گوشت مصنوعی ماهی در آزمایشگاه فراوری می گردد

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، استارت آپی در سن دیگو (واقع در آمریکا) 20 میلیون سرمایه جمع آوری نموده تا کسب و کار پرورش غذاهای دریایی در آزمایشگاه را گسترش دهد.

گوشت مصنوعی ماهی در آزمایشگاه فراوری می گردد

این سرمایه به استارت آپ بلونالو(BlueNalu)یاری می نماید تا واحد فراوریی خود را احداث و یک برنامه آزمایشی را اجرا کند. محصولات غذای دریایی این استارت آپ برخلاف نمونه های موجود در بازار از سلول های بافت ماهیچه ماهی واقعی فراوری می شوند.

کریس دامان مدیرفنی بلونالو می گوید: فرایند فراوریی شرکت یک دستاورد فنی خارق العاده است. هنگامیکه ما شرکت را تاسیس کردیم دانش اندکی درباره فراوری گوشت ماهی از سلول وجود داشت و البته هیچ پروتکل معتبری برای کشت آن نبود.

محصول اصلی این استارت آپ عنبرماهی دم زرد(yellowtail amberjack)است که برخلاف محصولات دریایی دیگر می توان آن را به شیوه های مختلف آماده و طبخ کرد.

این محصول را می توان با یاری حرارت مستقیم و بخار پخت یا حتی در روغن سرخ کرد.

برای فراوری آن سلول های ماهیچه از یک ماهی زنده که بیهوش شده برداشته می گردد.

نمونه مذکور با سلول های بنیادی و آنزیم های مختلف آماده می گردد و در مرحله بعد در یک راکتور زیستی قرار می گیرد تا محلولی از ویتامین ها، نمک ها، چربی ها، شکر، پروتئین های گیاهی و آمینواسیدها به آن اضافه شوند. این امر سبب می گردد سلول های اصلی فرایند تکثیر را شروع نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 901

به "گوشت مصنوعی ماهی در آزمایشگاه فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت مصنوعی ماهی در آزمایشگاه فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید