آیا گلکسی اس 30 فقط با تراشه اگزینوس راهی بازار می گردد؟

به گزارش راوه بلاگ، طی سال های گذشته، گوشی های گلکسی اس برای بازار مناطقی مانند آمریکای شمالی، چین و ژاپن با تراشه های اسنپ دراگون سری 800 معرفی شده اند. در باقی مناطق دنیا هم این گوشی ها با تراشه اگزینوس ارائه می شوند. به همین خاطر انتظار داریم که برای گلکسی اس 30 هم این فرایند بار دیگر تکرار گردد.

آیا گلکسی اس 30 فقط با تراشه اگزینوس راهی بازار می گردد؟

با این حال طبق بعضی شایعات مطرح شده، سامسونگ برای گلکسی اس 30 سامسونگ می خواهد رویکرد خود را تغییر دهد. دو نفر از افشاگران نه چندان مشهور این شایعه را مطرح نموده اند که سامسونگ برای گلکسی اس 30 تراشه اسنپ دراگون را کنار می گذارد و صرفا مدل اگزینوس را راهی بازار می نماید.

اگرچه چنین اقدامی کمی عجیب به نظر می رسد، اما در کل می توان دلایلی را برای این اقدام سامسونگ عنوان نمود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دلایل احتمالی حذف تراشه کوالکام از گلکسی اس 30

گوشی های گلکسی اس 20 بسیار گران قیمت هستند و هیچ کدام از آن ها زیر 1000 دلار قیمت ندارند. یکی از دلایل این قیمت هنگفت به هزینه بالای تراشه اسنپ دراگون 865 برمی گردد.

البته، ما نمی گوییم که هزینه تراشه تنها دلیل گران بودن این گوشی ها است اما در نهایت در این زمینه نقش مهمی دارد. به همین خاطر اسنپ دراگون 875 گران تر یا در بهترین حالت هم قیمت نسل قبلی خود خواهد بود و احتمالا گوشی های گلکسی اس 30 بار دیگر با قیمت های بسیار هنگفتی به دست کاربران می رسند.

حالا باید به این شایعه بپردازیم. سامسونگ تراشه های اگزینوس را فراوری می نماید و به همین دلیل با کنار گذاشتن تراشه کوالکام، می تواند در هزینه های فراوری صرفه جویی کند. این صرفه جویی باعث می گردد سامسونگ بتواند قیمت گوشی ها را کاهش دهد یا قیمت را ثابت نگه دارد و در عوض سود بیشتری دریافت کند.

به خاطر داشته باشید که بر اساس چندین گزارش مختلف، گوشی های گلکسی اس 20 فروش چندان مناسبی ندارند. اگرچه بدون شک در این زمینه بحران کرونا موثر بوده، ولی در هر صورت این گوشی های گران قیمت نتوانسته اند توجه کاربران زیادی را جلب نمایند.

بنابراین سامسونگ سال آینده باید بتواند برای خانواده گلکسی اس 30 ویژگی های جذابی را ارائه کند و از طرفی دیگر از افزایش قیمت آن ها جلوگیری کند. به همین دلیل بهره گیری از فقط تراشه اگزینوس چندان دور از ذهن محسوب نمی گردد.

دلایل احتمالی دروغ بودن این شایعه

برای درست نبودن این شایعه هم می توان دلایل مختلفی را عنوان نمود. یکی از این دلایل از منظر روابط عمومی و تبلیغات است زیرا تراشه های اگزینوس عموما ضعیف تر از همتایان اسنپ دراگون هستند. در این زمینه آنالیز های مختلفی انجام شده و بسیاری از کاربران بارها و بارها اعلام نموده اند که خواهان بهره گیری از مدل های مبتنی بر تراشه های اسنپ دراگون هستند.

به بیان ساده، حذف تراشه کوالکام از گوشی های گلکسی اس 30 یک تغییر گسترده خواهد بود که می تواند به جای جذب کاربران بیشتر، شمار خریداران این گوشی ها را بیش از پیش کاهش دهد. با این حال، سری گلکسی اس برای زنده ماندن در این بازار به تغییرات اساسی احتیاج دارد.

سامسونگ نمی تواند بار دیگر گوشی های بسیار گران قیمتی را روانه بازار کند و کار خود تمام شده در نظر بگیرد. حتی بعضی گزارش ها حاکی از آن است که اپل میخواهد قیمت خانواده آیفون 12 را کاهش دهد. در این زمینه می توانیم به گوشی هایی مانند آیفون SE، وان پلاس Nord و گوگل پیکسل 4a اشاره کنیم که نشان می دهند شرکت ها بیش از پیش در حال توجه به بازار گوشی های دارای قیمت مناسب هستند. حتی خود سامسونگ با سرمایه گذاری گسترده بر روی گوشی های میان رده گلکسی A پیروز شده توجهات زیادی را جلب کند.

در هر صورت هنوز تا معرفی گوشی های گلکسی اس 30 چندین ماه فاصله داریم و فعلا نمی توانیم این شایعات را چندان جدی بگیریم. اما در نهایت هم با توجه به شرایط فعلی گوشی های گلکسی اس 20، احتمال حذف تراشه کوالکام از گوشی های اس 30 چندان هم بعید به نظر نمی رسد.

نمایش تبلیغات در گوشی های گران قیمت سامسونگ باید متوقف گردد

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1164

به "آیا گلکسی اس 30 فقط با تراشه اگزینوس راهی بازار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گلکسی اس 30 فقط با تراشه اگزینوس راهی بازار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید