حمایت از پروژه های ویژه، برنامه ریزی برای هزینه های گرنت

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مهدی احسانیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه اعلام کرد: هدف از فعالیت های پژوهشی رفع نیازهای مادی و معنوی بشریت در زمان حال و آینده است که رسالت این دانشگاه بر این اساس قرار گرفته است.

حمایت از پروژه های ویژه، برنامه ریزی برای هزینه های گرنت

وی گفت: باید بستری ایجاد کنیم تا بتوان نیازهای جامعه را برطرف کرد که از جمله این بسترها آشنایی اساتید با دانشگاه و صنعت است.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به چالش های پژوهشی که در جلساتی که با حضور معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور صورت گرفت در ادامه توضیح داد: کاهش مقالات، افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) بدون حمایت، عدم تعریف پروژه های محصول محور، کمبود بودجه، عدم بهینه مصرف کردن بودجه های پژوهشی و کاهش مشارکت اساتید در پروژه ها از جمله چالش های پژوهشی دانشگاه ها به شمار می فرایند.

احسانیان با اشاره به اینکه مقالات باید به سمت کیفی بفرایند و در مجلات پراعتبار چاپ شوند، اضافه کرد: صنعت ما از پروژه ها و پژوهش ها حمایت نمی کند به دلیل آنکه رویه صنایع محصول محور است همچنین اساتید مایل هستند پژوهش هایی انجام دهند که در مرز دانش است و این دلیلی جز عدم آشنایی اساتید با صنعت نمی تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات خود در دانشگاه در ادامه اضافه کرد: بنا داریم از پروژه های ویژه حمایت هایی داشته باشیم و برای هزینه های گرنت نیز برنامه ریزی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر اذعان داشت: همچنین حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سازماندهی، ایمنی آزمایشگاه های تحقیقاتی از برنامه های ما در معاونت پژوهشی به شمار می فرایند.

احسانیان گفت: مسائل پژوهشی بیشتر ناشی از سیاست گذاری های پژوهشی در نهادهای بالادستی است که ما در این امر تابع هستیم.

وی گفت: علاوه بر اینکه باید در دانشگاه به آسیب شناسی درونی پرداخت، باید بتوانیم مسائل پژوهشی را که در بیرون از دانشگاه به دانشگاه ها تاثیر می گذارد را پیگیری کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به اینکه توانسته ایم تمام هیات علمی را در فعالیت های پژوهشی مشارکت دهیم، گفت: اطلاع رسانی از مواردی است که ما می توانیم در دانشگاه اجرایی کنیم تا بسیاری از مسائل پژوهشی برطرف شوند.

احسانیان از دیگر راهکارهای برطرف کردن مسائل پژوهشی در دانشگاه را توضیح داد و گفت: با توجه به احتیاجاتی که در پیش رو داریم باید آیین نامه های جدیدی را تدوین کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 785

به "حمایت از پروژه های ویژه، برنامه ریزی برای هزینه های گرنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از پروژه های ویژه، برنامه ریزی برای هزینه های گرنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید