پاسخ مثبت رئیسی به دعوت ملک سلمان برای سفر به ریاض

به گزارش راوه بلاگ، معاون اول رئیس جمهور از دعوت ملک سلمان از رئیسی برای سفر به ریاض اطلاع داد و گفت: پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده است.

پاسخ مثبت رئیسی به دعوت ملک سلمان برای سفر به ریاض

به گزارش مهر، محمد مخبر با اشاره به روابط ایران با عربستان و کشور های حاشیه خلیج فارس، گفت: راهبرد های اصلی آقای رئیسی از روز اول که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، تلطیف و ارتقا روابط با کشور های منطقه بوده است.

وی ادامه داد: این برنامه حادث شده ای نیست و کاملاً از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود و باید انجام می شد که در حال حاضر نیز انجام می گردد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: ایجاد روابط خوب با کشور های همجوار از راهبرد های اصلی دولت به شمار می رود که در حال اجرا است.

مخبر در پاسخ به این سوال که آیا کشور های عربی هم در این مسئله جدی هستند، مطرح کرد: بله حتماً جدی هستند.

وی از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای ملاقات و مصاحبه با یکدیگر اطلاع داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت بعمل آورده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ایران و عربستان سعودی در روز دهم مارس گذشته در توافقی که در پکن انجام شد، از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور اطلاع دادند. بر این اساس قرار است طی دو ماه آینده سفارت خانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک در دو کشور بار دیگر بازگشایی شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3030

به "پاسخ مثبت رئیسی به دعوت ملک سلمان برای سفر به ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ مثبت رئیسی به دعوت ملک سلمان برای سفر به ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید