ظرف 2 سال آینده مشکل صنعت سیب سمیرم حل می گردد

به گزارش راوه بلاگ، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اطمینان قلبی دارم که با همت همگانی و شناخت مسئله، بعد از 2 سال مشکل صنعت سیب در این منطقه و حتی کشور حل خواهد شد.

ظرف 2 سال آینده مشکل صنعت سیب سمیرم حل می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدجواد صدری مهر در این نشست که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم و با موضوع صنعت سیب برگزار گردید، گفت: رسالت دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله است و این مقوله خود پیش عایدیی دارد با عنوان تعریف مسئله که فرآیندی پیچیده را شامل می گردد بخصوص اگر فرآیندی فناورانه و همراه با کسب عایدی باشد که در این صورت، صنعت و دانشگاه باید فعال تر وارد عمل شده و در ابتدای امر و برای حل مشکل، باید تعریفی درست و منطقی از مسئله صورت پذیرد، به بیانی دیگر، گام اول برای درمان یک عارضه، شناخت آن عارضه و پس از آن اقدام برای درمان است.

صدری مهر گفت: مثال عینی و عملیاتی از تعامل صنعت و دانشگاه پیش از این در منطقه ها و استان های دیگر اجرایی شده است که با در کنارهم قرار دادن دانشگاه و صنعت، بخش مالی واحد های دانشگاهی و شهرستان متبوع در بخش فناورانه با تعریف درستی که از حل مسله داشتند در شرایط خوبی قرار گرفته و چندین شرکت فناورانه با محصولات مورد تقاضای بازار آن شهر یا استان مشغول بکار شده اند.

وی توضیح داد: ما قصد داریم در شهرستان سمیرم از مرحله ارائه نظریه و تئوری به مرحله عملیاتی شدن علم وارد شویم تا پاسخی فناورانه برای معرفی و در دست داشتن بازار های داخلی و بین المللی صنعت سیب شهرستان سمیرم ارائه کنیم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اطمینان قلبی دارم که با همت همگانی و شناخت مسئله، بعد از 2 سال مشکل صنعت سیب در این منطقه و حتی کشور حل خواهد شد گفت: آنچه مسلم است اینکه در تجربه ای وسیع تر، شاهد پیاده سازی این مدل در مقیاس بین المللی و حضور در بازار های جهانی خواهیم بود.

صدری مهر ظرفیت شهرستان سمیرم برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی سازی صادرات سیب و بعلاوه توسعه رشته های دانشگاهی را قابل توجه دانست و توضیح داد: با توجه به موقعیت شهرستان سمیرم، بهتر است با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، بتوانیم زمینه توسعه رشته های متناسب با این منطقه بالاخص حوزه صنعت سیب را در دانشگاه سمیرم داشته باشیم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تاسیس مدارس مهارت افزایی تاکید نمود: تجربه راه اندازی مدارس مهارت افزایی و آموزش مهارت و بعلاوه تشکیل تیم کاشف جهت آنالیز مسائل بصورت خصوصی ثابت نموده که می تواند در هموار نمودن جهت شناخت و حل مسائل مفید واقع شده و نکته قابل توجه این است که حضور نماینده صنعت و بازار در این تیم لازم و حیاتی است تا بتوان در 6 ماه آینده، شاهد نتایج مفید و موثر باشیم.

در ادامه این جلسه اکبر پیرستانی دبیر دبیرخانه نظام موضوعات فناوری دنشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به شناختی که از منطقه و نقاط قوت و توان بالقوه شهرستان سمیرم در دست است، ظرفیتی ایده آل برای اجرای طرح پویش در این منطقه وجود دارد و خوشبختانه سهم چشمگیری از آمار 2 هزار و پانصد نفری مشارکت استانی دانشگاه آزاد در طرح پویش استان، به این شهرستان تعلق دارد.

دبیر دبیرخانه نظام موضوعات فناوری دنشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن دعوت از مسئولان شهرستان سمیرم برای توسعه تعاملات میان سازمانی با دانشگاه آزاد استان اصفهان اضافه نمود: وجود ظرفیت های چشمگیر از جمله رشته کشاورزی و بهره مندی از اعضای هیات علمی تراز اول در استان و فضای آموزشی مناسب، آمادگی لازم برای برگزاری گارگاه های آموزشی مشترک در زمینه امور باغی و زراعی در دانشگاه آزاد استان اصفهان وجود دارد که می تواند در مورد مطلع سازی و حل مسائل بخش کشاورزی یاری شایانی داشته باشد.

در حاشیه این نشست رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از محل بسته بندی صادرات سیب و سردخانه فجر و شرکت کنسانتره اروم سانکک شهرستان سمیرم بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2835

به "ظرف 2 سال آینده مشکل صنعت سیب سمیرم حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرف 2 سال آینده مشکل صنعت سیب سمیرم حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید