خبرنگاران دستگیری معترضان در مسکو و سن پترزبورگ پس از محکومیت ناوالنی به زندان

به گزارش راوه بلاگ، مسکو - خبرنگاران - ماموران امنیتی روسیه پس از محکومیت الکسی ناوالنی چهره اپوزیسیون روسیه به سه سال و نیم زندان، شماری از معترضان به این حکم را در مسکو و سن پترزبورگ بازداشت کردند.

خبرنگاران دستگیری معترضان در مسکو و سن پترزبورگ پس از محکومیت ناوالنی به زندان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از رسانه های روسیه ، ماموران پلیس و گارد ملی روسیه سه شنبه شب در میدان مانژ (در مجاورت کاخ کرملین) و میدان گاستینی دوور در سن پترزبورگ شماری را که به نشانه اعتراض به حکم دادگاه مسکو در خصوص ناوالنی اجتماع نموده بودند، دستگیر کردند.

اقدامات امنیتی در این زمینه به دنبال فراخوان اعتراضات غیر مجاز در شبکه های اجتماعی تشدید شده است.

در مرکز پایتخت روسیه دست کم پنج نفر از شرکت کنندگان در اجتماع در میدان مانژ دستگیر شدند و ماموران پلیس ویژه ضدشورش توانستند مخالفان دولت را از این میدان بیرون برانند.

در میدان لوبیانکا برابر ساختمان سازمان امنیت فدرال روسیه نیز تعدادی از اتوبوس ها و خودروهای پلیس با دهها مامور امنیتی ویژه مستقر شده اند.

در زمان حاضر چهار ایستگاه متروی مسکو شامل تیاترالنایا، الکساندروفسکی ساد، آخوتنی ریاد و پلوشاد روالوتسی بسته شده اند تا از اجتماع معترضان در مرکز مسکو جلوگیری گردد.

به دستور سازمان فدرال محافظان روسیه نیز میدان سرخ مسکو بسته شده است و از ورود مردم به این میدان اصلی پایتخت جلوگیری می گردد.

به گزارش ریانووستی از سن پترزبورگ، دهها نفر روز سه شنبه پس از صدور حکم حبس در خصوص ناوالنی در میدان گاستینی دوور اجتماع کردند.

ماموران امنیتی پس از هشدار به معترضان به وسیله بلندگو اقدام به دستگیری کردند که تا لحظه مخابره خبر 6 نفر بازداشت شدند.

دادگاه مسکو روز سه شنبه الکسی ناوالنی فعال سیاسی روس مخالف اصلی دولت این کشور را به سه سال و نیم زندان محکوم کرد.

دادگاه مسکو شامگاه سه شنبه پس از چند ساعت شور حکم به تبدیل 3.5 سال حبس تعلیقی ناوالنی به حبس در زندان صادر کرد.

جلسه دادگاه به درخواست سازمان اجرای احکام قضایی روسیه برگزار گردید و نماینده این سازمان در دادگاه خاطرنشان کرد که ناوالنی حدود 50 بار شرایط حبس تعلیقی را نقض نموده است.

ناوالنی در پرونده اختلاس کلان از کارخانه چوب بری ایو روشه روسیه به حبس تعلیقی متهم شده بود.

وی در مجموع در این پرونده و نیز پرونده اختلاس از شرکت فراوری چوب کریو لس متهم به اختلاس و حیف و میل 37 میلیون روبل (حدود 500 هزار دلار) شده بود.

نماینده سازمان اجرای احکام قضایی روسیه در دادگاه مسکو خواهان پرداخت جریمه نقدی 500 هزار روبلی (نزدیک به 6.5 هزار دلار) شده بود.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری خاطرنشان کردند : نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1997

به "خبرنگاران دستگیری معترضان در مسکو و سن پترزبورگ پس از محکومیت ناوالنی به زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگیری معترضان در مسکو و سن پترزبورگ پس از محکومیت ناوالنی به زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید