ویتامین c از شما در برابر کرونا حفاظت می نماید

به گزارش راوه بلاگ، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد مصرف ویتامین c می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با ویروس ها نظیر کرونا یاری کند.

ویتامین c از شما در برابر کرونا حفاظت می نماید

به گزارش خبرنگاران از فارس، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد ویتامین C عملکرد مغز را تقویت و با سرماخوردگی مقابله می نماید.

پژوهش ها بیانگر آن است، ویتامین C در سنتز دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است اهمیت دارد و همچنین در برابر استرس اکسیداتیو هم از مغز محافظت می نماید.

بسیاری از افراد در سرمای زمستان و برای مقابله با سرماخوردگی و محافظت در برابر آن از مواد غذایی حاوی ویتامین c استفاده می نمایند؛ در حال حاضر پزشکان در چین حتی به دنبال اثربخشی این ویتامین در برابر ویروس کرونا هستند.

این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در برای ابتلا به ویروس ها نظیر کرونا از بدن محافظت کند؛ محبوبیت ویتامین c در این باور ریشه دارد که این ویتامین می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند؛ نظریه ای که نخستین بار در سال 1970 توسط Linus Pauling دانشمند برنده جایزه نوبل مطرح شد.

مطمئناً وقتی صحبت از عفونت یا ویروسی مانند آنفولانزا می گردد، پذیرفته می گردد که ویتامین C بخشی از پاسخ ایمنی بدن است؛ عقیده بر این است که این ویتامین باعث افزایش فراوری گلبول های سفید خون می گردد.

تحقیقات دانشگاه هلسینکی نیز در سال 2017 نیز نشان داد که دوزهای روزانه 6 تا 8 گرم می تواند علائم سرماخوردگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دانشمندان تأکید می نمایند، رعایت تعادل در مصرف ویتامین ها نکته ای است که به اثربخشی هرچه بیشتر آنها یاری می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 487

به "ویتامین c از شما در برابر کرونا حفاظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین c از شما در برابر کرونا حفاظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید