آیفون 13 احتمالا با پنل LTPO و رفرشریت 120 هرتزی راهی بازار میشود

به گزارش راوه بلاگ، با توجه به گزارشی از سوی The Elec، پایگاه خبری کره ای، گویا آیفون 13 با پنلی از نوع LTPO و همچنین رفرش ریت 120 هرتزی راهی بازار خواهد شد.

آیفون 13 احتمالا با پنل LTPO و رفرشریت 120 هرتزی راهی بازار میشود

در سال 2020 و در شرایطی که حتی بدبین ترین کاربران اپل هم به بهره مندی گوشی های آیفون 12 از نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز امیدوار بودند، این گوشی ها با نمایشگری 60 هرتزی راهی بازار شدند. حتی مدل های پرو و پرو مکس هم از این حیث تفاوتی با دو مدل استاندارد و مینی نداشتند. البته دلیل این موضوع، شیوع ویروس کرونا و در نتیجه ایجاد مشکلاتی برای زنجیره تأمین بود، منتها این رخ داد تا کاربران ناامیدی بزرگی را تجربه کنند.

این طور که به نظر می رسد، در سال 2021 چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. نمایشگرهای 120 هرتزی به یک استاندارد معمول تبدیل شده اند و شاید در سال 2021، برخی از میان رده ها هم از آن بهره ببرند. بنابراین کاملا بعید است که اپل از نمایشگرهای 60 هرتزی در آیفون های آینده استفاده کند.

این یک برداشت منطقی از فرایند تولید کننده های نسل بعد اپل است که خوشبختانه خبرگزاری The Elec کره جنوبی هم با ما هم عقیده بوده و مدعی شده نمایشگر سری آیفون 13 از رفرش ریت 120 هرتزی بهره مند خواهد بود. البته انتظار می رود این نمایشگر در مدل های پرو و پرو مکس استفاده شود تا مدل های استاندارد و مینی در محدوده مقرون به صرفه باقی بمانند.

خبر خوب، استفاده از پنل های LTPO در گوشی های آینده اپل است. بدین ترتیب نمایشگر آیفون های 13 مانند گلکسی نوت 20 اولترا، بسته به محتوای به نمایش درآمده، رفرش ریت را بین 60 و 120 تغییر می دهد تا در صورت فعال سازی رفرش ریت 120 هرتز، تمام محتوا با این سرعت به نمایش در نیایند. این موضوع به طرز چشمگیری روی میزان مصرف باتری تأثیر دارد و از طرفی می تواند به این معنا باشد که بالاخره شاهد فناوری نمایشگر همیشه روشن هم در این گوشی ها خواهیم بود.

نمایشگرهای LTPO که فعلا سامسونگ با گوشی هایی نظیر نوت 20 اولترا و گلکسی Z Fold 2، بیشترین استفاده را از آن داشته، به نسبت مدل قدیمی LTPS، تا 20 درصد باعث صرفه جویی بیشتر انرژی نمایشگرهای OLED می شود که این میزان برای پرچم دارها بسیار محسوس است.

در این گزارش همچنین آمده که وظیفه تولید پنل های OLED آیفون 13 به سامسونگ محول شده که در این زمینه پیشرو است و نمایشگرهای فوق العاه ای تولید می کند. البته بخش بزرگی از سفارش ها بر عهده سامسونگ خواهد بود چرا که در این بین LG و BOE هم که عملکرد بسیار خوبی در تولید پنل نمایشگر دارند و پیروز به گذر از تست کیفیت اپل هم شده اند، در این زمینه با شرکت آمریکایی همکاری خواهند کرد.

The Elec مدعی شده تمام آیفون های بعدی از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره خواهند برد که به تازگی هم پستی در این رابطه منتشر شده مبنی بر اینکه اپل احتمالا هم تشخیص چهره و هم تاچ آی دی را در آیفون 13 استفاده خواهد کرد. البته شایعه هایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه در نسخه اولیه آیفون 13، خبری از تاچ آی دی نبود. بنابراین باید در این رابطه، اطلاعات منتشر شده را در حد شایعه بدانیم تا زمانی که خبری موثق منتشر شود.

اپل قصد دارد در سال 2021، به ترتیب 160 و 180 میلیون نسخه از گوشی های آیفون 12 و 13 را به فروش برساند که سامسونگ وظیفه تولید نمایشگر برای 140 میلیون آن ها را بر عهده خواهد داشت. گوشی های سری آیفون 13 احتمالا طبق سیاست پیشین اپل، در همان ماه سپتامبر سال 2021 رونمایی خواهند شد.

  • اپل با کمک این فناوری، ظرفیت باتری آیفون 13 را افزایش می دهد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1786

به "آیفون 13 احتمالا با پنل LTPO و رفرشریت 120 هرتزی راهی بازار میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 احتمالا با پنل LTPO و رفرشریت 120 هرتزی راهی بازار میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید