بازسازی آثار تاریخی سمنان به جای پرداخت مالیات

به گزارش راوه بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان از اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت کرد به جای پرداخت مالیات، نسبت به بازسازی و تجهیز بناهای تاریخی استان اقدام نمایند.

بازسازی آثار تاریخی سمنان به جای پرداخت مالیات

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال روز سه شنبه 14 مردادماه 1399 اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه، مؤدیان مالیاتی استان می توانند به جای پرداخت مالیات نسبت به بازسازی و تجهیز بناهای تاریخی اقدام نمایند.

او اضافه کرد: به استناد بند د تبصره 10 قانون بودجه، تمامی وجوه و هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، بازسازی و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه های علمیه (حسب مورد) صرف گردد، با تأییدیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعلام به اداره کل امور مالیاتی، به منزله هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان خاطر نشان کرد: تمامی مؤدیان مالیاتی می توانند برای حفظ و نگهداری از میراث های ارزشمند گذشتگان و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به استفاده از این قانون اقدام نمایند.

او اضافه کرد: استفاده از این قانون فرصت مناسبی برای ساماندهی و بازسازی بناهای تاریخی استان است و افرادی که علاقه مند به فعالیت در حوزه میراثفرهنگی هستند، می توانند از این قانون بهره مند شوند.

جمال گفت: با توجه به وجود بیش از 800 اثر ارزشمند تاریخی در استان که در فهرست ملی به ثبت رسیده اند، تمامی مؤدیان مالیاتی می توانند نسبت به استفاده از این قانون اقدام نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1142

به "بازسازی آثار تاریخی سمنان به جای پرداخت مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آثار تاریخی سمنان به جای پرداخت مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید