آیا بیسکوئیت میان وعده ناسالمی است؟

به گزارش راوه بلاگ، امروزه بیسکویت ها عمدتا در کارخانه ها و با استفاده از دستگاه های بزرگ تهیه و فراوری می شوند. این دستگاه ها بزرگ و پیچیده بوده و احتیاج به دانش فنی بالایی دارند و شکل دهی قطعات خمیر، پخت و بسته بندی محصول عملیات کاملا پیوسته ای می باشد.

آیا بیسکوئیت میان وعده ناسالمی است؟

به گزارش بهداشت نیوز، موادی که امروزه در صنعت بیسکوییت سازی استفاده می شوند شامل موارد زیر می باشد:

آرد گندم تصفیه شده

بالا بودن اندازه پروتئین گندم مصرفی در صنعت بیسکوییت سازی باعث سفت شدن بافت و بعلاوه مصرف بیشتر روغن و شکر می گردد که در سطح فراوری صنعتی امری هزینه بر محسوب می گردد. به همین خاطر در این صنعت غالبا از آردهای ضعیف و کم پروتئین استفاده می گردد تا در مصرف روغن و شکر صرفه جویی و بعلاوه بافت بیسکوییت فراوری شده ترد تر گردد.

شیرخشک

از شیر خشک در فرمول بیسکوییت برای بهبود طعم، بو و رنگ و بعلاوه افزایش ارزش غذایی استفاده می گردد.

بی کربنات سدیم (جوش شیرین)

این ماده در دمای پخت مورد احتیاج در بیسکوییت باعث پوک شدن و اسفنجی شدن بافت بیسکوییت می گردد. مصرف جوش شیرین در صنعت نان نیز رواج داشت تا اینکه محققان پی بردند این ماده یکی از عوامل اصلی پوکی استخوان در انسان است. به همین خاطر در سال های اخیر شاهد حذف جوش شیرین به وسیله وزارت بهداشت از صنعت نان (به عنوان غذای اصلی مردم) در کشورمان بوده ایم. اما استفاده از این ماده همچنان در صنعت بیسکوییت سازی ادامه داشته و مصرف زیاد بیسکوییت می تواند باعث ایجاد پوکی استخوان در افراد مصرف کننده گردد.

شربت اینورت

شربت اینورت که به نام عسل مصنوعی هم شناخته می گردد محصولی تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای استفاده در انواع محصولات صنعتی به عنوان جایگزین شکر است.

مشکل اصلی ما با این ماده کالری بالای آن است و اینکه بدن شما با وجود دریافت کالری بالا از این مواد به دلیل حجم پایین انواع بیسکوییت احساس سیری نمی نماید. مقادیر پایین از مواد غذایی شیرین شده به وسیله شربت اینورت می تواند اندازه بالای کالری را برای شما به ارمغان بیاورد.

مارگارین

مارگارین یا کره گیاهی در واقع ترکیبی از روغن های هیدروژنه گیاهی و روغن پالم است. برای شناخت بهتر این روغن ها به مقاله اسیدهای چرب مراجعه کنید.

ترکیب این مواد در مجاورت حرارت، بافت ترد و خوش طعمی را فراوری می نماید که آن را با نام بیسکوییت می شناسیم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3069

به "آیا بیسکوئیت میان وعده ناسالمی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بیسکوئیت میان وعده ناسالمی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید