم در منزل از مواد شوینده عادی و درصورتی که بیرون از خانه به آب دسترسی ندارند از مواد ضدعفونی نماینده دست استفاده نمایند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: اتاق بازرگانی بوشهر باهدف همکاری در امر مقابله و کنترل ویروس کرونا اقدام به تهیه اقلام بهداشتی کرد.

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: سفارش 2 هزار لباس مخصوص عوامل درمان که 400 دست آماده تحویل بخشی از اقلام اهدایی اتاق بازرگانی در قالب پویش فعالان مالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ماسک N95 مخصوص بیمارستان 10 هزار عدد، دستکش مخصوص بیمارستان چهار کارتن، 200 کارتن ژل، تب سنج 52 عدد (12 عدد آماده تحویل) از دیگر اقلام اهدایی اتاق بازرگانی در قالب پویش فعالان مالی است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهرگفت: اتاق بازرگانی بوشهر باهدف همکاری در امر مبارزه با شیوع و کنترل ویروس کرونا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه در گردش در اختیار واحدهای فراوریی قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 534

به "خبرنگاران 15 هزار لیتر محلول و ژل شست وشوی دست در استان بوشهر توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار لیتر محلول و ژل شست وشوی دست در استان بوشهر توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید