ادامه جنجال ها در انگلیس بر سر قانون گریزی مشاور ارشد جانسون

به گزارش راوه بلاگ، یک تیم حقوقی در انگلیس، تهدید نموده در صورتی که پرونده مشاور اخراج شده نخست وزیر این کشور آنالیز نشود علیه آن اقدامی قانونی خواهد نمود.

ادامه جنجال ها در انگلیس بر سر قانون گریزی مشاور ارشد جانسون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک تیم حقوقی در انگلیس در نامه ای به مکس هیل، مدیر دادرسی های عمومی در این کشور درباره عدم آنالیز پرونده دومینیک کامینگز مشاور ارشد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ابراز نگرانی کردند.

دومینیک کامینگز که بر اساس شواهدی قوانین مربوط به قرنطینه را در زمان شیوع ویروس کرونا نقض نموده بود، خاتمه بعد از فشارهای متعدد از سوی احزاب مخالف دولت بریتانیا، اوایل خردادماه (6 خرداد) از سمت خود استعفا داد.

به نوشته وبگاه گاردین، این تیم حقوقی تهدید نموده اند که اگر مکس هیل پرونده وی را به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوران کرونا آنالیز نکند، علیه وی اقدام حقوقی انجام خواهند داد.

گاردین در ادامه نوشت، این تیم حقوقی تا به امروز دوبار به مکس هیل نامه نوشته و ابراز نگرانی نموده اند که هیچ اقدامی علیه کامینگز انجام نشده است.

این در حالی است که آنالیز های دو وبگاه گاردین و دیلی میرور نشان می دهد که مشاور جانسون در جریان اعمال محدودیت ها و تعطیلی های دوران کرونا در انگلیس با خانواده به خانه پدری خود در شهر دورام سفر نموده و قوانین قرنطینه در این دوران را نقض نموده است.

این دو نامه در تاریخ سوم و هشتم ژوئن به دفتر هیل فرستاده شدند. دفتر وی در پاسخ به نامه دوم، تأیید کرد که شکایت این تیم حقوقی به یک بخش ویژه جرائم در سازمان دادستانی پادشاهی که نهاد متولی انجام دادرسی های کیفری در انگلستان و ولز است سپرده شده و پاسخ کامل در موعد مقرر ارائه خواهد شد. اما دفتر وی در خصوص آنالیز مسئله (کامینگز) سخنی نگفتند.

در جدیدترین نامه ارسال شده به دفتر هیل، این وکلا همچنین ادعا کردند که عدم ارائه یک پاسخ اساسی، زمینه را برای رسیدگی قضایی به وجود آورده است؛ آنها همچنین تهدید کردند که اگر هیچ اقدامی توسط هیل تا ساعت 4 بعد از ظهر روز پنجشنبه (11 ژوئن) انجام نشود، این اقدام حقوقی شروع خواهد شد.

پلیس شهر دورام در شمال انگلیس 28 ماه مه (8 خرداد ماه) اذعان نموده بود که دومینیک کامینگز به احتمال زیاد، قوانین مربوط به قرنطینه در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور را نقض نموده اما پرونده وی پیگیری نخواهد شد. (جزئیات بیشتر)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1004

به "ادامه جنجال ها در انگلیس بر سر قانون گریزی مشاور ارشد جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه جنجال ها در انگلیس بر سر قانون گریزی مشاور ارشد جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید