11 کتابخانه زیبای جهان که دوست دارید در آن ها زندگی کنید

به گزارش راوه بلاگ، اگر از علاقه مندان به کتاب و مطالعه باشید، حتما از تماشا کتابخانه های بزرگ و زیبا لذت می برید. برای علاقه مندان به کتاب، هیچ جایی مجذوب کننده تر و آرامش بخش تر از کتابخانه ها نیست.

11 کتابخانه زیبای جهان که دوست دارید در آن ها زندگی کنید

علاقه مندان به کتاب و مطالعه حتی در سفر نیز کتابی به همراه خود می برند. یکی از جاذبه هایی که نظر دوستداران کتاب را جلب می نماید، کتابخانه های زیبا است. کتابخانه هایی که معماری زیبایی دارند یا دکوراسیون داخلی آن ها چشم نواز است.

اگر دوست دارید به گوشه و کنار جهان سفر کنید، با یاری خبرنگاران می توانید بهترین تور مقرون به صرفه داخلی و خارجی را جست و جو کنید و تور مدنظرتان را با کمترین قیمت تهیه کنید.

اگر از دوستداران کتاب هستید، در سفر می توانید به کتابخانه های مختلف جهان سر بزنید و از تماشای آن ها و دور زدن در بین قفسه های کتاب لذت ببرید. در ادامه یازده کتابخانه زیبای جهان را معرفی می کنیم که دلتان می خواهد در آن ها زندگی کنید.

کتابخانه مرکزی UNAM در مکزیک

دانشگاه مستقل ملی مکزیک یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور در جهان است. نمای بیرونی این کتابخانه مرکزی با نقاشی های دیواری خیره نماینده ای به نام نمایش تاریخی فرهنگ، تزیین شده است. این کتابخانه یک بنای نمادین در مکزیک است و پردیس دانشگاه نیز یکی از آثار به ثبت رسیده در لیست میراث جهانی یونسکو است.

کتابخانه جرج پیبادی در بالتیمور

دانشجویان دانشگاه جان هاپکینز یکی از زیباترین کتابخانه های جهان را در پردیس دانشگاهی خود دارند؛ کتابخانه جرج پیبادی. این کتابخانه در دهه 1800 میلادی ساخته شد و امروزه یک تالار عروسی محبوب است چون فضای داخلی آن بسیار زیبا است و یک آتریوم تماشای دارد. چه کسی دوست ندارد در بین قفسه های زیبای این کتابخانه قدم بزند؟

کتابخانه شهر اشتوتگارت در آلمان

کسانی که معماری های مدرن را بیشتر دوست دارند، از تماشا کتابخانه شهر اشتوتگارت در آلمان لذت می برند. این کتابخانه از بسیاری از کتابخانه های زیبای جهان، جدیدتر است. فضای آن به کلی سفیدرنگ است و پلکان آن طوری طراحی شده است که توهم تغییر راستا را ایجاد می نماید.

کتابخانه سلطنتی پرتغالی در برزیل

این کتابخانه در شهر ریودوژانیرو واقع شده است و دارنده یکی از بزرگ ترین مجموعه های آثار ادبی پرتغالی در خارج از کشور پرتغال است. تالار مطالعه این کتابخانه دارای قفسه های کتاب چوبی بلند از سقف تا کف است و زیر نور آسمان و یک لوستر بزرگ واقع شده است.

کتابخانه بادلین در انگلستان

کتابخانه بادلین یکی از قدیمی ترین کتابخانه ها در اروپا است و معماری بی نظیر آن در تعدادی از فیلم های هالیوودی به نمایش درآمده است از جمله دو فیلم از مجموعه فیلم های هری پاتر.

این کتابخانه بخشی از دانشگاه آکسفورد است و و نمای بیرونی آن ظاهری شبیه قصر دارد.

کتابخانه مرکزی ونکوور در کانادا

بنای این خانه از کلوسئوم الهام گرفته است و شعبه مرکزی کتابخانه عمومی ونکوور است. این کتابخانه یک باغ روی بام دارد. این کتابخانه بیش از یک میلیون جلد کتاب دارد؛ ولی محوطه اطراف آن نیز پر از رستوران و فروشگاه است.

کتابخانه کنگره در واشینگتون

این کتابخانه چشم نواز در مرکز ایالات متحده آمریکا در نزدیکی کاخ سفید واقع شده است. می توانید از این کتابخانه بازدید کنید ولی فقط مسئولان رسمی دولتی می توانند کتاب ها را آنالیز نمایند. بنابراین اگر قصد دارید آنجا مطالعه کنید، حتما یک کتاب با خودتان ببرید.

کتابخانه ادمونت ابی ( Admont Abbey) در اتریش

کتابخانه ادمونت ابی را به خاطر معماری باروک و آثار هنری اش می شناسند. اینجا بزرگ ترین کتابخانه صومعه در جهان است. در حاشیه رودخانه واقع شده است و تصاویری از چشم اندازهای کوهستانی از فاصله دور قابل مشاهده است. به همین علت یک مقصد عالی برای گذراندن یک روز به یادماندنی است.

کتابخانه تیانجین در چین

دیوارهای سفید و خمیده این کتابخانه، بسیار مجذوب کننده و شگفت انگیز و چشم نواز هستند. این کتابخانه مدرن در سال 2017 ساخته شد و پنج طبقه دارد. دارای دو پاسیوی روی بام است که می توانید از گشت و گذار در آن ها لذت ببرید. دیوارهای پرپیچ و خم این کتابخانه 1.2 میلیون کتاب را در خود جای داده است.

کتابخانه گایزل ( Geisel Library )، سن دیگو

طراحی هندسی و زیبای این کتابخانه بسیار زیبا و چشم نواز است. کتابخانه گایزل بخشی از دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو است. این کتابخانه را از روی نام دکتر سوس نام گذاری نموده اند. نام کامل وی تئودور سوس گایزل بود. این بنا بیش از 7 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است. طی سال های اخیر این کتابخانه در تعدادی از سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی به نمایش درآمده است.

کتابخانه دانشگاه هنر تاما در ژاپن

اگر عاشق مینی مالیسم باشید عاشق این کتابخانه می شوید. این مدرسه یکی از بهترین کالج های هنری در کشور ژاپن است و کتابخانه آن منبع الهام برای دانشجویان دانشگاه است. طاق های بتنی و دیوارهای شیشه ای این بنا از نظر معماری بسیار شگفت انگیز است. البته کتاب های بسیار ارزشمندی هم برای مطالعه دارد.

منبع: کجارو / food52.com
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2849

به "11 کتابخانه زیبای جهان که دوست دارید در آن ها زندگی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 کتابخانه زیبای جهان که دوست دارید در آن ها زندگی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید