معظمی گفت می خواهم هیچ کس تو را نشناسد ، ساختن ملکاوان جسارت می خواست

به گزارش راوه بلاگ، بازیگر نخستین سریال تولیدی شبکه آی فیلم به دانشجو گفت: بازخوردهایی که دیده ام نشان می دهد که با ملکاوان ژانر جدیدی در سریال ها تجربه شده است.

معظمی گفت می خواهم هیچ کس تو را نشناسد ، ساختن ملکاوان جسارت می خواست

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: حمید شریف زاده از جمله بازیگران جوان سریال ملکاوان است که با گریمی متفاوت در این اثر نمایشی حضور دارد. شریف زاده پیش از ملکاوان در سریال هایی همچون فاصله ها، کیفر و بچه مهندس به ایفای نقش پرداخته است. ملکاوان دومین همکاری شریف زاده با احمد معظمی پس از سریال ترور خاموش است. شریف زاده از این همکاری به نیکی یاد می نماید و اعتقاد دارد اصالت یک بازیگر در این است که بتواند در قالب کاراکترهای متفاوت خودش را محک بزند. این بازیگر جوان همچنین می گوید که آن قدر به شخصیت سعید در ملکاوان نزدیک شده بوده که به مانند این کاراکتر، در پشت صحنه شیطنت می نموده است. او پرداخت ملکاوان به ژانر وحشت را یک اتفاق تازه در تلویزیون برمی شمرد که به جسارت و قدرت ریسک پذیری احمد معظمی به عنوان کارگردان این سریال باز می گردد.

به بهانه پخش سریال ملکاوان از شبکه آی فیلم پای صحبت های حمید شریف زاده بازیگر نقش سعید در این اثر نمایشی نشستیم که حاصلش در ادامه می آید.

- از تجربه حضورتان در سریال ملکاوان بگویید و بازی تان در نقش سعید؟

ملکاوان تجربه دوم همکاری ام بود با احمد معظمی. تصمیم داشتم نقش های تکراری را بازی نکنم و در یک دور یکنواختی قرار نگیرم. وقتی احمد معظمی این نقش را به من پیشنهاد داد، تفاوت این کاراکتر با شخصیت هایی که قبلا بازی نموده بودم جذبم کرد. خیلی به متراژ نقش فکر نکردم و این که پررنگ است یا کمرنگ، بلکه تفاوتش با سایر نقش هایی که کار نموده بودم برایم جذابیت داشت. با توجه به تجربه پیروز و خاطره خوبی که با احمد معظمی در ترور خاموش داشتم پذیرفتم که این نقش را بازی کنم. اتفاقا معظمی گفت می خواهم گریمی بر روی صورتت اجرا گردد که هیچ کس تو را نشناسد. این هم برایم خیلی جذاب بود. اصالت بازیگر در این است که بتواند در قالب کاراکترهای مختلف خودش را محک بزند.

- سعید یک جوان امروزی است. چقدر سعی کردید به او نزدیک شوید و نقشش را به خوبی بازی کنید؟

بر خلاف نقش های مثبتی که من بازی نموده ام، یک چالش در درونم وجود دارد که خیلی مواقع به خاطر محدود بودن نقش نتوانسته ام به آن بپردازم. نقش سعید آن قدر شر است که نمی توانم بگویم به شخصیت خودم نزدیک است یا نه (می خندد). نه نزدیک بود و نه دور. سعی می کنم شخصیت هایی که نقش شان را بازی می کنم به خودم نزدیک کنم. حتی کوشش دارم دورترین نقش را که هزار سال نوری با خودم فاصله داشته باشد از فیلتر شخصیتی ام عبور دهم و در آن قالب قرار بگیرم. در زمان تصویربرداری ملکاوان، آن قدر شیطنت می کردم که عوامل می گفتند کاملا در نقش سعید فرو رفته ای. گاهی خودم هم خودم را نمی شناختم. سعی می کنم با نقش هایم زندگی کنم و گاهی نقش ها رد پاهایی در زندگی ام می گذارند.

- چه نظری درباره کلیت سریال ملکاوان دارید؟

متاسفانه نتوانسته ام سریال کامل را ببینم، چرا که درگیر کار دیگری بودم. نمی توانم درباره کلیت سریال نظری بدهم اما بازخوردهایی که دیده ام نشان می دهد که با ملکاوان ژانر جدیدی در سریال ها تجربه شده است. به هر حال، وسواس ها و خلاقیت های احمد معظمی بر روی کارش اثر مثبت می گذارد. یک کار متفاوت روی آنتن رفته و مخاطب هم از آن استقبال نموده است.

- سریال ملکاوان در ژانر های وحشت و معمایی ساخته شده که پیش از این کمتر در تلویزیون شاهد آن بوده ایم. این ژانرها چقدر مورد علاقه خودتان است؟

من ژانرهای مختلف را دوست می دارم و نمی توانم از یک ژانر به خصوص نام ببرم اما در مورد یک سری از ژانرها کمبود داشته ایم، چه در تلویزیون و چه در سینما. به سراغ ژانر جدید رفتن جسارت می خواهد و این جسارت و ریسک پذیری را هر کارگردانی ندارد. نزدیک شدن به ژانر وحشت به یک تیغ دولبه می ماند که اگر به درستی انجام نگردد، این ژانر را می تواند به کمدی تبدیل کند. امیدوارم پرداختن به ژانرهای مختلف در سریال ها بیشتر گردد.

- بازی در سریال ملکاوان و در قالب کاراکتر سعید چه جایگاهی در کارنامه هنری تان دارد؟

من دو تجربه متفاوت با احمد معظمی داشته ام که از بهترین کارهایم بوده است. تغییر و پوست انداختن، باعث رشد جنس بازی یک بازیگر می گردد.

- چه نظری درباره پخش سریال ملکاوان از شبکه آی فیلم دارید؟

فکر می کنم از آن جایی که آی فیلم معمولا سریال ها را بازپخش می نماید شاید مخاطبان خیال نمایند که ملکاوان هم یک بازپخش است. از آن سو، تبلیغات خوبی هم برای سریال ملکاوان انجام نشد، به خصوص در سایر شبکه ها. حتی آن چنان که باید و شاید در فضای مجازی هم به سریال پرداخته نشد. حیف سریالی مثل ملکاوان است. با همه این حرف ها، خودم خیلی بازخوردهای خوبی از سریال گرفتم و بسیاری از مردم سریال را می بینند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 408

به "معظمی گفت می خواهم هیچ کس تو را نشناسد ، ساختن ملکاوان جسارت می خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معظمی گفت می خواهم هیچ کس تو را نشناسد ، ساختن ملکاوان جسارت می خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید