چه مواردی باعث محبوبیت روزافزون پرواز با هواپیما شده است؟

به گزارش راوه بلاگ، در سالهای اخیر، سفر هوایی جزو جدایی ناپذیر زندگی روزمره خیلی از مردم شده است ولی چه موارد و چه بهبودهایی حاصل شده تا پرواز با هواپیما اینگونه به قلب مردم رخنه کند. دلایل این محبوبیت روزافزون را باهم آنالیز می کنیم.

چه مواردی باعث محبوبیت روزافزون پرواز با هواپیما شده است؟
جدی گرفته شدن حقوق مسافران

برای کسانی که دائما در حال پرواز هستند خبر خوبی داریم؛ کنگره آمریکا در حال تنظیم یک لایحه برای محافظت از مسافران است. اگر این لایحه تصویب گردد، قانونی در اوایل ماه مارس وضع خواهد شد که طبق آن یک قیمت مصوب برای خدماتی مثل آنالیز چمدان ها، جایگاه های ویژه و نیز تعویض بلیط معین می گردد. همچنین شرکت های هواپیمایی موظف خواهند شد هزینه چمدان های گم شده یا تاخیرخورده را استرداد نمایند. خدماتی مانند پرداخت برای پرواز زودتر از موعد و جایگاه های ویژه که مسافران هزینه اش را پرداخته نموده اند ولی در مقابل سرویسی به آنها ارائه نشده است نیز پس داده خواهد شد. پس بهتر است امیدوار باشیم.

بهترشدن قابل توجه شرایط کابین ها

شرکت های هواپیمایی بیش از هر زمان دیگر، امکانات خوب و شایسته ای برای مسافران در نظر گرفته اند که این ها به لطف فضای زیاد نسل جدید هواپیماها امکان پذیر شده است . به عنوان مثال شرکت هواپیمایی Etihad Airways رسما هواپیمای -ایرباس A380 خود را به یک آپارتمان لوکس و مجلل در آسمان تبدیل نموده است که دارای اقامتگاه (The Residence) و آپارتمان می باشد. این اقامتگاه که برای پروازهای ابوظبی در دسترس است، اولین سوئیت سه اتاقه هوایی نیز هست. استراحت در این سوئیت ها، با تخت خواب های دونفره که ملافه هایش از جنس ابریشم هستند، سفری رویایی را برایتان رقم خواهد زد.

بهبود کیفیت غذاها در طول پرواز

وجود سرآشپزهای درجه یک و سرو غذاهای عالی در هواپیما چیز جدیدی نیست اما غذاها و سرآشپزهای سال جاری، واقعا فوق العاده اند. شرکت های هواپیمایی، بهترین سرآشپز ها را به خدمت می گیرند تا منویی هیجان انگیز با غذاهای فصلی و با طعم و مزه خاص خودشان را به مسافران ارائه دهند. از جمله آنها می توان به شرکت هواپیمایی Air France اشاره نمود که با سرآشپز معروف، دنیل بولو (Daniel Boulud) برای بخش تجاری و پرمیوم (این بخش از لحاظ امکانات بین بخش مالی و بخش تجاری قرار می گیرد) خود قرارداد بسته است، تا در پروازهای طولانی مدتی که از آمریکا پرواز می نمایند غذاهای خوشمزه ای مانند: خرچنگ اطلسی، خوراک نارگیل، برنج قهوه ای و باک چوی برای مسافران سرو کند.

بخش مالیِ ویژه (Premium Economy)

بخش مالی ویژه به تازگی به درجه بندی های بخش های هواپیما اضافه شده است. درواقع این بخش، بین درجه تجاری و درجه مالی قرار می گیرد که در کنار قیمت مناسب، از امکانات خوبی نیز برخوردار است. شرکت های هواپیمایی آمریکایی نظیر Alaska و American، برای کسانی که با قیمت خوب، خواهان تسهیلات سفر خوبی هستند، بخش مالی ویژه را در نظر گرفته است. جایگاه های این بخش کمی راحت تر از کاناپه خانگی ست و البته کمی هم گران است اما باوجود فضای اضافی برای پاهای مسافران، نوشیدنی مجانی، وسایل سرگرمی در دسترس و هدفون های عایق صدا که همگی به قیمت بلیط درجه تجاری می باشد، ارزشش را دارد.

ارزان و ساده تر شدن هرچه بیشتر پرواز با هواپیما

طبق آماری که از گروه صنعتی Airlines for America منتشر شده است، بهار سال جاری تعداد مسافران هوایی آمریکا تا 2.8 درصد افزایش یافته و به 140 میلیون نفر خواهد رسید. طبق گفته اقتصاددان اصلی شرکت هواپیمایی Airlines for America پروازهای طولانی مدت و پروازهای شهرهای کوچک به طور قابل ملاحظه ای در حال ارزان تر شدن و نیز سهولت در دسترسی اند.

راستاهای جدید برای پرواز به هر مکانی

سال جاری، شرکت های هواپیمایی محلی و بین المللی، مقصدهای وسوسه انگیزی به برنامه پرواز خود اضافه نموده اند. بعنوان مثال شرکت هواپیمایی Air Canada دوازده راستا پروازی دارد که در تابستان گسترده فعالیتشان را به شهرهای آمریکایی متصل می نماید.

راهکار های ساده و تجربه بهتری از سفر

ابزار ها و ویجکت هایی که سبب داشتن سفری راحت می شوند از جمله آنها سوریگامی (Soarigami) را می توان نام برد. این وسیله، یک جدانماینده فضای قرارگرفتن دست در جایگاه است که از طریق آن هر دو نفری که کنار هم نشسته اند، می توانند دسته جایگاه مخصوص خود را داشته باشند.

همچنین اپلیکیشن هایی مانند (MTT Concierge Live) برای موبایل وجود دارند که دستیار شخصی شما در طول سفر خواهند بود که با اتصال وای-فای (Wi-Fi) داخل هواپیما به خوبی کار می نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 379

به "چه مواردی باعث محبوبیت روزافزون پرواز با هواپیما شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مواردی باعث محبوبیت روزافزون پرواز با هواپیما شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید