یک ارتوپد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران: یک جراح ارتوپد خوب باید با بیمار حس همدلی داشته باشد و با او به خوبی ارتباط برقرار کند. به طور کلی یک ارتوپد خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

یک ارتوپد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک ارتوپد خوب، رفتار کنار بستر خوبی دارد

شاید عبارت رفتار کنار بستر یا besides manner را شنیده باشید. رفتار کنار بستر، به اخلاق پزشک در برخورد و تعامل با بیماران گفته می گردد و یکی از ویژگی های یک پزشک خوب از جمله یک ارتوپد خوب است. شاید برای تان پیش آمده باشد به پزشکی مراجعه کنید که دانش و تجربه بسیار خوبی دارد، اما به سختی می تواند با بیمارش ارتباط برقرار کند، بنابراین او رفتار کنار بستر خوبی ندارد. به عنوان یک بیمار، شما باید بتوانید ارتباطی خوب و صمیمی با یک ارتوپد خوب برقرار کنید و طی دیدار با او، به راحتی در خصوص شرایط و فرایند درمان خود صحبت کنید. این یکی از ویژگی هایی است که در یک ارتوپد خوب باید جستجو کنید.

یک ارتوپد خوب باید حس همدلی داشته باشد

دیدار با یک پزشک می تواند استرس برانگیز و حتی گاهی ناراحت کننده باشد، خصوصا وقتی دچار یک آسیب ارتوپدی شده باشید. اما زمانی که یک ارتوپد خوب، حس همدلی اش را به شما نشان می دهد و با شما و همراهان تان با دلسوزی برخورد می نماید، استرس تان تسکین می یابد. همدلی یعنی اینکه فرد بتواند هیجانات و احساسات دیگران را درک نموده و قادر به تصور و تجسم شرایط دیگران باشد. همدلی، موثرترین ویژگی یک ارتوپد خوب می تواند باشد. مثلا یک ارتوپد خوب با حس همدلی اش می تواند یاری تان کند برای یک عمل جراحی مهم تصمیم بگیرید.

یک ارتوپد خوب، مهارت های ارتباطی خوبی دارد

اصطلاحات پزشکی و تخصصی برای یک فرد عادی می تواند پیچیده و نامفهوم باشد و را دچار پریشانی کند. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید باید ارتوپد خوبی پیدا کنید که مهارت های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشد و بتواند این اصطلاحات را برای تان به خوبی شرح بدهد تا شما هم تا جایی که ضروری است در جریان شرایط و فرایند درمان خود قرار بگیرید. ارتوپد خوبی پیدا کنید که خوب به حرف های تان گوش بدهد و برای پاسخ دادن به سوال های شما وقت بگذارد و بتواند تصویر درست و واضحی از آنچه قرار است در اتاق عمل برای تان روی بدهد به شما ارائه بدهد. یک ارتوپد خوب باید بتواند به شما بگوید بعد از عمل جراحی، چه انتظاری باید داشته باشید.

یک ارتوپد خوب باید به پیشرفت های پزشکی علاقه مند باشد

شکی نیست که تکنولوژی در همه زمینه ها از جمله پزشکی مدام در حال تغییر و پیشرفت است. تکنولوژی های جدید پزشکی می توانند درمان های موثرتر و کارآمدتری برای بیماران ارائه بدهند. یک ارتوپد خوب از پیشرفت های تکنولوژی بیخبر نیست و به آن ها علاقه نشان می دهد. یک ارتوپد خوب، ژورنال های تحقیقاتی و پژوهشی را به طور مرتب مطالعه می نماید و در دوره های آموزشی شرکت می نماید تا به روز و همگام با تازه ها باشد.

یک ارتوپد خوب از تصمیم و انتخاب بیمار خود حمایت می نماید

یک ارتوپد خوب وقتی که می خواهید گزینه های درمانی را آنالیز و انتخاب کنید، مثل یک دوست و همراه مطلع در کنار شماست و از شما حمایت می نماید. یک ارتوپد خوب باید به افکار و احساسات و نظرات شما احترام بگذارد و درک کند که در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید.

یک ارتوپد خوب، انعطاف پذیر است

انعطاف پذیری نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم یک ارتوپد خوب است. یک ارتوپد خوب می داند که هیچ دو بیماری شبیه هم نیستند حتی اگر دچار عوارضی مشابه باشند. یک ارتوپد خوب باید بیمار را خوب ارزیابی و معاینه نموده و نوع درمان مناسب بیمار را خاص خودش انتخاب نماید. یک ارتوپد خوب می داند که هر بیمار، سرعت ریکاوری و شرایط خاص خودش را دارد، بنابراین انعطاف پذیر است و خود را برای هر اقدام و تغییری آماده می نماید.

یک ارتوپد خوب، چشم ها و دست های بسیار هماهنگی دارد

یک ارتوپد خوب از هماهنگی بسیار خوبی بین چشم ها و دست هایش حین عمل برخوردار است. یک عمل ارتوپدی تنها زمانی خوب انجام می گردد که جراح ارتوپد، مهارت های حرکتی خوبی داشته باشد تا بتواند عمل را بدون نگرانی و اضطراب انجام بدهد. خیلی وقت ها جراح مجبور است از تجهیزاتی مانند اره برقی برای سوراخ کردن استخوان های بیمار استفاده کند و پوست را با کاتر یا چاقو ببرد.

یک ارتوپد خوب، آرام و خونسرد است

حفظ آرامش و خونسردی در زمان عمل جراحی یکی از ویژگی های مهم یک ارتوپد خوب است. شما نمی توانید تصور کنید یک جراح در اتاق عمل با چه شرایط های استرس برانگیزی روبرو می گردد که قابل پیش بینی نیستند؛ بنابراین یک ارتوپد خوب باید بتواند آرامش و خونسردی خود را حفظ نموده و کارش را بدون اضطراب انجام بدهد.

یک ارتوپد خوب فداکار است

یک ارتوپد خوب باید در کارش فداکار باشد. یک ارتوپد خوب هر زمان که بیمارستان یا پزشکان دیگر او را خواستند و به او احتیاج داشتند، با فداکاری و توجه خود را به اورژانس و بر بالین بیمار می رساند. یک ارتوپد خوب باید بتواند از وقت آزاد خود به خاطر بیمار بگذرد و حتی اگر لازم شد، بیمار را در خانه اش دیدار کند و با حوصله، جوابگوی سوالات بیمار و خانواده اش باشد.

یک ارتوپد خوب باید قوی باشد

یک ارتوپد خوب باید از قدرت بدنی خوبی برخوردار باشد. جراح ارتوپد، طی فرایند جراحی با ابزار های عظیم و سنگین سر و کار دارد و برای همین ضروری است از نظر بدنی قوی باشد. یک ارتوپد خوب مجبور است ساعت ها در اتاق عمل بماند و در تمام طول عمل به قدرتش احتیاج دارد.

یک ارتوپد خوب بودن اصلا کار ساده ای نیست. عمل جراحی ارتوپدی هم کار کوچکی نیست و احتیاج به دقت، هوش، فداکاری و قدرت بدنی دارد تا با موفقیت انجام گردد. یک ارتوپد خوب، همواره با بیشترین توان خود کوشش می نماید تا بهترین راه را برای نجات بیمارش پیدا کند.

منبع: southshoreorthopedics ، globalorthopaedics

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1051

به "یک ارتوپد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ارتوپد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید