بان پونگ در یک نگاه

به گزارش راوه بلاگ، بان پونگ در کشور تایلند واقع شده است و رود مائه کلانگ از میان آن عبور می کند. معبد وات موانگ و کلیسای کاتولیک سنت جورج از دیدنی های بان پونگ به شمار می فرایند.

بان پونگ در یک نگاه

بان پونگ (Ban Pong) یکی از شهرهای استان راتچابوری در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این شهر در 77 کیلومتری غرب بانکوک، پایتخت تایلند قرار گرفته است.

جمعیت بان پونگ بیش از 172 هزار نفر و مساحت آن 366 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را بودایی ها تشکیل می دهند و زبان آن ها، تایلندی است.

در دهه 1920، سیل مهاجران از مناطق جنوبی چین برای فرار از 4 سال خشکسالی پی در پی، به این منطقه سرازیر شدند. در طول جنگ جهانی دوم، بان پونگ به دلیل قرارگیری در موقعیت مناسب از نظر اقتصادی ترقی کرد و در سال 1935، به عنوان شهر به رسمیت شناخته شد. همچنین بان پونگ در جنگ جهانی دوم، یکی از نقاط ارتباطی برای جابجایی زندانیان نیروهای ژاپنی به وسیله قطار، از میانمار تا تایلند به شمار می رفت. این شهر از نظر اقتصادی در دهه 1960، مجددا رونق یافت و کارخانه های متعددی از جمله نودل سازی در اطراف شعر تاسیس شدند.

بان پونگ تحت حکومت یکپارچه تایلند قرار گرفته است. حکومت تایلند از نوع پادشاهی مشروطه است و شامل سه قوه مقننه، قضایی و مجریه می شود که هر سه قوه در پایتخت کشور، بانکوک قرار دارند. سیستم دولتی تایلند به سیستم پارلمانی وست مینستر نزدیک است.

آب و هوای بان پونگ استوایی به شمار می رود و میزان بارندگی در تابستان بیشتر از زمستان است. متوسط دمای هوا در طول سال از 23.8 تا 30.2 درجه سانتی گراد تغییر می کند و میانگین بارش سالانه 1152 میلی متر برآورد شده است.

نزدیک ترین فرودگاه به بان پونگ، فرودگاه بین المللی دن موئنگ (Don Mueang International Airport) در فاصله 120 کیلومتری از شهر قرار گرفته است و در آن پروازهایی از/ به کوالالامپور، شانگهای، سنگاپور، پوکت و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. با استفاده از اتوبوس در کمتر از یک ساعت می توان از بانکوک به بان پونگ دسترسی داشت.

از مهم ترین دیدنی های بان پونگ می توان معبد وات موانگ (Wat Muang Temple) و کلیسای کاتولیک سنت جورج (Saint Joseph Catholic Church) را نام برد.

یکی دیگر از دیدنی های بان پونگ، کناره های رود مائه کلانگ به شمار می رود که محل برگزاری بسیاری از جشن ها و فستیوال های است. بازار شبانه (Night Market Ban pong) این شهر نیز محل مناسبی برای خرید انواع کالا و سوغاتی است.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / asiatravelroutes.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 108

به "بان پونگ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بان پونگ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید