فواید خرمالو برای سرماخوردگی

به گزارش راوه بلاگ، خرمالو، این میوه پاییزه سرشار از خواص فرق دارد که برای بیماری های فصل خود از جمله سرماخوردگی، مادر بیماری ها، مفید است. خرمالو غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B6، و بعلاوه فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. تمامی این ویتامین ها مخصوصا ویتامین C موجود در خرمالو، به پیشگیری و درمان سرماخوردگی یاری می نماید. بهبود علائم سرماخوردگی، درمان گلودرد و سرفه های خشک پاییزی، از مهمترین خواص خرمالو برای سرماخوردگی است.

فواید خرمالو برای سرماخوردگی

به طور کلی این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت چشم، کاهش علائم پیری، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، بهبود هضم، کاهش کلسترول، افزایش متابولیسم، تقویت استخوان ها، تقویت عملکرد شناختی، کاهش فشار خون و مراقبت از پوست یاری می نماید.

فواید کلی خرمالو برای سرماخوردگی

بطور کلی خرمالو با خواصی که در خود دارد، به درمان بعضی از بیماری ها نظیر سرماخوردگی یاری می نماید. فواید این میوه در درمان سرماخوردگی عبارتند از:

  • کاهش و پیشگیری از سرماخوردگی
  • کاهش علائم سرماخوردگی
  • ضد عفونی نماینده
  • درمان گلودرد و سرفه
  • افزایش انرژی

1. کاهش و پیشگیری از سرماخوردگی

اصولا شنیده اید که می گویند میوه هر فصل را در فصل خودش مصرف کنید تا از خواص آن بهرمند شوید. خرمالو به دلیل داشتن ویتامین های موجود به خصوص ویتامین C، مانع خوبی برای پیشگیری از سرماخوردگی است. بعلاوه از مهمترین خواص ویتامین C، می توان به کوتاه تر شدن طول دوره سرماخوردگی و بهبود سریع تر آن اشاره نمود.

2. کاهش علائم سرماخوردگی

مصرف خرمالو به کاهش و بهبود سریع تر علائم سرماخوردگی یاری کند. از ویژگی های ویتامین ث، کاهش مقدار هیستامین در خون است. هیستامین موجب گرفتگی بینی و آبریزش از چشم می گردد و مصرف میوه های دارای این ویتامین، به این فرایند یاری می نماید.

3. ضد عفونی نماینده

از دیگر خواص خرمالو می توان به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تحریک نموده و فراوری گلبول های سفید را افزایش می دهد که عامل اصلی برای بدن در مقابل عفونت های میکروبی، ویروسی و قارچی است.

4. درمان گلودرد و سرفه

مصرف خرمالو رسیده برای گلودرد مفید است و باعث می گردد گلو نرم گردد. بعلاوه برای عملکرد بهتر غشا های موکوسی و راه های تنفسی نیز مفید است. با تسکین گلودرد و نرم شدن سینه، سرفه نیز بهبود می یابد. برگ خرمالو هم یاری شایانی به گلودرد و سرفه می نماید. برگ خرمالو را می توانید به صورت جوشانده بهره ببرید. برای جوشاندن برگ خرمالو می توانید آن را داخل قابلمه ای از آب گذاشته و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس آن را صاف نموده و میل کنید. برگ این درخت حاوی ماده ای به نام astragalin است که خاصیت آنتی هیستامین داشته و واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد.

5. افزایش انرژی

ویتامین های موجود در خرمالو به عنوان آنتی اکسیدان ها در بدن به منظور جلوگیری از خستگی، ضعف عضلانی و کاهش انرژی یاری بسیاری می نماید. به همین دلیل باعث جلوگیری از پیری زودرس نیز می گردد.

نکاتی مهم در مصرف خرمالو

  • خوردن بیشتر از 1 تا 2 عدد خرمالوی نارس در روز توصیه پیشنهاد نمی گردد.
  • افرادی که یبوست دارند از خوردن خرمالو مخصوصا نارس اجتناب نمایند؛ چرا که تانن موجود در خرمالو باعث تشدید یبوست می گردد.
  • افرادی که اختلالات روده ای دارند یا عمل جراحی روده داشته اند، یا مبتلایان به بیماری سل هستند در مصرف خرمالو محتاط باشند.
  • اگر خرمالو را با پوست مصرف می کنید، حتما آن را خوب شسته و به تکه های کوچک تقسیم کنید و به خوبی بجوید تا هضم آن آسان باشد.
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2694

به "فواید خرمالو برای سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید خرمالو برای سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید