مکمل غذایی که کاهش وزن را 4 برابر می نماید

به گزارش راوه بلاگ، نتایج تحقیقات علمی نشان داده بعضی از مکمل های غذایی کاهش وزن را بهبود می بخشد. تحقیقات نیز معین کرد اینولین می تواند چهار برابر به کاهش وزن یاری کند.

مکمل غذایی که کاهش وزن را 4 برابر می نماید

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایکولوژی نیوز، افراد شرکت کننده در این مطالعه 2.3 درصد از وزن بدن خود را پس از مصرف مکمل کاهش دادند؛ در حالی که این مقدار در گروه کنترل تنها 6 دهم درصد بود.

اینولین فیبری است که به طور طبیعی در بسیاری از غذا ها از جمله تره فرنگی، گندم، پیاز، موز و مارچوبه یافت می گردد.

این فیبر طبیعی که به عنوان مکمل نیز در بازار موجود است، در کاهش اشتها موثر عمل می نماید. اینولین قوام خامه ای مانند دارد و گاهی در صنایع غذایی به عنوان جایگزین چربی نیز استفاده می گردد.

اینولین کالری کم و فیبر بالایی دارد و می تواند سلامت گوارش را بهبود بخشد.محقق این تحقیق دریافت افزایش مصرف این فیبر می تواند به کاهش وزن یاری کند.این مطالعه شامل 44 فرد دارای اضافه وزن مبتلا به پیش دیابت بود که به مدت 18 هفته تحت آنالیز قرار گرفتند.

در قالب این آنالیز به نیمی از آنان 30 گرم در روز اینولین داده شد؛ در حالی که به گروه دیگر دارونما داده شد. هر 2 گروه شاهد کاهش وزن یکسانی در 9 هفته اول بودند، اما پس از آن گروهی که اینولین مصرف می کردند، 2.3 درصد از وزن بدن خود را در مقایسه با تنها 6 دهم درصد در گروه کنترل کاهش دادند.

محققان می گویند مصرف اینولین برنامه سبک زندگی سنتی با کالری محدود را تقویت می نماید.مزیت افزوده مکمل اینولین کاهش بیشتر چربی داخل کبدی و داخل سلولی در عضله کف پا حتی پس از محاسبه وزن بود.

محققان معتقدند که اینولین به وسیله کاهش اشتها عمل می نماید.در این تحقیق نیز کسانی که اینولین مصرف می کردند، به طور قابل توجهی کمتر (به مقدار 270 کیلو کالری) در وعده غذایی بعدی خود با وجود انتخاب آزادنه مواد غذایی و بدون بازگشت به رژیم غذایی دریافتی طی آزمایش 18 هفته ای بعلاوه کاهش وزن هفت درصدی (در گروه اینولین) غذا مصرف کردند که این موضوع نشان می دهد، تاثیر اینولین بر مدیریت وزن به وسیله تعدیل اشتهاست.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2888

به "مکمل غذایی که کاهش وزن را 4 برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل غذایی که کاهش وزن را 4 برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید