سمفونی عشق در داستان کوتاه عاشقانه!

به گزارش راوه بلاگ، در جمود روح آدمی، عشق مانند مایه حیات، عطش انسان را رفع می سازد.

سمفونی عشق در داستان کوتاه عاشقانه!

چه عاشق باشی و چه هنوز تجربه ای از عشق نداشته باشی، خواندن رمان عاشقانه و داستان دراماتیک، حال و هوای دیگری را برایت متجلی می کند.

تلخ یا شیرین، عاشقیت به آدمیت، طعم دیگری می بخشد.

هر چه باشد، با غم فراق و درد دلتنگی، اما عشق، همیشه اسطوره زیبای هستی و ریتم دلنواز زندگی است؛ گاهی ملودی آرام و غمگینانه اش، بغض شیرینی را متولد می کند که در پناهش روح جلا می گیرد، گاهی با نوای مست و پر شورش، قلب را به پایکوبی و شعف وا می دارد، شاید همین نوسان است که طپش زندگی را در لحظه های آدمی، به جریان می اندازد.

داستان کوتاه عاشقانه، وسوسه طفولیت به فتح قفسه های ممنوعه کتابخانه بود!

نوشتن رمان و داستان بلند دراماتیک و عاشقانه، شاید چندین برابر خواندنش، لذت بخش باشد؛ پس آن احساس نابی که مخاطب، هنگام مطالعه یک رمان عاشقانه دچارش می گردد، برای نویسنده اثر، هزاران برابر بوده است. نویسنده رمان و داستان عاشقانه مانند یک موسیقی دان زبردست، به نغمه سازی می پردازد، او باید بداند، چگونه تعلیق و هیجانات داستان را مدیریت نماید، در پس خط سیر ماجرا های داستانش، حرف های نابی برای گفتن داشته باشد، او مانند نوازنده ای هنرمند، باید اوج و فرود ها، نت های کلامی و گام های موسیقیایی روح و عاطفه انسان را به خوبی بشناسد و در سیمای واژگان، بنوازد.

داستان کوتاه عاشقانه و رمان دراماتیک، از جمله موضوعات محبوب مردم است.

البته نگارش داستان کوتاه عاشقانه، نسبت به یک رمان و یا داستان بلند درام، کاری حساس و ظریف تر است. گنجاندن محتوایی بزرگ به بی کرانگی عشق و ارتباط عاطفی، با همه تب و تابش، در بستر یک قصه کوتاه، خلاقیت و نگاه نابی می طلبد که تنها از یک نویسنده هوشمند بر می آید.

روایتی پر طپش و کوتاه در مستی یک داستان!

شاید خواندن رمان عاشقانه نسبت به مطالعه داستان کوتاه عاشقانه، برای خوانندگان لذت بخش تر باشد؛ زیرا اصولا در تعریف معاشقه و روابط و هیجانات عاطفی، مرور جزئیات می تواند، شوق مخاطب را به خروش آورد و این فرصت پرداخت جزئیات، همان عنصر مهمی است که یا در غالب داستان های کوتاه درام، جا ندارد و یا بسیار کم رنگ رخ می کند.

زین روی، نوشتن داستانی که خواننده را به خود جذب کند و میل و علاقه او را برای خواندن این گونه داستان ها، قلقلک دهد، هنر سخت و ارزشمندی است که ذوق و قریحه جانانه ای می طلبد.

روایت قصه عشق، تجربه ای متفاوت از عاشقانه های مکتوب است.

شکوه هر داستانی، در پرداخت حوادث و احساسات شخصیت های داستان، ترتیب واژگان، اوج و فرود ها، تعلیق ها و جملاتی است که همدلی و همزاد پنداری مخاطب را با خود همراه سازد؛ اما ارائه یک قصه، به خصوص رمان و داستان دراماتیک، هنری دیگر است که نه تنها موجب درخشندگی بیشتر داستان مکتوب می گردد، بلکه نمایی دیگر همراه با رایحه ای تازه تر را به مخاطب خود، عرضه می دارد.

نگارش داستان عاشقانه ارزشمند، نویسنده خلاق و هنرمند می طلبد.

خوانش خوانندگان با یکدیگر تفاوت دارد، فلذا در مرحله ارائه یک داستان مکتوب، به صورت داستان صوتی و یا یک فیلم، علاوه بر اینکه از منشور خوانش و ترجمان روایتگرش، گذر نموده، بلکه جامه ذهن و خلاقیت او را نیز در روایت و بازگویی مجدد، بر تن می کند.

پس ارائه داستان به زبان صوت و یا تصویر، مسلما احساسی متفاوت در مخاطب ایجاد می کند. احساسی بدیع و دگرگون، نسبت به زمانی که خودش، در حال خواندن قصه باشد.

پس اگر کتابی را خوانده ایم، دیدن و یا شنیدن روایت دیگران و بهره مندی از رنگ های تازه ای که حاصل منشور ذهن های مختلف است، خالی از لطف نبوده و حتی، می تواند افشاء کننده ابعادی از قصه باشد که شاید از نگاه ما در هنگام مطالعه، جا مانده است.

داستان صوتی، درک تازه ای از قصه می آفریند.

داستان را چه بخوانیم، یا بشنویم و یا تماشا کنیم، در هر سه نوع، دنیای تازه را کشف می کنیم. دنیای باشکوه تر و بدیع که ما را به مشاهده معانی تازه ای در وجود خودمان نیز، سوق می دهد.

خوشبختانه، امروزه راویان هنرمند صدا و تصویر، کارگردانان، فیلمنامه نویسان، گویندگان، بازیگران و سایر مجریان نقل داستان های مکتوب، به قاب تصویر و صدا، سفر به این دنیا های تازه را هموار تر نموده و تسریع بخشیده اند. حالا دیگر نه از یک راوی، بلکه روایت های متنوع از راویان متفاوت با نگاه های خاص و مختلف به یک داستان، در دسترس است.

می توانیم تجربه متفاوتی از مطالعه را در عصر حاضر، به راحتی لمس و مزه کنیم. اگر فیلمی دلنشین بر مبنای یک رمان و یا داستان، می بینیم و به دلمان می نشیند، خواندن آن رمان، شکوهی دو چندان دارد؛ همچنین اگر داستانی را می خوانیم و در سطر های آن می پایکوبییم، شنیدن قصه از روایت و لحن نقالی دیگران، لذتی تازه دارد؛ و این سه راس مثلث خوانش، با مراجعه به یک سایت معتبر فرهنگی که به ارائه و فروش آثار ادبی و هنری می پردازد، سخت آسان است.

داستان صوتی، روایتی جذاب از یک قصه است.

خوانش عشق در قاب تکنولوژی!

عاشق خواندن حکایت های عاشقانه اگر هستید، در هر قالبی، در هر سطحی، چه به صورت متن و چه به صورت صوت، در میان قفسه های داستان ها و رمان های عاشقانه سایت هایی مانند سایت کتابچین بگردید و کتاب مورد علاقه خود را دستچین کنید.

باید متذکر شویم، در زمینه داستان عاشقانه، آثاری مبتذل هم به وفور یافت می گردد، برای همین است که یک قصه درام ماندگار و با ارزش، کار هر نویسنده ای نیست، صرفا بیان و تعریف یک ماجرای عاطفی از حکایت ارتباط میان انسان ها، یک اثر هنری و ادبی عاشقانه نمی سازد؛ بلکه مانند خشتی خام و گاه اثری دم دستی و مبتذل، به مانند سرک کشیدن در زندگی خصوصی آدم ها، از پشت پنجره، جز روایت منجمد و غیر منعطف خبری از یک واقعه، چیز دیگری در خود ندارد و همین عدم عمق و بعد، باعث سطحی انگاری و ابتذال آن می گردد.

پس نوشتن از عاشقیت، شاید آسان بنماید، اما فقط یک نویسنده خلاق و هنرمند می تواند به مو شکافی میان بافته های یک ماجرای خام، بپردازد و آنچه همگان می بینند را به چیزی بدل کند که از دیدگان همه، جا مانده بوده است. تنها یک هنرمند می تواند در لفافه تکراری ترین حوادث زندگی، حتی حوادث شیرین، حرفی تازه و قابل تامل، به ذهن مخاطب خویش براند.

امکان مطالعه بی بهانه از طریق تکنولوژی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1068

به "سمفونی عشق در داستان کوتاه عاشقانه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "سمفونی عشق در داستان کوتاه عاشقانه!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمفونی عشق در داستان کوتاه عاشقانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید