با نکات سفر به وین، مطمئن تر به اتریش سفر کنید!

به گزارش راوه بلاگ، نکات سفر به وین

وین شهری با نماهای ظریف و تمیز است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید اما قبل از رفتن بهتر است که نکات سفر به وین را بدانید. پس از اینکه راهنمای سفر به وین را خواندید، برای آشنایی با مرکز اتریش و اینکه چه مواردی را باید در ورود به وین رعایت کنید تا سفر بهتری را برای خود رقم بزنید. شهر وین با معماری دلربا و نماهای ظریف اش، شهری تاریخی را به یاد شما می اندازد. شهری که بتوانید به راحتی زمان زندگی موتزارت و فروید را هم در این کشور و وین تصور کنید. شهر وین برای گردشگران و جهانگرد هایی که عاشق شهرهایی همانند پاریس، بارسلونا و لندن هستند، عالی است. چرا که می توان در نکات سفر به وین این شهر را مجموع تمام زیبایی ها و خصوصیات شهرهای دیگر اروپا دانست. در این مطلب مجله خبرنگاران به شما نکاتی می گوییم که با دانستنشان بتوانید سفر بهتری را به اتریش داشته باشید.

با نکات سفر به وین، مطمئن تر به اتریش سفر کنید!

چه زمانی از وین بازدید کنید

تابستان فصل های سیزن و پر توریست کشور اتریش و مخصوصا وین است. اگر می خواهید که از خیل بزرگ توریستان فرار کنید، در نکات سفر به وین به شما توصیه می کنیم که در ماه های دیگر، همچون ماه های آپریل تا می (اردیبهشت تا تیر) و سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا آبان) به این شهر سفر کنید. اگر در بین ماه های نوامبر (حدود آبان) تا مارچ (فروردین) از وین تماشا می کنید، احتمال بارش باران و یا حتی برف در ماه های زمستان وجود دارد. ممکن است که به هوایی بارانی یا با وزش باد روبرو شوید. بنابراین بهتر است که لباس های مناسب چنین آب و هوایی را به همراه داشته باشید تا احیانا گرم نشوید.

قبل از رفتن به وین، تقویم اتفاقات و مراسمات برگزار شده در این شهر را آنالیز کنید. سعی کنید زمانی به تماشا این شهر بروید که حداقل یک جشنواره و فستیوال مخصوصا فستیوال های موسیقی در این شهر برگزار می گردد. در این صورت می توانید در این مراسم هم شرکت نموده و سفر خود را بسیار خاص تر کنید. البته یادتان باشد که در هنگام فستیوال ها این شهر بسیار شلوغ تر خواهد شد. پس اگر با شلوغی مشکل دارید، از این تاریخ ها در وین دوری کنید. از جمله چنین فستیوال ها می توان به فستیوال و اپرا بال در ماه فوریه (بهمن ماه)، فستیوال ها و کنسرت های موسیقی کلاسیک در ماه مارچ (فروردین)، جشن اوسترکلانگ اطراف ایستر اشاره نمود.

در ماه جولای، مدارس اتریش باز می گردد. بنابراین اگر در تابستان به این شهر می روید، تنها ماه جون (خرداد و تیر) برای سفرتان مناسب است.

بعلاوه فصل بازارهای کریسمس وین از اوایل ماه نوامبر (اواخر آبان) تا روز کریسمس می باشد. بنابراین در نکات سفر به وین اگر قصد خرید کریسمس دارید، در این ماه به وین سفر کنید.

گردش در وین

زمانی که به فرودگاه وین وارد شدید، می توانید با قطار شهری وین خود را به هر کجای شهر که می خواهید برسانید. این قطار شهری هر نیم ساعت وارد ایستگاه می گردد. ساعت کار آن نیز، از ساعت 06:06 صبح تا 11:36 شب می باشد. هر چند اگر با خانواده یا در گروهی 3 یا 4 نفره سفر می کنید، هزینه قطار شهری با تاکسی و اوبر برایتان یکی تمام می گردد. در این صورت بهتر است که با مبلغی بین 30 تا 50 یورو تاکسی یا اوبر بگیرید تا اینکه می ساعت برای ورود قطار صبر کنید.

اگر بعد از وین قصد اروپا گردی دارید و می خواهید که به دیگر شهرهای اروپا نیز سفر کنید، می توانید به وسیله ایستگاه اصلی وین هافبانهوف (Vienna Hauptbahnhof) به دیگر شهرهای اروپایی قطار بگیرید. اگر می خواهید به این شیوه سفر کنید، به شما در نکات سفر به وین توصیه می کنیم که حدودا 45 دقیقه تا یک ساعت قبل از حرکت قطار خود را به ایستگاه برسانید. این ایستگاه جدیدا بازسازی شده و به راحتی می توانید راستا خود را به سمت قطار مورد نظرتان پیدا کنید.

سیستم حمل و نقل وین بسیار ساده است. در نتیجه گشت و گذار در این شهر نیز برای شما راحت تر است. اگر شما درون محدوده مرکزی شهر وین و در نایحه شماره 1 هستید، شما به راحتی برای تماشا جاذبه های معروف وین می توانید تنها پیاده روی کنید. اگر هم از پیاده روی خسته شده اید، روش های زیر را امتحان کنید.

  • مترو زیرزمینی

نام این مترو خطوط یو-باهن (the U-Bahn) است. برای خرید بلیط آن هم از باجه بلیط فروشی و هم از دستگاه های بلیط می توانید اقدام کنید. قبل از سوار شدن به قطار می توانید اعتبار بلیط خود را تایید کنید. اگر هم بلیط های چند سفره دارید، اعتبار بلیط در همان سری اول که از آن استفاده می کنید، معین می گردد. بعلاوه بچه ها زیر 15 سال رایگان هستند و احتیاجی به بلیط ندارند. خط مترو را که می خواهید با رنگ یا شماره دنبال کنید. چراغ های الی ای دی زمان ورود متروی بعدی را به شما اعلام می نماید. بعلاوه پیدا کردن ایستگاه های بعدی بسیار راحت خواهد بود.

  • تراموا

تراموا نیز همچون مترو زیرزمینی بوده با این تفاوت که بر روی زمین است و منظره ها بهتری را به شما نمایش می دهد. قوانین تراموا نیز همچون مترو زیر زمینی است با این تفاوت که سرعت حرکت آن کمتر از مترو خواهد بود. هر دو این سیستم های حمل و نقل تمیز هستند و کودگان زیر 15 سال رایگان اند.

  • اوبر

راننده های اوبر بسیار زیادند و این نوع سیستم حمل و نقل بسیار مقرون به صرفه است. مسلما در نکات سفر به وین اوبر را به نسبت تاکسی به شما پیشنهاد می دهیم. با اوبر دیگر احتیاجی نیست که نگران کرایه تاکسی یا پول نقد باشید. چرا که هزینه را از قبل می دانید و پرداخت می کنید. برای اینکه راحت تر اوبر را پیدا کنید، در مکان های معینی همچون جلوی هتل ها یا جاذبه ها منتظر ماشین باشید.

نکاتی برای غذا خوردن در وین

در وین هر رستوران احتیاج به رزرو از قبل دارد و شما بدون رزرو نمی توانید وارد رستوران شوید. بسیاری از رستوران ها امکان رزرو آنلاین را دارند، اما اگر نمی دانستید به کدام سایت ها بروید، از هتل بخواهید که رستوران مورد نظر را برای شما رزرو نمایند.

انعان دادن کاری معمول و قابل احترام است. بیشتر مردم انتظار انعام دارند. حتی در کافه ها پس از خوردن قهوه چند سکه به عنوان انعام بر روی میز گذاشته می گردد. در برخی رستوران ها که انعام در قیمت ها لحاظ نشده است، می توانید حدود 10 درصد مبلغ غذا را به عنوان انعام پرداخت کنید.

گاهی برخی از رستوران ها کارت اعتباری قبول نمی نمایند، بنابراین بهتر است که با خود حتما پول نقد یورو به همراه داشته باشید. کافه ها هم تنها پول نقد قبول می نمایند.

بسیاری از کافه هایی که در اطراف جاذبه های توریستی قرار دارند، شلوغ هستند. بنابراین اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، حول و حوش ساعت 12 ظهر برای سفارش به کافه ها بروید.

قبل از اینکه رستورانی را برای صرف غذا انتخاب کنید و در آنجا غذا میز رزرو کنید، بهتر است که پیشنهادات و کامنت های افراد را در سایت آن رستوران مطالعه نموده و راجع به نوع غذاهای آن بدانید.

قبل از تماشا وین چه مواردی را باید بدانید

در نکات سفر به وین به شما پیشنهاد می کنیم که به خوبی و مناسب لباس بپوشید. در این شهر بیشتر سعی می گردد که پوشیده لباس بپوشند.

اگر قصد خرید بلیط کنسرت ها و اپراها را دارید، باید از قبل آن را خریداری نموده باشید.

در کافه ها، رستوران ها و موزه ها می توانید وای فای را به راحتی پیدا کنید. اگر چه که استفاده از آن محدود است اما آنقدر هست که بتوانید وارد ایمیل خود شوید و کمی وب گردی کنید. اوبر بگیرید. گوگل مپس را چک کنید.

هر چند زبان انگلیسی را تقریبا تمام مردم اتریش می دانند و می توانید کار خود را انجام دهید اما در نکات سفر به وین به شما پیشنهاد می دهیم که حداقل چند جمله آلمانی را یاد بگیرید.

بیشتر مغازه ها در روز یکشنبه تعطیل هستند. بنابراین در این روز قبل از رفتن به هر نقطه از باز بودن آن مطمئن شوید. ساعات کاری هر فروشگاه را در سایت ها می توانید پیدا کنید. اگر در روز یکشنبه وارد وین شدید، دقت کنید که به راحتی نمی توانید به تماشا جاذبه های وین بروید. چرا که بسیاری از آن ها، ممکن است تعطیل باشند.

کارت وین به صورت 24 ساعته، 48 ساعته و 72 ساعته صادر می گردد. از این کارت برای اتوبوس های هاپ آن هاپ آف، سیستم حمل و نقل و رستوران ها و کافه ها می توانید بهره ببرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

برای تفریحات خانوادگی یکی از زیباترین جاذبه ها، می توان باغ های کاخ شاونبرون (the Schönbrunn Palace garden) را نام برد.

برای تماشا جاذبه ها، نیز می توانید از قبل کارت وین پاس را به صورت آنلاین ثبت نام و دریافت کنید. این کارت ها برای 1، 2، 3 و 6 روز صادر می گردد. این کارت را از فرودگاه نیز می توانید بخرید. با آن برای ورود به جاذبه های معروف وین می توانید تخفیف ورودی بگیرید.

برای خرید بلیط هواپیما وین یا رزرو هتل در این شهر، می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: we3travel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2872

به "با نکات سفر به وین، مطمئن تر به اتریش سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نکات سفر به وین، مطمئن تر به اتریش سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید