کرونا در اروپا، ثبت رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور رکورددار مرگ های روزانه

به گزارش راوه بلاگ، انگلیس در حالی رکورد بیشترین میزان واکسیناسیون روزانه در اروپا را شکسته است که همچنان با آمار بالای مرگ و میر و مبتلایان روزانه دست و پنجه نرم نموده و در این زمینه هم در اروپا رکوردار است.

کرونا در اروپا، ثبت رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور رکورددار مرگ های روزانه

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا در ایام عید از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا و انواع جهش یافته آن همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی بیشتری به بار می آورد.

واکسینه شدن حدود سه چهارم افراد بالای هشتاد سال در انگلیس

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انگلیس حدود سه چهارم افراد بالای 80 سال در این کشور را واکسینه نموده است. این خبر را وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده است. در مجموع بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت انگلیس تا روز شنبه حدود 5.9 میلیون نفر در انگلیس واکسینه شده اند. نهادهای انگلیسی اعلام نموده اند که می خواهند تا اواسط فوریه حدود 15 میلیون و از جمله افراد بالای 70 سال در این کشور را واکسینه نمایند.

شمار مرگ های کرونایی در انگلیس به صد هزار نفر نزدیک می گردد.

1348 مورد مرگ کرونایی جدید در انگلیس

بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته در انگلیس حدود 33552 نفر به کرونا مبتلا شده و 1348 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتقاد شدید ایتالیا از بدعهدی شرکت های فایزر و آسترازنکا

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم به دلیل تاخیر و کاهش تحویل واکسن کرونا از طرف شرکت های فراوری نماینده واکسن که با اروپا قرار داد بسته اند یعنی شرکت فایزر-بیون تک و آسترازنکا این مسئله را بسیار نگران نماینده دانسته و شب گذشته در صفحه فیس بوک خود نوشت: این کند شدن تحویل واکسن نقض آشکار توافق صورت گرفته است و موجب خسارت های هنگفتی به ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی می گردد و تاثیرات مستقیمی بر سلامت و زندگی شهروندان و اقتصاد ایتالیا که شدیدا مورد حمله قرار گرفته است دارد.

هشدار وزیر کشور آلمان درباره خطرات حملات سایبری در جریان اجرای واکسیناسیون سراسری

وزیر کشور آلمان هم درباره اقدامات گسترده اختلال آور در جریان کمپین واکسیناسیون هشدار داده و خطر حملات سایبری را بسیار بالا ارزیابی نموده است.

بزرگترین بحران تاریخ جمهوری فدرال آلمان

وزیر بهداشت آلمان هم بر مسئولیت خود برای مبارزه با بحران کرونا تاکید نموده و گفت: در سال 2018 آماده بود برای ریاست حزب دموکرات مسیحی نامزد گردد. وی اضافه کرد: اما امروز تمرکز من روی این مسئله است که بر بزرگترین بحران تاریخ جمهوری فدرال آلمان غلبه کنم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر بهداشت آلمان همچنین عرصه سیاسی و شهروندان را برای آمار بالای مبتلایان و مرگ های کرونایی در موج دوم مسئول دانسته و در نظر دریافت حقوق خاص برای افراد واکسینه شده که اخیرا از طرف وزیر امور خارجه مورد حمایت قرار گرفته را هم رد کرد.

کرونا همچنان در آلمان جولان داده و قربانی می گیرد.

349 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 12257 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 349 مرگ کرونایی جدی اطلاع داد.

داروی ضد کرونای جدید در آلمان به عنوان اولین کشور اروپایی استفاده می گردد

وزیر بهداشت آلمان برای آلمان یک داروی ضد کرونای جدید بر مبنای آنتی بادی را خریداری نموده است. آلمان به عنوان اولین کشور اروپایی این دارو را مورد استفاده قرار می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گفته می گردد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هم بعد از ابتلا به این بیماری با این دارو درمان شد.

تشدید حضور پلیس در فرودگاه های آلمان

پلیس آلمان هم از امروز در فرانکفورت، بزرگترین فرودگاه آلمان کنترل های پرواز برای مسافرانی که از مناطق پر خطر کرونایی به این کشور وارد می شوند را بر عهده می گیرد. همچنین در فرودگاه مونیخ هم حضور پلیس برای این کنترل ها تشدید می گردد.

اعتراضات علیه محدودیت ها در شهر ارفورت آلمان

در شهر ارفورت مرکز ایالت تورینگن آلمان هم اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی برگزار گردید. پلیس از نقض قواعد کرونایی از طرف بعضی معترضان اطلاع داد. ایالت تورینگن آلمان در زمان حاضر منطقه ای با بیشترین آمار ابتلا به کرونا در آلمان است.

ویروس جهش یافته انگلیسی همچنان در آلمان جولان می دهد و بعد از کشف تعداد زیادی از موارد آلودگی به این ویروس در کلینیک مهم هومبولت برلین این کلینیک هم اعلام نموده است که دیگر بیمار نمی پذیرد.

رکورد واکسیناسیون روزانه در انگلیس شکسته شد

در حالی که انگلیس با شمار بالای مبتلایان و مرگ های روزانه کرونایی دست و پنجه نرم می نماید نهادهای بهداشتی این کشور از رکورد واکسیناسیون روزانه علیه کرونا در این کشور اطلاع داده و اعلام نموده اند که در عرض 24 ساعت 478248 نفر در این کشور واکسینه شده اند که از آغاز طرح واکسیناسیون جمعی در 8 دسامبر بی سابقه بوده است.

در جمهوری چک هم روز شنبه صدها کافه و رستوران در اعتراض به مقررات کرونایی مغازه های خود را باز کردند.

معترضان راه چاره دولت در مهار بحران کرونا را غلط دانستند و بعضی هم خواهان کناره گیری وزرای کابینه شدند.

درخواست اعمال قرنطینه سوم در فرانسه

در فرانسه تا به حال بیش از 72 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و در بیمارستان ها در زمان حاضر بیماران کرونایی بیشتری نسبت به اکتبر بستری هستند. بعضی کارشناسان در این کشور درخواست اعمال قرنطینه سومی را داده اند.

کناره گیری رئیس ستاد ارتش اسپانیا

میگل آنخل ویلارویا، رئیس ستاد ارتش اسپانیا هم روز شنبه به دلیل اینکه وی و دیگر مقامات نظامی در این کشور زودتر از موعد مقرر واکسینه شده بودند استعفا کرد. بعضی رسانه های اروپایی از پذیرش این استعفا از طرف وزارت دفاع اسپانیا اطلاع داده اند.

تشدید محدودیت ها در هلند

برای اولین بار از زمان جنگ دنیای دوم در هلند از روز شنبه یک منع ترددهای شبانه برای مهار کرونا اعمال شده و کسی که بر خلاف این قانون عمل کند باید خود را برای پرداخت جریمه 95 یورویی آماده کند. بر اساس اطلاعات دولت این محدودیت ها تا 9 فوریه در این کشور ادامه خواهد داشت. مدارس، رستوران ها و مغازه های غیر ضروری هم باید تا این تاریخ تعطیل شوند.

وزیر بهداشت انگلیس مرگبارتر بودن کرونای جهش یافته را همچنان مسئله ای نامعین دانست

وزیر بهداشت انگلیس هم در رد اظهارات اخیر نخست وزیر این کشور مبنی بر مرگبارتر بودن ویروس کرونای انگلیسی گفت که هنوز واقعا معین نیست که این ویروس تا چه اندازه مرگبار است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت انگلیس در این کشور حدود 77 مورد آلودگی به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی ثبت شده است.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3617459 نفر به کرونا مبتلا شده و 97329 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 3035181 نفر به کرونا مبتلا شده و 72877 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2603472 نفر به کرونا مبتلا شده و 55441 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2424328 نفر به کرونا مبتلا شده و 85162 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2137689 نفر به کرونا مبتلا شده و 52536 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1919

به "کرونا در اروپا، ثبت رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور رکورددار مرگ های روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، ثبت رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور رکورددار مرگ های روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید