کشور هایی که مزرهای خود را به روی گردشگران گشودند

به گزارش راوه بلاگ، به نقل از ام اس ان، چندین کشور اعلام نموده اند که آماده بازگشایی مرز های خود به روی گردشگران هستند و بار دیگر از مسافران استقبال می نمایند. اما بعضی کشور ها همچنان محدودیت های سفر را سفت و سخت اعمال می نمایند. ما نیز در حال حاضر کسی را به سفر کردن تشویق نمی کنیم، ولی بعضی کشور ها را که آغاز دوباره اقتصاد گردشگری خود را کلید زدند به شما معرفی می کنیم.

کشور هایی که مزرهای خود را به روی گردشگران گشودند

ایتالیا

ایتالیا جزو اولین کشور هایی بود که با هدف کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا محدودیت های سفر را اعمال کرد. این کشور همچنین، اولین کشوری است که مرزهایش را به روی گردشگران گگردده است.

کشور ایتالیا در اواخر مارس موارد ابتلای بالا بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرد و فوتی های زیادی به دلیل شیوع این ویروس داشت؛ اما اخیراً افت زیادی در تعداد ابتلا به ویروس کرونا داشته؛ به طوری که در زمان نگارش این گزارش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور روزانه به حدود 200 نفر رسیده است.

با توجه به این کاهش ابتلا، مرز های این کشور از اوایل ماه ژوئن به روی گردشکران انگلستان، اتحادیه اروپا، شهر واتیکان، آندورا، موناکو، سان مارینو و کشور های عضو منطقه شینگن باز شد.

شایان ذکر است افرادی که از ایالت متحده آمریکا، استرالیا و سایر کشور های اعلام شده به ایتالیا سفر می نمایند، باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

دانمارک

دانمارک نیز همچون ایتالیا از اولین کشور هایی بود که از اواسط ماه آوریل محدودیت های سفر را اعمال کرد و یکی از اولین کشور هایی است که محدودیت سفر های داخلی را کاهش داد. این کشور اخیراً با کاهش موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا، سینما ها، رستوران ها، کافه ها و مراکز فرهنگی را با رعایت فاصله اجتماعی بازگشایی نموده است.

دانمارک گام هایی را در جهت بازگشایی مرز های خود به روی گردشگران برمی دارد و به همین دلیل از 15 ژوئن مرزهایش را به روی گردشگران نروژی، آلمانی و ایسلندی باز می نماید.

ایرلند

ممنوعیت سفر در جمهوری ایرلند وجود ندارد البته به مردم توصیه می گردد از سفر های غیر ضروری خودداری نمایند. افرادی که به جمهوری ایرلند سفر می نمایند، باید به مدت 2 هفته در قرنطینه باشند.

جامائیکا

جامائیکا میخواهد از 15 ژوئن مرزهایش را به روی همه گردشگران باز کند؛ البته در ابتدا در قالب طرحی به نام راهروی مقاومت محدوده قابل بازدید برای گردشگران محدود است، اما وسعت این محدوده هر دو هفته یک بار ارزیابی مجدد خواهد شد.

مقامات کشور جامائیکا پروتکل های دقیقی را برای اطمینان از رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وضع نموده اند. موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در جامائیکا بسیار کم است.

ترکیه

ترکیه یکی از کشور های مدیترانه ای است که میخواهد از اواسط ماه ژوئن مرزهایش را به روی گردشگران 15 کشور از جمله ایتالیا، امارات، اردن و مراکش باز کند. افرادی که به این کشور سفر خواهند کرد، تحت آزمایش قرار می گیرند و انتظار می رود برای مدت دو هفته قرنطینه شوند.

هنوز معین نیست که گردشگران کشور های دیگر چه زمانی می توانند به ترکیه سفر نمایند؛ البته ترکیه در خصوص راه اندازی یک پل هوایی با انگلیس مذاکره می نماید و به احتمال زیاد این پل هوایی امکان سفر متقابل بین دو کشور را فراهم خواهد نمود.

شایان ذکر است که ترکیه هنوز صد ها مورد جدید روزانه ابتلا به ویروس کرونا را ثبت می نماید، اما این تعداد نسبت به اواسط ماه آوریل که در آن آزمایش 5000 نفر در یک روز مثبت بود، کاهش چشمگیری دارد.

ایسلند

ایسلند نسبت به سایر کشور ها محدودیت های سفر کمتری را در ایام تعطیلات اعمال نموده بود، اما محدودیت های سفر در این کشور تا 15 می اعمال می شدند. این کشور از 15 ژوئن از همه گردشگران بین المللی استقبال می نماید؛ البته در بدو ورود به کشور از آن ها تست کرونا و دو هفته قرنطینه را برایشان در نظر می گیرد.

ایسلند با صفر تا یک مورد ابتلای مثبت روزانه به ویروس کرونا در یک ماه و نیم گذشته، به طور واضح به دنبال راه اندازی مجدد صنعت گردشگری خود برای فصل تابستان است.

سوئیس

از اواخر ماه مارس که کشور سوئیس 1400 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در یک روز را تجربه کرد، مرز های این کشور به روی همه گردشگران بین المللی بسته شد؛ اما خوشبختانه موارد ابتلای مردم سوئیس به ویروس کرونا تا 20 مورد در روز کاهش یافت و گردشگران انگلستان، اتحادیه اروپا، نروژ و ایسلند می توانند از 15 ژوئن وارد این کشور شوند البته مرز های سوئیس با اتریش، آلمان و فرانسه نیز به طور کامل باز خواهند شد.

مرز های سوئیس همچنان به روی گردشگران آمریکایی بسته خواهد ماند.

کرواسی

کرواسی از 11 می با کاهش موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا مرزهایش را به روی گردشگران اتحادیه اروپا، انگلیس و افرادی که قبلاً اقامتگاه خود را رزرو نموده اند، باز کرد.

مرز های کرواسی هنوز برای گردشگران خارج از اروپا و مردم ایالات متحده آمریکا باز نشده اند.

آلمان

آلمان از ماه آوریل محدودیت های سفر خود را کاهش داد و کنترل های مرزی با اتریش، فرانسه و سوئیس را در اواسط ماه می تعدیل کرد. ممنوعیت سفر به آلمان از 15 ژوئن برای کشور های عضو اتحادیه اروپا و انگلستان به استثنای هر کشوری که هنوز در قرنطینه باشند، برداشته می گردد. اصل فاصله گذاری اجتماعی هنوز در آلمان رعایت می گردد و کشور های غیر اروپایی از جمله ایالات متحده هنوز از ورود به این کشور منع شده اند.

قبرس

قبرس بیشتر پرواز ها را از اواخر ماه مارس ممنوع نمود، اما در 9 ژوئن فرودگاه های خود را مجدداً گگردد و مرزهایش را به روی گردشگران کشور هایی که به نظر می رسد ویروس کرونا را مدیریت و مهار نموده اند، باز کرد. این کشور ها شامل یونان، مالت، بلغارستان، نروژ، اتریش، فنلاند، اسلوونی، مجارستان، دانمارک، آلمان، اسلواکی و لیتوانی هستند.

قبرس متعهد شده است که اگر تست کرونای شخصی در خاک این کشور مثبت شد، هزینه های غذا و داروی او را پرداخت کند.

لازم به ذکر است قبرس بیش از یک ماه است که کمتر از 10 مورد جدید روزانه ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده است.

جزایر ویرجین ایالات متحده، آنتیگوآ و باربودا، مونته نگرو، جزایر قناری، آروبا، یونان، سنت لوسیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، استونی، اتریش، مالت، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلوونی، باهاما، مالدیو، مجارستان، جمهوری دومینیکن، کامبوج، بلغارستان، هلند و اسپانیا نیز بازگشت گردشگری خود را کلید می زنند.

باشگاه خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 997

به "کشور هایی که مزرهای خود را به روی گردشگران گشودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور هایی که مزرهای خود را به روی گردشگران گشودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید