30جهش همزمان در واریانت نو اُمیکرون

به گزارش راوه بلاگ، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: سویه امیکرون مسری تر از دلتا کرونا است.

30جهش همزمان در واریانت نو اُمیکرون

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: واریانت نو ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده که سرعت انتشار آن چندین برابر جهش دلتا است.

او ادامه داد: واریانت نو امیکرون این قابلیت را دارد که 30 جهش همزمان را با سرعت انتشار بالا داشته باشد و این جهش سبب شده تا مسائل سیاسی، مالی و اجتماعی تحت تاثیر منفی این واریانت نو قرار بگیرد به طوری که هر بشکه نفت به یکباره در حدود ده دلار کاهش قیمت پیدا نموده است.

مردانی بیان نمود: واریانت نو امیکرون واکسن گریز است و افرادی که بیماری کرونا را گرفته و بهبود پیدا نموده اند و در بدن شان آنتی بادی ناشی از کرونا وجود دارد یا افراد واکسینه شده احتمال ابتلا به بیماری کرونا با سویه امیکرون را خواهند داشت.

عضو کمیته علمی کرونا بیان نمود: با آنالیز های انجام گرفته شده محققان دریافتند که سویه نو امیکرون از قدرت انتقال بسیار بالاتری نسبت به جهش دلتا دارد. مسافرانی که از کشور های آلوده به سویه نو کرونا مانند آفریقای حنوبی، بلژیک، بتسوانا و امارات به ایران می آیند حتی با داشتن تست منفی رپید به قرنطینه منتقل می شوند و بعد از منفی شدن تست پی سی آر آن ها از قرنطینه خارج خواهند شد.

او اضافه نمود: باید توجه کرد که حتی افراد بدون علامت نیز باید در فرودگاه قرنطینه و بعد از منفی شدن تست از فرودگاه خارج شوند.

مردانی گفت: سازمان جهانی بهداشت طی دو هفته آینده نتایج آنالیز های خود را در زمینه واریانت نو امیکرون اعلام و در اختیار کشور ها قرار می دهد. باید مراودات با کشور های آلوده به تاخیر بیفتد.

او اضافه نمود: خوشبختانه اقدامات اولیه لازم برای قرنطینه در فرودگاه ها اجرا شده است و ستاد ملی کرونا اقدامات لازم را در این زمینه ابلاغ خواهد نمود.

مردانی گفت: افراد باید واکسیناسیون خود را تکمیل نمایند و افراد بالای 60سال نیز برای تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2724

به "30جهش همزمان در واریانت نو اُمیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30جهش همزمان در واریانت نو اُمیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید