موقع استخدام حواستان را جمع کنید
به گزارش راوه بلاگ، تشخیص دروغ های مدیران در زمان استخدام
امروزه در بعضی از کسب و کارها به همان اندازه که شفافیت و صداقت وجود دارد، دروغگویی هم هست. در این میان بعضی از مدیران بیشتر از کارمندان به دروغ متوسل شده و این را تنها درباره تیم خود به کار نبرده بلکه در فرآیند استخدام نیز این ناراستی از سوی آنها اعمال می شود. قابل ذکر است، درحالی که بعضی می توانند به قول هایشان عمل کنند، بقیه نمی توانند. و این به شما وابسته است که تشخیص دهید کدام یک از آنها راست می گویند. با خبرنگاران همراه باشید:
دروغ هایی که ممکن است هنگام استخدام بشنوید این موارد هستند:
- قلمرو شما حفظ شده و ما آن را تغییر نمی دهیم.
- فرصت های بسکمک برای پیشرفت وجود دارد.
- آموزش های بسکمک به شما داده می شود.
- ساختار پاداش، درآمد شما را دو برابر می کند.
- وقتی این مشکل، قسمت یا پروژه و… را حل کردید، روی پروژه تازه و جذابی کار می کنید.
- شما زمان بندی انعطاف پذیری داشته و می توانید در مواقع لزوم از منزل، کارهای خود را انجام دهید.
- زمانی که سرتان شلوغ می شود، ما برایتان نیروی کمکی استخدام می کنیم.
رمز اجتناب از مورد سوء استفاده واقع شدن، این است که فراگیرید تا بر فنون یکسان استخدام کننده که آن را برای فریب شما آموخته است، تسلط پیدا کنید.
استفاده از مصاحبه رفتاری معکوس
مصاحبه رفتاری یک تکنیک است که یک استخدام کننده به کار می برد تا شخصیت، استعداد و سطح تجربه واقعی یک کاندیدا را تعیین سازد. آنها از نظر تاریخی سوالات نامحدودی هستند که برای فشار بر کاندیداها جهت ارائه پاسخ های کامل بیشتر طراحی شده است:
- پیشینه پیروزیت ها
- توانایی کار کردن در تیم
- توانایی غلبه بر مسائل
- سبک کار کردن
- ظرفیت انجام تغییر
استخدام کنندگان از مصاحبه رفتاری جهت کشف عمق دانش کاندیداها و توانایی پاسخ به سوالات در مسیری که با اهداف، ارزش ها و نیازهای سازمان منطبق باشد، استفاده می کنند.
آنها همچنین می خواهند افراد دروغگو با عملکرد ضعیف یا کاندیداهایی که هزینه زیادی به شرکت تحمیل کرده را شناسایی و حذف کنند. استخدام کردن هزینه زیادی دارد. مصاحبه رفتاری به معنی کاهش استخدام های بد است.
اگر شما بتوانید همان کار را انجام دهید، چه؟ شما می توانید!
وقتی نوبت شما باشد که سوالاتی در مصاحبه بپرسید (معمولا در خاتمه مکالمه) می توانید لیستی از سوالات بی خاتمه تهیه کرده که به کارفرما فشار می آورد تا درباره چگونگی عمل به قول هایش ماهرانه تر صحبت کند. برای مثال، هنگامی که آنها دروغ های ممکن بالا را می گویند، این هفت سوال را مورد برررسی قرار دهید:
- می توانید یک مثال از فردی بیاورید که در دو سال گذشته در همین شغل استخدام شده و در شغلش ارتقا کند؟ به خصوص، می توانید توضیح دهید که آنها برای وقوع این امر چه کاری انجام دادند؟
- آیا توانایی تفکیک آموزش رسمی را از غیررسمی دارید؟ آیا این امکان هست که با کسی صحبت کنم که به مدت یک سال در همین شغل بوده تا ببینم چگونه از آموزش به نفع خودش، بهترین استفاده را کرده است؟
- آیا می توانم کسی را در این شرکت ملاقات کرده که با این ساختار پاداش، حقوقش دو برابر شده باشد؟ دوست دارم بیشتر در مورد اینکه آنها چگونه این کار را انجام داده اند، بدانم.
- من می دانم قلمروهای کاری می توانند همزمان با تغییر شغل، عوض شوند؛ برای اینکه این اتفاق روی ندهد ، چه می کنید؟ آیا یک قرارداد قانونی برای آن هست؟
- رویه درخواست کار کردن در منزل چگونه است؟ آیا می توانم با کسی صحبت کنم که از این زمان بندی انعطاف پذیر استفاده می کند؟ چون می توانم از وی یاد بگیرم که برای اطمینان حاصل کردن از رسیدن به اهداف شرکت از راه دور چه می کند؟
- آیا می توانید مثالی برای من بزنید که فردی به دلیل حل یک مشکل، استخدام شده باشد و اکنون در پروژه تازه ادامه کار بدهد؟ آنها برای اطمینان از اینکه فرصتی برای ادامه دادن داشته باشند، چه کاری انجام دهد؟
- آیا می توانید یک مثال بیاورید که فردی به دلیل کمک به رشد یافتن شرکت، استخدام شده باشد. فرآیند شرکت برای شناسایی و تامین مالی افراد اضافی چه چیزی است؟
هرکدام از سوالات بالا علاقه صادقانه شما را به طور مثبت در رویکرد شرکت برای عمل به قول هایشان نشان می دهد. این بستگی به آنها دارد که پاسخی دقیق و قانع کننده به شما بدهند. اگر آنها شروع به طفره رفتن کردند یا پاسخ واضحی به شما ندادند، بدانید که حقیقت را بازگو نمی کنند.
فرق بین کار کردن برای کارفرما و با کارفرما
آموختن چگونگی معکوس کردن مصاحبه رفتاری یک کارفرما، قدم بسیار مهمی در تبدیل شدن به یک جوینده کار ماهر و پیروز است. زمانی که شما این نکته را درک می کنید که می خواهید با کارفرمایان کار کنید نه برای آنها، می توانید با چشمان باز به جست وجوی شغل بپردازید. شما شایسته بهترین فرصت ها هستید و به این معنی است که با بهبود مهارت های مصاحبه، می توانید کارفرمای بد را شناسایی کنید. استفاده از تکنیک های بالا در پیدا کردن شغل درخور به شما کمک می کند.
منبع: الی گشت