هر آنچه از انیمیشن Elemental باید بدانید

به گزارش راوه بلاگ، دیزنی و پیکسار در پی آن هستند تا بار دیگر سفری از احساسات، فکر و روح را به نمایش بگذارند تا ما بیشتر درباره خودمان، یکدیگر و دنیا یاد بگیریم. از زمان اکران انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) محصول سال 2015، بیننده ها از دیزنی و پیکسار انتظار داستان های پیشگامانه درباره عشق، شجاعت، همدلی و دنبال کردن رؤیاها دارند، داستان هایی که تأثیرهای فوق العاده ای روی بیننده ها می گذارند.

هر آنچه از انیمیشن Elemental باید بدانید

جدیدترین پروژه پیکسار نیز انیمیشن المنتال یا بنیادین (Elemental) است که در پی بازگو کردن داستانی متفاوت و تأثیرگذار است. این داستان نشان می دهد که با وجود تفاوت های بسیار، می توان جنبه های مشترکی را با یکدیگر پیدا کرد و همین نیز سبب شده تا انتظار برای این انیمیشن بسیار زیاد باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده انیمیشن Elemental

پیتر سوهن که از سال 2000 میلادی با استودیو پیکسار همکاری داشته و بیشتر برای کارهای هنری خودش در فیلم هایی همانند در جستجوی نمو (Finding Nemo) و انیمیشن شگفت انگیزان (The Incredibles) و بعلاوه صداپیشگی در انیمیشن های مختلف معروفیت دارد، سکان کارگردانی این انیمیشن را در دست دارد که این اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می گردد.

فیلم نامه انیمیشن المنتال را نیز برندا شوئه قلم زده است، کسی که سابقه نویسندگی برای سریال آشنایی با مادر (How I Met Your Mother) و بعلاوه سریال حقیقت ماجرا (Truth Be Told) را دارد و در انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) نیز به عنوان مشاور کارگردان حضور داشته است.

داستان انیمیشن Elemental

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن المنتال به توضیح زیر است:

انیمیشن المنتال داستان یک زوج نامحتمل به نام امبر و وید را بازگو می نماید. آن ها در شهری زندگی می نمایند که ساکنان آن از عنصر آتش، آب، خاک و هوا هستند و همگی در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. زن جوان آتشین و مرد آبی با اینکه در ظاهر با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند اما متوجه می شوند که چیزهای مشترک زیادی نیز بین آن ها وجود دارد.

امبر و وید در شهری شلوغ در کنار خلیج زندگی می نمایند که با پل ها به یکدیگر متصل شده است. بسیاری از ساکنان در آسمان خراش های سر به فلک کشیده ای زندگی می نمایند که برای عناصر خاص طراحی شده اند. ساختمان های موجودات خاکی پوشیده از فضای سبز است و در آنجا ساکنان خاکی رشد و از جوانه های خود مراقبت می نمایند. موجودات آبی نیز به وسیله سرسره های آبی سفر می نمایند و آسیاب های بادی نیز خانه های موجودات هوایی هستند.

این در حالی است که موجودات آتشین در آن سوی پل و در ساختمان های کم ارتفاع زندگی می نمایند که هر کدام از آن ها دارای دودکش هستند. چرا موجودات آتشین جدا از بقیه زندگی می نمایند؟ شاید برای اینکه از تبخیر موجودات هوا، سوختن موجودات زمینی و درختان و گیاهان و بعلاوه خاموش شدن شعله های آتشین خودشان به وسیله موجودات آبی جلوگیری گردد.

بازیگران انیمیشن Elemental

صداپیشگی شخصیت وید ریپل را مامودو آینده در دست دارد. همان طور که در بالا ذکر شده بود، وید از عنصر آب است و شیفته امبر می گردد. این اولین تجربه صداپیشگی مامودو آینده به شمار می رود، کسی که قبلاً در فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion) و بعلاوه سریال آرشیو 81 (Archive 81) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس نقش آفرینی نموده است.

صداپیشگی شخصیت امبر لومن را لیا لوئیس در دست دارد. این شخصیت از عنصر آتش است و از پشت بام خانه اش در جزیره آتش به شهر شلوغ و با فناوری پیشرفته آن سوی پل با حسرت نگاه می رود و رؤیای دنیایی را در سر می پروراند که مجبور نیست در آن با ترس زندگی کند. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی در سریال درام نیمی از آن (The Half of It) از سرویس آنلاین نتفلیکس معروفیت دارد و در سریال نانسی درو (Nancy Drew) نیز بازی نموده است. انیمیشن المنتال اولین تجربه صداپیشگی وی به شمار می رود و پس از این انیمیشن قرار است در انیمیشن The Tigers Apprentice نیز صداپیشگی کند.

از جمله دیگر صداپیشه های حاضر در انیمیشن المنتال می توان به رونی دل کارمن در نقش پدر امبر به نام برنی، شیلا اومی در نقش مادر امبر به نام سیندر، وندی مک لندون کووی در نقش رئیس وید به نام گل، کاترین اوهارا در نقش مادر وید به نام بروک، میسون ورتیمر در نقش همسایه امبر به نام کلود و جو پرا در نقش فرن اشاره نمود.

تاریخ اکران انیمیشن Elemental

انیمیشن المنتال محصولی از استودیو پیکسار به شمار می رود که قرار است در تاریخ 16 ژوئن سال 2023 میلادی (آدینه 26 خرداد 1402) روی پرده سینماها اکران گردد. این انیمیشن پس از اکران روی پرده سینماها روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس نیز عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن معین نشده است.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3057

به "هر آنچه از انیمیشن Elemental باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از انیمیشن Elemental باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید