اقامت در هتل های زیر 4 ستاره ارزان تر می شود

به گزارش راوه بلاگ، معاون گردشگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده مراکز اقامتی به غیر از هتل های 4 و 5 ستاره، گفت: این معافیت مالیاتی تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه سفر مردم دارد.

اقامت در هتل های زیر 4 ستاره ارزان تر می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری یادآور شد: به دنبال پیگیری های چندساله و رایزنی های گسترده روزهای اخیر وزارت گردشگری، تشکل های حرفه ای مرتبط و فعالان گردشگری، بالاخره کنندگان مجلس شورای اسلامی کلیه مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (به غیر از هتل های 4 و 5 ستاره) را از پرداخت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده معاف کردند.

او ادامه داد: کنندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بندهای 12 و 13 و 16 ماده 9 لایحه اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده را در ارتباط با معافیت اقتصادیاتی کالا و خدمات تصویب کردند که در بند 16 این ماده مصوب شد خدمات اقامتی هتل های سه ستاره و پایین تر، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از پرداخت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده معاف شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با قدردانی از حمایت های رییس و کنندگان مجلس از صنعت گردشگری، این مصوبه مجلس را در حمایت عملی از صنعت گردشگری بویژه در شرایط کنونی موثر دانست و اضافه کرد: اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده در عمل پولی است که از مردم گرفته می شود و معافیت مراکز اقامتی از پرداخت این اقتصادیات در اصل به مفهوم عدم پرداخت این وجه از سوی مردم و گردشگران است. به عبارت دیگر این موضوع به طور مستقیم در کاهش هزینه سفر مردم تاثیرگذار است.

او بیان کرد: حمایت های دولت، مجلس و بخش خصوصی از صنعت گردشگری می تواند نتایج خوبی را در شرایط اقتصادی کشور به دنبال داشته باشد.

تیموری با اشاره به مصوبه چند روز پیش مجلس درباره معافیت دفاتر فعال در حوزه جذب گردشگران خارجی از پرداخت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده، اظهار کرد: این اقدام مجلس نیز قابل تقدیر است و خرسند هستیم که کنندگان مردم در خانه ملت به صنعت گردشگری نگاه مثبتی دارند و از این صنعت حمایت می کنند.

او در خصوص مصوبه مجلس درباره معافیت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده در برخی مراکز اقامتی، گفت: البته پیشنهاد و درخواست ما از کنندگان مجلس این بود که تمام هتل ها و مراکز اقامتی از معافیت های اقتصادیاتی برخوردار شوند که این موضوع مورد موافقت کنندگان قرار نگرفت و هتل های 4 و 5 ستاره از دامنه مشمولیت این مصوبه حذف شدند. البته مصوبه بسیار خوبی است.

معاون گردشگری با اشاره به تصویب موضوع بیمه راهنمایان گردشگری در کمیسیون تلفیق مجلس در روز یکشنبه گذشته، اظهار کرد: در مجموع با تلاش و همکاری تنگاتنگ دولت و مجلس، بسته حمایتی بسیار خوبی در هفته جاری برای فعالان بخش خصوصی گردشگری تدارک دیده شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 335

به "اقامت در هتل های زیر 4 ستاره ارزان تر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت در هتل های زیر 4 ستاره ارزان تر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید