ماس: تصمیم بعدی درباره روسیه را در سطح اتحادیه اروپا می گیریم

به گزارش راوه بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به اخراج چند دیپلمات اروپایی از روسیه گفت تصمیم بعدی در این رابطه در سطح اتحادیه اروپا گرفته خواهد شد.

ماس: تصمیم بعدی درباره روسیه را در سطح اتحادیه اروپا می گیریم

با ما سفر کنید و با تورهای زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اختلافات بین اتحادیه اروپا و روسیه در مورد زندانی شدن الکسی ناوالنی از مخالفان کرملین در روزهای اخیر شدت گرفته است. پس از اخراج روز گذشته سه دیپلمات اروپایی از سوی روسیه، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان این کشور را به رعایت تعهدات بین المللی خود فراخواند. وزارت امورخارجه روسیه دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک نمایند.

در همین رابطه وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگو با روزنامه های گروه رسانه ای فونکه آلمان گفت: این روسیه است که تصمیم می گیرد چه ارتباطی با باقی کشورهای اروپایی داشته باشد. وی در مورد واکنش کشورش به این اقدام روسیه تاکید نمود که مراحل بعدی بین همکاران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ماس با بیان این که هماهنگی نزدیک بین شرکا در این مورد مهم است اضافه نمود: اعلامیه رئیس جمهور بایدن مبنی بر اینکه رویکرد روسیه بار دیگر با متحدان هماهنگ خواهد شد، یک نشانه و پیغام مهم است.

وی در عین حال یادآورد شد که این موضوع نباید موجب بسته شدن راه های گفت وگو با روسیه گردد و علی رغم همه مسائل باید رابطه خوب یا حداقل منطقی با این کشور حفظ گردد. این امر نیز با انتظار اینکه روسیه به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارد مرتبط است.

پیشتر نیز سرگئی نچایف سفیر مسکو در برلین به وزارت امورخارجه آلمان احضار شده است. به گزارش رسانه ها میگل برگر مدیر دفتر خارجی فدرال آلمان از سفیر روسیه خواسته است که برای گفت وگوی فوری در وزارت امورخارجه این کشور حضور یابد تا مواضع برلین در این خصوص به وی اعلام گردد.

روز آدینه وزارت خارجه روسیه در مورد اخراج سه دیپلمات اروپایی خاطرنشان کرد که این دیپلمات ها در اعتراضات غیرقانونی علیه بازداشت الکسی ناوالنی در 23 ژانویه (چهارم بهمن) شرکت نموده اند و این مغایر با اصول دیپلماتیک است.

ناوالنی روز سه شنبه به جرم نقض شرایط آزمایشی در پرونده قضایی پیشین خود در سال 2014 به سه سال و نیم زندان محکوم شد. با این حال، از آنجا که چندین ماه در حبس خانگی و بازداشت به سر برده است، وکلای وی از محکومیت دو سال و هشت ماهه او سخن گفته اند.

اتحادیه اروپا اکنون می خواهد اقدامات بعدی علیه روسیه را در جلسه وزیران خارجه در 22 فوریه (چهارم اسفند) مورد بحث قرار دهد. سپس در ماه مارس (اواخر اسفند) سران کشورهای اروپایی در نشست خود در مورد روابط با روسیه تصمیم گیری خواهند کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2186

به "ماس: تصمیم بعدی درباره روسیه را در سطح اتحادیه اروپا می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماس: تصمیم بعدی درباره روسیه را در سطح اتحادیه اروپا می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید