قبض برق را می توان قسطی پرداخت کرد؟

به گزارش راوه بلاگ، تهران (پانا) - وعده های شرکت برق یکی پس از دیگری به باد هوا می رود. با این که تابستان و خاموشی های مکرر تمام شده، به نظر می رسد نه خسارات مشترکان آسیب دیده پرداخت شده و نه این طور که پیداست مشترکان توانسته اند قبض نجومی خود را اقساطی پرداخت نمایند.

قبض برق را می توان قسطی پرداخت کرد؟

به گزارش تجارت نیوز، مشترکان مدت ها به گران شدن قبض برق شان اعتراض داشتند. خیلی ها می گفتند قبض برق باعث شده با ترس و لرز از لپ تاپ و کامپیوتر برای کلاس های مجازی استفاده نمایند و عده دیگری هم شکایت می کردند که مجبورند در دمای بالای 40 درجه گرما را تحمل نمایند زیرا توان پرداخت قبض برق شان را ندارند.

هر چند شرکت برق ماه ها ادعای مشترکان را رد می کرد و می گفت قیمت برق افزایش نداشته اما انتها ناچار شد رسما اعتراف کند که قبض برق بعضی از مشترکان را بدون یارانه و با تعرفه خرید تضمینی از نیروگاه تتازهپذیر حساب نموده است. علت نجومی شدن قبض برق این مشترکان هم همین بود.

پس از افشا شدن این مساله، سخنگوی صنعت برق به مشترکان وعده داد که می توانند قبض برق خود را در سه نوبت پرداخت نمایند. وعده ای که بعضی مخاطبان تجارت نیوز می گویند هرگز عملی نشده است.

یکی از مخاطبان به تجارت نیوز گزارش داده بود: خونه من 60 متره و قبض برقم، 1 میلیون و 700 هزار تومان شده است. فکر می کردم می توانم این اندازه را قسطی پرداخت کنم اما اداره برق به من گفت این امکان را ندارم! وقتی هم سایت ها و اخبار را نشان دادم به من گفتند این ها برای عوام فریبی است!

سخنگوی صنعت برق قبلا به تجارت نیوز گفته بود که 850 هزار مشترک خانگی، بیش از دوبرابر الگو برق مصرف می نمایند. قبض برق این افراد معمولا حدود 70 هزار تومان و بالاتر می آید و تعرفه برق این افراد با احتساب میانه خرید برق از نیروگاه تتازهپذیر که حدود 800 تومان است حساب می گردد.

این تنها باری نیست که شرکت برق وعده ای داده و از انجام آن سر باز زده است. بسیاری از مشترکان از نوسانات حاصل از قطع و وصل مکرر برق ضرر اقتصادی زیادی دیده اند. توانیر اطلاعیه داده بود که با مراجعه به اپلیکشن برق من و یا مراجعه به یکی از شعب برق استان، می توانند خسارت خرابی وسایل الکتریکی خود را بگیرند.

قرار بود خسارات افراد آسیب دیده تا خاتمه شهریور ماه 1400 پرداخت گردد. این در حالی است که طبق آخرین پیگیری ها قرارداد شرکت برق با بیمه دی و کوثر تمام شده و این شرکت هنوز هم اقدام به اتعقاد قرارداد تازه ننموده است.

مشترکان از بروکراسی پیچیده دریافت خسارت می گویند. مشترکان آسیب دیده بارها در پیام های خود به تجارت نیوز گفته اند که پیگیری های آنان برای جبران خسارات ناشی از قطعی برق به در بسته می خورد. برای مثال یکی از مشترکان زیان دیده به تجارت نیوز گفته بود: کولر ما هم بر اثر نوسانات برق سوخت ولی حرف چند سال پیش رو بهم گفتند: برو اداره برق، تقاضای خسارت کن. من فاکتور هزینه را نشونشون دادم اما دریغ از یه هدایت!

یکی دیگر از مخاطبان گله نموده بود: برد تلویزیونم سوخت. فاکتور نمایندگی دارم. وارد سامانه بیمه توانیر شدم شناسه که قبض رو بنویسم برای مرحله بعد. محل حادثه رو تهران تایید می کنه ولی دوباره شناسه قبض می خواد. چند روز همین وضع بود (در ساعت اداری) نتیجه این که اصلا سایت سرکاریه!

بسیاری دیگر از مخاطبان هم گفته بودند که یخچال شان نوسانات شدید برق نداشته و سوخته است. این افراد نتوانسته بودند خسارت خود را از شرکت برق دریافت نمایند و مواد غذایی شان در گرمای تابستان فاسد شده است.

حالا هم که نه خسارات مشترکان آسیب دیده در شهریور ماه پرداخت شده و نه این طور که پیداست مشترکان توانسته اند قبض نجومی خود را اقساطی پرداخت نمایند. وعده های شرکت برق یکی یکی توخالی از آب در می آید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2668

به "قبض برق را می توان قسطی پرداخت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبض برق را می توان قسطی پرداخت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید