کرونا از میزان جرایم در جهان کاست

به گزارش راوه بلاگ، بحران شیوع کروناویروس که امورات اصناف و تجارت ها در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است، براساس آمارهای جدید در کار مجرمان و تجارت های غیر قانونی آن ها نیز اخلال ایجاد کرده است.

کرونا از میزان جرایم در جهان کاست

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در شهر شیکاگو که یکی از پر خشونت ترین و جرم خیزترین شهرهای آمریکاست، براساس جدیدترین آمارها، میزان بازداشت مجرمان مرتبط با مواد مخدر در هفته های پس از قرنطینه کردن این شهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی 42 درصد کاهش یافته است. به گفته برخی وکلای کیفری، بخشی از علت این کاهش جرایم این است که قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر انتخاب دیگری جز انتظار برای خاتمه یافتن شرایط ناگوار اقتصادی فعلی ندارند.

جوزف لوپز، یک وکیل کیفری در شیکاگو که تا به امروز وکالت یک سری از مشهورترین دلالان مواد مخدر را بر عهده داشته است، گفت: برداشتی که من دارم این است که این مجرمان دیگر نمی توانند تحرک داشته باشند و هیچ چیزی را در هیچ جا بفروشند.

به طور کلی نیز نرخ جرایم در شهر شیکاگو بعد از بروز بحران کروناویروس به میزان 10 درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که شهرهای دیگر کشورهای جهان نیز در هفته های بعد از اجرای تدابیر شرایط اضطراری مرتبط به شیوع کروناویروس، این فرایند را گزارش کرده و خبر از کاهش چشمگیر جرایم در آنجا داده اند؛ حتی در برخی از نقاط جهان که از بالاترین سطوح خشونت در خارج از یک منطقه جنگی رنج می برده اند، گزارش شده است که تعداد افراد کمتری کشته می شوند و تعداد دزدی های کمتری اتفاق می افتد.

با این حال، مقام های ضابط قانون در جهان نگران افزایش خشونت های گزارش نشده خانگی هستند؛ یک نگرانی مهم دیگر آن ها این است که بعد از برداشته شدن محدودیت ها و یا ادامه پیدا کردن آن ها برای مدت زمان طولانی، چه شرایطی ممکن است به وجود بیاید.

این خیلی نادر است که در یک شهر حتی در گذر از یک دوران خیلی طولانی تر، نرخ کاهش دو رقمی جرایم به وقوع بپیوندد. در شهر نیویورک در زمان دوره افول جرایم در دهه 1990 که یکی از بزرگترین تحولات در تاریخ آمریکا را رقم زد، میزان جرایم در یک دوره سه ساله حدود 40 درصد کاهش یافت. با این حال شرایط فعلی که در طی آن کاهش چشمگیر جرایم برای یک دوره تنها چند هفته ای رخ داده، حتی نسبت به دوران دهه 1990 متزلزل تر است.

در سراسر قاره آمریکای لاتین نیز میزان جرایم به سطوحی که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده، کاهش یافته است.

ادواردو پردومو، یک کارگر 47 ساله حوزه ساخت و ساز در سان سالوادور گفت: میزان قتل ها در اینجا کاهش یافته است و گنگسترها حتی اذیت و آزار چندانی ایجاد نمی کنند. فکر می کنم آن ها نگران ابتلا به ویروس هستند و از مکان هایشان بیرون نمی آیند.

کشور السالوادور ماه گذشته میلادی میانگین وقوع دو قتل در یک روز را گزارش کرد. این کشور چند سال پیش میانگین وقوع 600 قتل در یک روز را در دوران اوج وقوع خشونت ها در آنجا گزارش کرده بود.

عمده دلیل این کاهش خشونت ها مربوط به اجرای تدابیر امنیتی و سیاست های سختگیرانه تر امنیتی و ایجاد آتش بس بین باندها و گروه های تبهکار بوده است. به گفته تحلیلگران و همچنین بر طبق آمارهای کشوری، اعمال محدودیت های تقریباً تمام عیار برای تحرک و جابجایی، احتمالاً باعث کاهش هرچه بیشتر میزان خشونت شده است.

در کشور پرو، ماه گذشته میلادی سطح جرایم به میزان 84 درصد تنزل پیدا کرد. رائول گونزالز، یک مقاطعه کار کفن و دفن در شهر لیما تا پیش از این عادت داشت که در هر روز 15 جسد داشته باشد که خیلی از آن ها قربانیان قتل بودند اما در یک هفته گذشته او در یک روز بعد از 6 ساعت هیچ مشتری ای نداشت و روی صندلی خود به چرت زدن افتاد.

گونزالز گفت: در طی این روزها تقریبا هیچ گونه قتل و یا تصادف خودرو اتفاق نمی افتد.

در آفریقای جنوبی نیز پلیس گزارش داد که کاهش چشمگیر جرایم در طول نخستین هفته اجرای تدابیر مربوط به قرنطینه رخ داده است. بهکی سله، یک مقام ارشد پلیس این کشور گفت: گزارش ها حاکی از آن است که در طی این دوره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، میزان تجاوزهای جنسی از 700 عدد به 101 عدد کاهش یافته است. همچنین آمارها نشان دادند که موارد مربوط به حملات جدی نیز در مقام مقایسه بین این دو بازه زمانی از 2673 مورد به 456 مورد و میزان قتل نیز از 326 مورد به 94 مورد کاهش یافته است.

شهر نیویورک که کانون اصلی شیوع کروناویروس در آمریکاست، شاهد آن بوده که جرایم جدی شامل قتل، تجاوز جنسی، دزدی، حمله، دزدی خودرو، دزدی ازخانه ها و جرایم دیگر در بازه زمانی فوریه تا مارس به میزان 12 درصد کاهش یافته است. آمارهای مربوط به شهر لس آنجلس نیز نشان می دهند که در سال 2020 میزان وقوع جرایم در این شهر تا قبل از 15 مارس مشابه با آمارهای سال گذشته میلادی بودند اما از بعد از این روز این جرایم به میزان 30 درصد کاهش یافتند.

جوئی جیاکالونه، یک مقام ارشد سابق پلیس نیویورک که در حال حاضر مدرس عدالت کیفری در کالج جان جی است، گفت: در این مدت فرصت های خیلی کمتری به وجود آمد تا مجرمان از آن ها بهره بگیرند. بیشتر دزدان خانه ها معمولاً باید منتظر بمانند تا شما خانه خود را ترک کنید.

تدابیر پلیسی نیز در مواجهه با بحران شیوع کروناویروس دستخوش تغییر شده اند. دپارتمان پلیس نیویورک، بزرگترین دپارتمان پلیس کشور آمریکاست که بیش از 36 هزار افسر در آن مشغول به خدمت هستند، اما بحران کروناویروس باعث شده است که تعداد افسران قابل توجهی بیمار شوند؛ بیش از 2000 تن از افسران این دپارتمان پلیس از بابت ابتلا به کووید-19 معاینه شدند و بیش از هفت هزار تن از این افسران نیز در مرخصی به سر می برند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 698

به "کرونا از میزان جرایم در جهان کاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا از میزان جرایم در جهان کاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید